BMW Forums : BimmerForums banner

F48 X1 Xdrive 2018 Aisin versnellingsbak problemen!

7 reading
83K views 266 replies 54 participants last post by  Dcash29  
#1 ·
Hallo allemaal

Ik ben nieuw in het bezit van een BMW en heb een X1 Xdrive uit 2018 met de 8-traps automaat die snel problemen begint te ontwikkelen.

Helaas wil BMW £8.000 voor een vervangende bak, dus ik hoop advies te vinden over garages die de versnellingsbak zouden kunnen repareren.

#9 ·
Nachtmerrie… klinkt alsof het een probleem met de klep/megatronica van de auto zou kunnen zijn. Typische reactie van BMW is om de bak te vervangen in plaats van hem te repareren. BMW zegt waarschijnlijk dat hij levenslang afgedicht is, zoals ze ook doen met de ZF-bakken, in plaats van een onderhoudsschema te overwegen. Ik vraag me af of een onderhoudsbeurt het zou kunnen verhelpen. Als je nergens komt bij de dealer, probeer dan een servicepartner te vinden voor hulp en advies. De versnellingsbak wordt veel gebruikt door andere fabrikanten, dus er zouden er inmiddels wel een paar moeten zijn. Je zou hopen dat ze je een gebaar van goede wil geven, aangezien het zo'n belangrijk onderdeel is en veel langer mee zou moeten gaan.

#11 ·
Even ter update: BMW is niet bereid om enige coulance aan te bieden, aangezien ik niet rechtstreeks van BMW heb gekocht. Volledige onderhoudsgeschiedenis van de hoofddealer etc. helpt niet.

Ik heb eerder een ander voertuig nieuw van BMW gekocht, maar daar wordt geen rekening mee gehouden.

Een beetje teleurgesteld dat een belangrijk onderdeel zoals een versnellingsbak na 4 jaar en minder dan 60.000 mijl kan falen en in wezen als een verbruiksartikel wordt behandeld.

#263 ·
Ter update:

BMW is niet bereid om enige coulance aan te bieden, omdat ik niet rechtstreeks bij BMW heb gekocht. Volledige onderhoudshistorie bij een hoofddealer etc. helpt niet.

Ik heb eerder een ander voertuig nieuw van BMW gekocht, maar daar wordt geen rekening mee gehouden.