BMW Forums : BimmerForums banner

F48 X1 Xdrive 2018 Aisin versnellingsbak problemen!

7 reading
83K views 266 replies 54 participants last post by  Dcash29  
#1 ·
Hallo allemaal

Ik ben nieuw in het bezit van een BMW en heb een X1 Xdrive uit 2018 met de 8-traps automaat die snel problemen begint te ontwikkelen.

Helaas wil BMW £8.000 voor een vervangende bak, dus ik hoop advies te vinden over garages die de versnellingsbak zouden kunnen repareren.

#9 ·
Nachtmerrie… klinkt alsof het een probleem met de klep/megatronica van de auto zou kunnen zijn. Typische reactie van BMW is om de bak te vervangen in plaats van hem te repareren. BMW zegt waarschijnlijk dat hij levenslang afgedicht is, zoals ze ook doen met de ZF-bakken, in plaats van een onderhoudsschema te overwegen. Ik vraag me af of een onderhoudsbeurt het zou kunnen verhelpen. Als je nergens komt bij de dealer, probeer dan een servicepartner te vinden voor hulp en advies. De versnellingsbak wordt veel gebruikt door andere fabrikanten, dus er zouden er inmiddels wel een paar moeten zijn. Je zou hopen dat ze je een gebaar van goede wil geven, aangezien het zo'n belangrijk onderdeel is en veel langer mee zou moeten gaan.

#11 ·
Even ter update: BMW is niet bereid om enige coulance aan te bieden, aangezien ik niet rechtstreeks van BMW heb gekocht. Volledige onderhoudsgeschiedenis van de hoofddealer etc. helpt niet.

Ik heb eerder een ander voertuig nieuw van BMW gekocht, maar daar wordt geen rekening mee gehouden.

Een beetje teleurgesteld dat een belangrijk onderdeel zoals een versnellingsbak na 4 jaar en minder dan 60.000 mijl kan falen en in wezen als een verbruiksartikel wordt behandeld.

#263 ·
Ter update:

BMW is niet bereid om enige coulance aan te bieden, omdat ik niet rechtstreeks bij BMW heb gekocht. Volledige onderhoudshistorie bij een hoofddealer etc. helpt niet.

Ik heb eerder een ander voertuig nieuw van BMW gekocht, maar daar wordt geen rekening mee gehouden.

Lichtelijk teleurgesteld dat een belangrijk onderdeel zoals een versnellingsbak na 4 jaar en minder dan 60.000 mijl kan falen en in wezen als een verbruiksartikel wordt behandeld.
Ik heb ook niet rechtstreeks gekocht, ik was de derde eigenaar en ze hebben coulance voor dit probleem geaccepteerd en ik heb een nieuwe versnellingsbak gekregen. Probeer een e-mail te sturen naar kundenbetreuung@bmw.de als u een EU-burger bent.

Maar...
Nieuwe versnellingsbak begint problemen te krijgen na slechts 10.000 mijl, dus ik vrees dat ze weer een nieuwe met een fabrieksfout hebben ingebouwd, we moeten allemaal klagen of een manier vinden om een petitie te schrijven om het te melden.

Veel succes

#34 ·
Hoi allemaal

Ik heb een X2 2019 met dezelfde fout als Johnnyroper. Mijn auto is 3 jaar en 5 maanden oud met 26k op de teller. BMW heeft me dezelfde reactie gegeven als Johnnyroper, ik zoek online naar hulp.
Roger, als je na je ervaring nog steeds een BMW-eigenaar bent, zou ik graag willen weten hoe je je probleem met de versnellingsbak hebt opgelost?
Er worden nu veel meer gevallen gemeld met vergelijkbare verhalen als die van jou (en de mijne)!!

#19 ·
Je moet ze bedreigen met de juridische weg. Tenzij ze kunnen bewijzen dat je de box hebt misbruikt, heeft BMW geen poot om op te staan voor een 3 jaar oude auto.
Ik zal zien wat ze zeggen voor de tweede keer dat ik ze vraag, als ze niet willen meewerken, misschien benaderen we vosa, aangezien de fout wijdverspreid is en wanneer deze verschuift, de auto door de 3e versnelling lanceert, wat een ongeluk zal veroorzaken. Bedankt voor de info.

