BMW Forums : BimmerForums banner
21 - 40 of 267 Posts
Net te horen gekregen dat mijn X1 uit 2018, met 35000 op de teller, een nieuwe automatische versnellingsbak nodig heeft, de 6e BMW die ik heb gehad, en de enige die ik tweedehands heb gekocht.
Deze gekocht bij een bekende en gevestigde Ford-, Fiat- en Peugeot-dealer in december 2023, met hun Car Care Plan garantie. Nu vol spanning wachten op goedkeuring van de reparatie!
 
Update op mijn vorige bericht. Garantiebeheerders hebben de lokale BMW-dealer gemachtigd om de automatische versnellingsbak te vervangen, maar de dealer vertelt me dat ze niet zullen betalen voor de originele diagnosewerkzaamheden (ongeveer £ 160 + btw). Ik kan in de kleine lettertjes in het garantieboek niet zien waarom ze dit ook niet zouden moeten betalen - geïnteresseerd in het horen van meningen en adviezen, bedankt
 
Hallo, ik ben geen auto-expert, dus ik vraag om advies. Ik heb een X1 uit 2018 die ik bij een BMW-dealer heb gekocht. Onlangs heb ik een zoemend geluid uit de motor gehoord. De computer van BMW heeft geen fout gevonden, maar bij nadere inspectie door een andere garage is er een ratelend geluid uit de automatische versnellingsbak (momenteel geen probleem met de werking van de versnellingsbak). Terug naar BMW zijn ze akkoord gegaan dat er een probleem is en zeiden dat deze vervangen moet worden. De auto heeft pas 35.000 km gereden!!! Ik ben op zijn zachtst gezegd erg teleurgesteld. Offerte: £ 9.000 min coulance £ 4.000 te betalen. Wat moet ik doen? Ik ben terughoudend om dit te betalen, aangezien er duidelijk een probleem is met het onderdeel dat op deze leeftijd niet zou mogen falen. Bedankt.
 
2018 X2 2.0d met de Aisin 8-traps automaat bij 27 duizend mijl had ik vergelijkbare symptomen als de OP, BMW zegt afgedicht voor het leven, maar Aisin zegt ATF-vervanging om de 30 duizend, de mijne schakelde hard terug en knalde in de achteruit, opschakelen was echter prima, een drukvulling wordt niet aanbevolen vanwege het risico dat een of meer van de vele afdichtingen losraken, dus 3 spoelingen lijken de norm te zijn, een ander probleem was het proberen om de specificatie voor de ATF te krijgen, aangezien Aisin het een World ATF of iets dergelijks noemt, maar het is erg duur om in containers van één liter te kopen, ik ontdekte uiteindelijk dat MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 de juiste specificatie is, [BMW zegt dat het ATF 7 is, wat niet bestaat] zoals getoond kocht ik 20l en deed 5 spoelingen waardoor de ATF in de doos vlekkeloos werd, de oude ATF was zwart en zo slecht dat ik dacht dat ik de verkeerde aftapplug had geopend! en ik moet toegeven dat ik me erg zorgen maakte over de kleur, hoe dan ook, na het volgen van de juiste procedures voor temperatuur en niveau etc. ontdekte ik dat mijn versnellingsbak getransformeerd was, ik heb het geluk dat ik goede diagnoseapparatuur heb en een versnellingsbak reset heb uitgevoerd, nu zijn de versnellingswisselingen nauwelijks merkbaar op of af schakelen en achteruit is zo soepel dat ik alleen weet dat hij is ingeschakeld omdat de achteruitrijcamera komt, alles bij elkaar duurde het misschien anderhalf uur dus de moeite waard, de enige dingen die zijn vervangen waren de 2 o-ringen van de niveauplug en aftapplug, er zitten geen filters in deze versnellingsbakken. hopelijk helpt dit iemand........B
 
Er is iets mis met de manier waarop BMW deze box in hun auto's in 2018 (X1, X2, MINIS) heeft geplaatst, ze vallen allemaal uit, vooral de 2.0 benzine, ze slijten de nek van de oliepomp met slechts een paar kilometer op de teller. Het begint met een schok bij lage toeren in de 2e of 3e versnelling, vertragingen bij het inschakelen van de achteruit en ook een schok. Hoe warmer de transmissie is, hoe erger het wordt, uiteindelijk faalt alles. In mijn geval zei mijn lokale BMW: "Oh, raar, het is het eerste geval dat we zien", u heeft geen garantie, u zult USD 12.000 moeten betalen voor een nieuwe box. Ik heb het uiteindelijk "gerepareerd" voor USD 3200, ik zal deze auto verkopen en vaarwel BMW, ik ga terug naar Volvo.
 
Omdat deze versnellingsbakken in andere merken worden gebruikt, denk ik dat het echte probleem het BMW-beleid is van levenslange vulling, wat geen zin heeft.
Ik had precies de symptomen die u beschrijft, die werden opgelost met een ATF-spoeling en -vulling, 2000 mijl later en geen problemen en perfecte schakelingen.
Veel onderhoudsschema's zijn ontworpen om de fleetkopers te verleiden die van lange, eenvoudige onderhoudsintervallen houden.
 
Omdat deze versnellingsbakken in andere merken worden gebruikt, denk ik dat het echte probleem het BMW-beleid is om ze voor de levensduur te vullen, wat geen zin heeft.
ik had precies de symptomen die u beschrijft, die werden opgelost met een ATF-spoeling en -vulling, 2000 mijl later en geen problemen en perfecte schakelingen.
Veel onderhoudsschema's zijn ontworpen om de fleetkopers te verleiden die van lange, eenvoudige onderhoudsintervallen houden
Ik denk dat het iets te maken heeft met hoe BMW de bak heeft opgezet/gemonteerd, over hoe de motor het koppel aan de transmissie levert, want ik heb nog geen Volvo's of PSA's met hetzelfde probleem gezien. Zeker iets van de fabriek (BMW niet AISIN) want geen enkele versnellingsbak zou voor 25.000 mijl moeten falen met of zonder onderhoud.
 
Ik denk dat het iets te maken heeft met hoe BMW de bak heeft opgezet/gemonteerd, met hoe de motor het koppel aan de transmissie levert, want ik heb nog geen Volvo's of PSA's met hetzelfde probleem gezien. Zeker iets van de fabriek (BMW niet AISIN) want geen enkele versnellingsbak zou voor 25.000 mijl moeten falen met of zonder onderhoud.
Sorry, ik ben het er niet mee eens, BMW kan iets andere programmering gebruiken dan andere merken, maar de versnellingsbakken worden net als alle andere gemonteerd.
Aisin beveelt een ATF-wissel aan na 30.000 mijl, dus als de auto zwaar is bereden, zou een service eerder dan dat gepast zijn, ik vind het uitstekende versnellingsbakken met als enige zwakte de zogenaamde "gevuld voor het leven" specificatie en ik ben het ermee eens dat versnellingsbakken niet bij 25k moeten falen, maar als ze na een initiële inloopperiode van misschien 1000 mijl werden onderhouden, zouden er naar mijn mening geen problemen zijn, er is een school of thought die denkt dat automatische transmissies een "inloop"-service moeten hebben vanwege de initiële inbedding van het frictiemateriaal, BMW doet dit niet en zal dit ook niet doen, Volvo ook niet voor zover ik weet, er zijn geen echte bewijzen van Aisin versnellingsbakproblemen in BMW's, afgezien van een gebrek aan onderhoud, mijn versnellingsbak ATF was zwart bij 27000 mijl, ik geloof dat het niet zo zou zijn geweest als er een 1000 mijl service was geweest na inrijden, het enige bewijs daarvan is hoe mijn versnellingsbak nu is na de volledige spoeling die ik hem heb gegeven en hij is nu perfect, in feite zo goed als de dag dat ik hem kocht, ik zal hem nu volledig onderhouden om de 25.000 mijl en alles zou goed moeten zijn, ook de motorservice bij 18000 mijl is te lang, ik doe motorolieverversingen bij 8000 mijl of elk jaar, as en verdeelbak worden gedaan bij 40.000 mijl, maar nogmaals, beide zijn gevuld voor het leven volgens onze Duitse vrienden 😉
 
Dit is niet normaal, ik heb veel 2018's gezien met minder dan 25k mijl die kapot zijn gegaan. BMW heeft al 8 revisies voor dezelfde versnellingsbak, ze hebben iets verkeerd gedaan. Het is geen onderhoud.


View attachment 285574
te veel "launch control" starts misschien? Desondanks ben ik het oneens:)
 
Het "levenslang gevuld" beleid van BMW kan soms problemen veroorzaken, en regelmatig ATF spoelen en vullen kan voordelig zijn voor soepel schakelen, vooral in voertuigen met een hoge kilometerstand. Onderhoudsschema's worden inderdaad beïnvloed door verschillende factoren, waaronder de voorkeuren van wagenparkkopers.
 