#22 ·
Net te horen gekregen dat mijn X1 uit 2018, met 35000 op de teller, een nieuwe automatische versnellingsbak nodig heeft, de 6e BMW die ik heb gehad, en de enige die ik tweedehands heb gekocht.
Deze gekocht bij een bekende en gevestigde Ford-, Fiat- en Peugeot-dealer in december 2023, met hun Car Care Plan garantie. Nu vol spanning wachten op goedkeuring van de reparatie!

#23 ·
Update op mijn vorige bericht. Garantiebeheerders hebben de lokale BMW-dealer gemachtigd om de automatische versnellingsbak te vervangen, maar de dealer vertelt me dat ze niet zullen betalen voor de originele diagnosewerkzaamheden (ongeveer £ 160 + btw). Ik kan in de kleine lettertjes in het garantieboek niet zien waarom ze dit ook niet zouden moeten betalen - geïnteresseerd in het horen van meningen en adviezen, bedankt

#172 ·
Update op mijn vorige bericht. Garantiebeheerders hebben de lokale BMW-dealer gemachtigd om de automatische versnellingsbak te vervangen, maar de dealer vertelt me dat ze niet zullen betalen voor de oorspronkelijke diagnose (ongeveer £ 160 + btw). Ik kan in de kleine lettertjes in het garantieboek niet zien waarom ze dit ook niet zouden moeten betalen - geïnteresseerd in het horen van meningen en advies, bedankt
Was het toevallig Arnold Clark en een Auto Care-garantie?

#25 ·
Hallo, ik ben geen auto-expert, dus ik vraag om advies. Ik heb een X1 uit 2018 die ik bij een BMW-dealer heb gekocht. Onlangs heb ik een zoemend geluid uit de motor gehoord. De computer van BMW heeft geen fout gevonden, maar bij nadere inspectie door een andere garage is er een ratelend geluid uit de automatische versnellingsbak (momenteel geen probleem met de werking van de versnellingsbak). Terug naar BMW zijn ze akkoord gegaan dat er een probleem is en zeiden dat deze vervangen moet worden. De auto heeft pas 35.000 km gereden!!! Ik ben op zijn zachtst gezegd erg teleurgesteld. Offerte: £ 9.000 min coulance £ 4.000 te betalen. Wat moet ik doen? Ik ben terughoudend om dit te betalen, aangezien er duidelijk een probleem is met het onderdeel dat op deze leeftijd niet zou mogen falen. Bedankt.

#26 ·
2018 X2 2.0d met de Aisin 8-traps automaat bij 27 duizend mijl had ik vergelijkbare symptomen als de OP, BMW zegt afgedicht voor het leven, maar Aisin zegt ATF-vervanging om de 30 duizend, de mijne schakelde hard terug en knalde in de achteruit, opschakelen was echter prima, een drukvulling wordt niet aanbevolen vanwege het risico dat een of meer van de vele afdichtingen losraken, dus 3 spoelingen lijken de norm te zijn, een ander probleem was het proberen om de specificatie voor de ATF te krijgen, aangezien Aisin het een World ATF of iets dergelijks noemt, maar het is erg duur om in containers van één liter te kopen, ik ontdekte uiteindelijk dat MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 de juiste specificatie is, [BMW zegt dat het ATF 7 is, wat niet bestaat] zoals getoond kocht ik 20l en deed 5 spoelingen waardoor de ATF in de doos vlekkeloos werd, de oude ATF was zwart en zo slecht dat ik dacht dat ik de verkeerde aftapplug had geopend! en ik moet toegeven dat ik me erg zorgen maakte over de kleur, hoe dan ook, na het volgen van de juiste procedures voor temperatuur en niveau etc. ontdekte ik dat mijn versnellingsbak getransformeerd was, ik heb het geluk dat ik goede diagnoseapparatuur heb en een versnellingsbak reset heb uitgevoerd, nu zijn de versnellingswisselingen nauwelijks merkbaar op of af schakelen en achteruit is zo soepel dat ik alleen weet dat hij is ingeschakeld omdat de achteruitrijcamera komt, alles bij elkaar duurde het misschien anderhalf uur dus de moeite waard, de enige dingen die zijn vervangen waren de 2 o-ringen van de niveauplug en aftapplug, er zitten geen filters in deze versnellingsbakken. hopelijk helpt dit iemand........B