Hoi allemaal

Ik heb een X2 2019 met dezelfde fout als Johnnyroper. Mijn auto is 3 jaar en 5 maanden oud met 26k op de teller. BMW heeft me dezelfde reactie gegeven als Johnnyroper, ik zoek online naar hulp.
Roger, als je na je ervaring nog steeds een BMW-eigenaar bent, zou ik graag willen weten hoe je je probleem met de versnellingsbak hebt opgelost?
Er worden nu veel meer gevallen gemeld met vergelijkbare verhalen als die van jou (en de mijne)!!
 
2018 X2 2.0d met de Aisin 8sp bij 27 duizend mijl kreeg ik vergelijkbare symptomen als de OP, BMW zegt levenslang afgedicht, maar Aisin zegt ATF-vervanging om de 30 duizend, de mijne zou hard terugschakelen en in de achteruit knallen, opschakelen was echter prima, een drukvulling wordt niet aanbevolen vanwege het risico dat een of meer van de vele afdichtingen losraken, dus 3 vullingen lijken de norm te zijn, een ander probleem was het proberen de specificatie voor de ATF te krijgen, aangezien Aisin het een World ATF of iets dergelijks noemt, maar het is erg duur om te kopen in containers van één liter, ik heb eindelijk ontdekt dat MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 de juiste specificatie is, [BMW zegt dat het ATF 7 is, wat niet bestaat] zoals getoond kocht ik 20l en deed 5 vullingen waardoor de ATF in de doos brandschoon werd, de oude ATF was zwart en zo slecht dat ik dacht dat ik de verkeerde aftapplug had geopend! en ik moet toegeven dat ik me erg zorgen maakte over de kleur, hoe dan ook, na het volgen van de juiste procedures voor temperatuur en niveau etc. ontdekte ik dat mijn versnellingsbak getransformeerd was, ik heb gelukkig goede diagnoseapparatuur en heb een reset van het versnellingsbakleren uitgevoerd, nu zijn de schakelingen nauwelijks waarneembaar op of neer schakelen en achteruit is zo soepel dat ik alleen weet dat hij is ingeschakeld omdat de achteruitrijcamera komt, alles bij elkaar duurde het misschien anderhalf uur dus zeker de moeite waard, de enige dingen die werden vervangen waren de 2 o-ringen van de niveauplug en de aftapplug, er zitten geen filters in deze versnellingsbakken. hopelijk helpt dit iemand........B
2018 X2 2.0d met de Aisin 8sp bij 27 duizend mijl kreeg ik vergelijkbare symptomen als de OP, BMW zegt levenslang afgedicht, maar Aisin zegt ATF-vervanging om de 30 duizend, de mijne zou hard terugschakelen en in de achteruit knallen, opschakelen was echter prima, een drukvulling wordt niet aanbevolen vanwege het risico dat een of meer van de vele afdichtingen losraken, dus 3 vullingen lijken de norm te zijn, een ander probleem was het proberen de specificatie voor de ATF te krijgen, aangezien Aisin het een World ATF of iets dergelijks noemt, maar het is erg duur om te kopen in containers van één liter, ik heb eindelijk ontdekt dat MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 de juiste specificatie is, [BMW zegt dat het ATF 7 is, wat niet bestaat] zoals getoond kocht ik 20l en deed 5 vullingen waardoor de ATF in de doos brandschoon werd, de oude ATF was zwart en zo slecht dat ik dacht dat ik de verkeerde aftapplug had geopend! en ik moet toegeven dat ik me erg zorgen maakte over de kleur, hoe dan ook, na het volgen van de juiste procedures voor temperatuur en niveau etc. ontdekte ik dat mijn versnellingsbak getransformeerd was, ik heb gelukkig goede diagnoseapparatuur en heb een reset van het versnellingsbakleren uitgevoerd, nu zijn de schakelingen nauwelijks waarneembaar op of neer schakelen en achteruit is zo soepel dat ik alleen weet dat hij is ingeschakeld omdat de achteruitrijcamera komt, alles bij elkaar duurde het misschien anderhalf uur dus zeker de moeite waard, de enige dingen die werden vervangen waren de 2 o-ringen van de niveauplug en de aftapplug, er zitten geen filters in deze versnellingsbakken. hopelijk helpt dit iemand........B
Hoi, erg geïnteresseerd in uw ervaring met uw ATF-vervangingen. Wat is het 'versnellingsbakleren' waar u naar verwijst?
In uw verhaal zegt u dat Aisin aanbeveelt om ATF elke 30k mijl te vervangen. Waar haalt u deze info vandaan?
Wat duidelijk lijkt uit andere ervaringen is dat BMW overstapt op Aisin en de dwarsopstelling, waarvan ik hoor dat deze hetzelfde is in de BMW Mini, in een steeds groter aantal gevallen faalt.
Ik ben dol op mijn auto, want ik heb hier al veel BMW's gehad. Ik wil het ding graag naar tevredenheid repareren in plaats van het weg te doen!! De houding van BMW ten opzichte van wat duidelijk een probleem is, is extreem slecht. De vraag is hoe we ze zover krijgen dat ze bekennen en verantwoordelijkheid nemen.
Iemand ideeën daar?
 
Hoi, erg geïnteresseerd in uw ervaring met uw ATF-wijzigingen. Wat is het 'versnellingsbakleren' waar u naar verwijst?
In uw verhaal zegt u dat Aisin aanbeveelt om de ATF elke 30.000 mijl te vervangen. Waar haalt u deze info vandaan?
Wat duidelijk wordt uit andere ervaringen, is dat BMW overstapt op Aisin en de dwarsopstelling, waarvan ik hoor dat deze hetzelfde is in de BMW Mini, en in een steeds groter aantal gevallen faalt.
Ik ben dol op mijn auto, want ik heb al veel BMW's gehad. Ik wil het ding graag naar tevredenheid repareren in plaats van het weg te doen!! De houding van BMW ten opzichte van wat duidelijk een probleem is, is extreem slecht. De vraag is hoe je ze zover krijgt dat ze bekennen en verantwoordelijkheid nemen.
Iemand ideeën?
Het probleem met slecht nieuws is dat het zich sneller verspreidt dan goed nieuws, dus ik zou roddels over deze versnellingsbakken met een korreltje zout nemen, denk aan de duizenden en duizenden van deze versnellingsbakken die in gebruik zijn en het zijn meestal een handvol slechte gevallen waarover wordt gesproken en die een reputatie verpesten, dit gebeurt met alle merken, modellen en onderdelen, niet alleen BMW.
Aisin-service-intervallen zijn verkrijgbaar bij de fabrikanten.
Versnellingsbakleren gebeurt met diagnose en omvat het wissen van het geleerde geheugen en opnieuw beginnen, waarna de versnellingsbak zich aanpast aan de rijstijl van de bestuurder, het is niet ongebruikelijk, wat ongebruikelijk is, is het vinden van iemand die in staat is en bereid is om tijd aan uw voertuig te besteden, een specialist in plaats van BMW zelf zou uw beste gok zijn, aangezien de BMW-specificatie "levenslang gevuld" is, moet de spoeling goed worden gedaan en is niet goedkoop omdat het veel ATF gebruikt en de procedure voor het vullen van het vloeistofpeil correct moet worden uitgevoerd, anders loopt u het risico van overvulling of onder vulling wat niet goed zou zijn, maar het is absoluut geen hogere wiskunde, je moet het gewoon weten.
 
Gezien het relatief lage gebruik van Aisin-bakken door BMW, lijkt het uitvalpercentage veel hoger te zijn dan bij ZF. Dat is slechts mijn mening, maar ik durf te wedden dat het waar is.
dat komt omdat ZF's al heel lang bestaan. Aisin is relatief nieuw in vergelijking, ZF's hebben ook hun fouten, maar hun fouten zijn vergeten, zodat het klagen naar iets anders kan gaan, het is menselijk om te klagen als er iets misgaat en het krijgt altijd meer aandacht dan dingen die goed gaan, Aisin's zijn al vele jaren in Volvo's en andere auto's gemonteerd en ze zijn zeer solide, betrouwbaar en goed bewezen, net als ZF's. de dingen gaan verder, mensen klagen. correct onderhouden en alles komt goed.........meestal.
 
Ik begrijp wat je zegt en stel me voor dat je een 'Specialist' bent of dat je beste vriend er een is? Ik benijd je! Achteraf gezien had ik misschien eerder op dit forum moeten komen na mijn rampzalige telefoontje van mijn lokale dealer. Het kon ze niet minder schelen wat mijn situatie was, of in ieder geval niet nadat ze beseften dat ik niet dom of rijk genoeg was om meer dan £11.000 uit te geven om mijn versnellingsbak te 'vervangen'. Na het luisteren naar je zeer nuttige advies had ik misschien wel een of twee keer gespoeld om te zien wat er gebeurde, in plaats van de klus in handen te geven van een specialist die God weet wat doet!! Ja, mensen die zulke uitgaven hebben gehad voor een relatief lage kilometerstand van een BM, gaan klagen en erg boos zijn! Minder als BMW een fatsoenlijk aanbod zou doen om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld voor de helft van de kosten. Ik denk niet dat ze dat kunnen doen, omdat het probleem groter is dan je denkt. Ste42 hierboven heeft een goed punt. Je punt over 'correct onderhouden' is duidelijk, maar zeer goed gemaakt, maar als het BMW-onderhoudsschema pas na 100.000 mijl aandacht vereist, zullen nieuwe eigenaren niet weten dat ze ATF moeten controleren en vervangen na een lagere kilometerstand.
 