#35 ·
2018 X2 2.0d met de Aisin 8sp bij 27 duizend mijl kreeg ik vergelijkbare symptomen als de OP, BMW zegt levenslang afgedicht, maar Aisin zegt ATF-vervanging om de 30 duizend, de mijne zou hard terugschakelen en in de achteruit knallen, opschakelen was echter prima, een drukvulling wordt niet aanbevolen vanwege het risico dat een of meer van de vele afdichtingen losraken, dus 3 vullingen lijken de norm te zijn, een ander probleem was het proberen de specificatie voor de ATF te krijgen, aangezien Aisin het een World ATF of iets dergelijks noemt, maar het is erg duur om te kopen in containers van één liter, ik heb eindelijk ontdekt dat MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 de juiste specificatie is, [BMW zegt dat het ATF 7 is, wat niet bestaat] zoals getoond kocht ik 20l en deed 5 vullingen waardoor de ATF in de doos brandschoon werd, de oude ATF was zwart en zo slecht dat ik dacht dat ik de verkeerde aftapplug had geopend! en ik moet toegeven dat ik me erg zorgen maakte over de kleur, hoe dan ook, na het volgen van de juiste procedures voor temperatuur en niveau etc. ontdekte ik dat mijn versnellingsbak getransformeerd was, ik heb gelukkig goede diagnoseapparatuur en heb een reset van het versnellingsbakleren uitgevoerd, nu zijn de schakelingen nauwelijks waarneembaar op of neer schakelen en achteruit is zo soepel dat ik alleen weet dat hij is ingeschakeld omdat de achteruitrijcamera komt, alles bij elkaar duurde het misschien anderhalf uur dus zeker de moeite waard, de enige dingen die werden vervangen waren de 2 o-ringen van de niveauplug en de aftapplug, er zitten geen filters in deze versnellingsbakken. hopelijk helpt dit iemand........B
2018 X2 2.0d met de Aisin 8sp bij 27 duizend mijl kreeg ik vergelijkbare symptomen als de OP, BMW zegt levenslang afgedicht, maar Aisin zegt ATF-vervanging om de 30 duizend, de mijne zou hard terugschakelen en in de achteruit knallen, opschakelen was echter prima, een drukvulling wordt niet aanbevolen vanwege het risico dat een of meer van de vele afdichtingen losraken, dus 3 vullingen lijken de norm te zijn, een ander probleem was het proberen de specificatie voor de ATF te krijgen, aangezien Aisin het een World ATF of iets dergelijks noemt, maar het is erg duur om te kopen in containers van één liter, ik heb eindelijk ontdekt dat MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 de juiste specificatie is, [BMW zegt dat het ATF 7 is, wat niet bestaat] zoals getoond kocht ik 20l en deed 5 vullingen waardoor de ATF in de doos brandschoon werd, de oude ATF was zwart en zo slecht dat ik dacht dat ik de verkeerde aftapplug had geopend! en ik moet toegeven dat ik me erg zorgen maakte over de kleur, hoe dan ook, na het volgen van de juiste procedures voor temperatuur en niveau etc. ontdekte ik dat mijn versnellingsbak getransformeerd was, ik heb gelukkig goede diagnoseapparatuur en heb een reset van het versnellingsbakleren uitgevoerd, nu zijn de schakelingen nauwelijks waarneembaar op of neer schakelen en achteruit is zo soepel dat ik alleen weet dat hij is ingeschakeld omdat de achteruitrijcamera komt, alles bij elkaar duurde het misschien anderhalf uur dus zeker de moeite waard, de enige dingen die werden vervangen waren de 2 o-ringen van de niveauplug en de aftapplug, er zitten geen filters in deze versnellingsbakken. hopelijk helpt dit iemand........B
Hoi, erg geïnteresseerd in uw ervaring met uw ATF-vervangingen. Wat is het 'versnellingsbakleren' waar u naar verwijst?
In uw verhaal zegt u dat Aisin aanbeveelt om ATF elke 30k mijl te vervangen. Waar haalt u deze info vandaan?
Wat duidelijk lijkt uit andere ervaringen is dat BMW overstapt op Aisin en de dwarsopstelling, waarvan ik hoor dat deze hetzelfde is in de BMW Mini, in een steeds groter aantal gevallen faalt.
Ik ben dol op mijn auto, want ik heb hier al veel BMW's gehad. Ik wil het ding graag naar tevredenheid repareren in plaats van het weg te doen!! De houding van BMW ten opzichte van wat duidelijk een probleem is, is extreem slecht. De vraag is hoe we ze zover krijgen dat ze bekennen en verantwoordelijkheid nemen.
Iemand ideeën daar?