Ik begrijp wat je zegt en stel me voor dat je ofwel een 'Specialist' bent of dat je beste vriend er een is? Ik benijd je!
Met de kennis van nu had ik me misschien eerder op dit forum moeten aanmelden na mijn rampzalige telefoontje van mijn lokale dealer. Ze hadden zich niet minder kunnen schelen om mijn situatie, of in ieder geval niet nadat ze zich realiseerden dat ik niet dom of rijk genoeg was om meer dan £11.000 uit te geven om mijn versnellingsbak te 'vervangen'. Na het luisteren naar je zeer nuttige advies, had ik misschien wel een of twee keer gespoeld om te zien wat er gebeurde, in plaats van de klus in handen te geven van een specialist om God weet wat te doen!!

Ja, mensen die zulke uitgaven hebben gehad voor een relatief lage kilometerstand van BM, gaan klagen en erg boos zijn! Minder als BMW een fatsoenlijk aanbod zou doen om het probleem op te lossen, zeg maar de helft van de kosten. Ik denk niet dat ze dat kunnen doen, omdat het probleem groter is dan je denkt. Ste42 hierboven heeft een goed punt.

Je punt over 'correct onderhouden' is duidelijk, maar zeer goed gemaakt, maar als het BMW-onderhoudsschema tot 100.000 mijl geen aandacht vereist, zullen nieuwe eigenaren zich niet bewust zijn van de noodzaak om ATF te controleren en te vervangen na een lagere kilometerstand.
om eerlijk te zijn, zou je specialist waarschijnlijk spoelen hebben voorgesteld als ze dachten dat het zou werken [als ze eerlijk zijn], BMW geeft er niet echt om omdat het aantal serieuze problemen klein is in het grote geheel en boze klanten worden gewoon geclassificeerd als acceptabele verliezen, niet anders dan andere grote bedrijven, maar het helpt je helaas niet. IMO behoort BMW tot de kleine hoeveelheid uitstekende merken en als ze vanaf nieuw correct worden behandeld, zouden ze dat bewijzen, IE een inloopbeurt voor de versnellingsbak bij ongeveer 1000 MILES/KM's, maar dat doen ze niet omdat ze zich richten op de fleetkopers, meestal is het voertuig tegen de tijd dat er problemen ontstaan overgegaan naar de volgende eigenaar met ofwel geen garantie of een niet-BMW aftermarket garantie, die beide in het voordeel van BMW werken, alle fabrikanten werken zo in meer of mindere mate, het is gewoon de autohandel waar de eindgebruiker als laatste komt en altijd zal komen, het betekent echt dat alle nieuwe eigenaren, nieuw of tweedehands, 'op de hoogte' moeten zijn als het om hun voertuigen gaat, maar dat zou educatie betekenen, dus dat zal nooit gebeuren 😉 ik hou niet van roddels over voertuigfouten, omdat ze meer afleidingen veroorzaken dan wat dan ook, aangezien grote fouten meestal een kleine minderheid zijn, ik herinner me dat toen Ford voor het eerst single point brandstofinjectie in hun hele assortiment begon te gebruiken, het publiek gewend was aan carburateurs en gaspedalen pompen en als gevolg daarvan overstroomden de nieuwe auto's links, rechts en in het midden, hoewel in de startinstructies stond dat je het gaspedaal niet mocht aanraken tijdens het starten, de roddels begonnen en Ford werd afgekraakt omdat ze nooit startten in de kou of nat, maar de realiteit was op dat moment dat voor elke Ford die niet startte, 2000 het altijd wel deden... het negatieve nieuws won zoals het altijd doet, Mensen [ikzelf inbegrepen] houden ervan om te schelden en te razen en iedereen en alles de schuld te geven, het is gewoon menselijk, het leven is frustrerend en auto's helpen echt niet, we zouden allemaal paarden kunnen kopen, maar dan zouden sommigen van ons in de noten getrapt worden en de verkoper zou de schuld krijgen voor het verkopen van een dubieus paard:(
 
21 - 40 of 267 Posts