#27 ·
Er is iets mis met de manier waarop BMW deze box in hun auto's in 2018 (X1, X2, MINIS) heeft geplaatst, ze vallen allemaal uit, vooral de 2.0 benzine, ze slijten de nek van de oliepomp met slechts een paar kilometer op de teller. Het begint met een schok bij lage toeren in de 2e of 3e versnelling, vertragingen bij het inschakelen van de achteruit en ook een schok. Hoe warmer de transmissie is, hoe erger het wordt, uiteindelijk faalt alles. In mijn geval zei mijn lokale BMW: "Oh, raar, het is het eerste geval dat we zien", u heeft geen garantie, u zult USD 12.000 moeten betalen voor een nieuwe box. Ik heb het uiteindelijk "gerepareerd" voor USD 3200, ik zal deze auto verkopen en vaarwel BMW, ik ga terug naar Volvo.

#254 ·
Er is iets mis met de manier waarop BMW deze box in hun auto's in 2018 (X1, X2, MINIS) heeft opgezet, ze vallen allemaal uit, vooral 2.0 benzine, ze slijten de nek van de oliepomp met slechts een paar kilometer op de klok. Het begint met een ruk bij lage toerentallen in de 2e of 3e versnelling, vertragingen bij het inschakelen van de achteruit en ook een ruk. Hoe warmer de transmissie is, hoe erger het wordt, uiteindelijk faalt alles. In mijn geval zei mijn lokale BMW: "Oh, raar, het is het eerste geval dat we zien", u heeft geen garantie, u moet USD 12.000 betalen voor een nieuwe box. Uiteindelijk heb ik het buitenaf "gerepareerd" voor USD 3200, ik zal deze auto verkopen en tot ziens BMW, ik ga terug naar Volvo.
Wat heeft u uiteindelijk vervangen als u het niet erg vindt om te vragen?

#28 ·
Omdat deze versnellingsbakken in andere merken worden gebruikt, denk ik dat het echte probleem het BMW-beleid is van levenslange vulling, wat geen zin heeft.
Ik had precies de symptomen die u beschrijft, die werden opgelost met een ATF-spoeling en -vulling, 2000 mijl later en geen problemen en perfecte schakelingen.
Veel onderhoudsschema's zijn ontworpen om de fleetkopers te verleiden die van lange, eenvoudige onderhoudsintervallen houden.

#29 ·
Omdat deze versnellingsbakken in andere merken worden gebruikt, denk ik dat het echte probleem het BMW-beleid is om ze voor de levensduur te vullen, wat geen zin heeft.
ik had precies de symptomen die u beschrijft, die werden opgelost met een ATF-spoeling en -vulling, 2000 mijl later en geen problemen en perfecte schakelingen.
Veel onderhoudsschema's zijn ontworpen om de fleetkopers te verleiden die van lange, eenvoudige onderhoudsintervallen houden
Ik denk dat het iets te maken heeft met hoe BMW de bak heeft opgezet/gemonteerd, over hoe de motor het koppel aan de transmissie levert, want ik heb nog geen Volvo's of PSA's met hetzelfde probleem gezien. Zeker iets van de fabriek (BMW niet AISIN) want geen enkele versnellingsbak zou voor 25.000 mijl moeten falen met of zonder onderhoud.