BMW Forums : BimmerForums banner
141 - 160 of 267 Posts
Bedankt Symze. Ik zal morgen meer weten. BMW had geen ATF op voorraad, dus ik krijg het morgen. Als dat niet helpt, moet ik eerst een revisie doen en dan de auto zo snel mogelijk verkopen. Ik zal nooit meer BMW-auto's kopen.
ik ook niet, heb sinds 2020 3 BMW's gehad, elk met een reeks problemen. Daarvoor had ik 2 Merc's - geen enkel probleem met beide, de E-Klasse denk ik dat ik er 150k mijl uit heb gehaald en hij was nog steeds sterk toen ik hem verkocht. Baal ervan dat ik ben overgestapt :mad:

Hier is een link naar een YouTube-video die deze versnellingsbak uitlegt, erg interessant en geeft je in ieder geval een idee van waarom transmissievloeistofveranderingen zo belangrijk zijn. Het schokt me nog steeds dat BMW en anderen het niet als een servicevereiste doen.

Kijk eens wat ik heb ontdekt jongens VW Transmission Lawsuit Won't Be Dismissed
.... dit is dezelfde versnellingsbak !!!
We moeten samenkomen !!!!
hier is een lijst met auto's waarin deze transmissie zit, ernstige problemen komen niet vaak voor, vandaar dat de meeste de koude schouder krijgen van BMW, triest maar zo werken de meeste fabrikanten, ik beweer dat de meeste problemen te maken hebben met onderhoud of het gebrek daaraan, dit moet worden aangepakt en toegevoegd aan onderhoudsschema's, IMO natuurlijk ;)
BMW/MINI:
Changan:
Chery:
Citroën:
DS Automobiles:
Exeed:
Geely:
GM:
Jaguar:
Land Rover:
Lexus:
  • 2012–heden Lexus RX (V6 AL10 F-Sport, AL20 & AL30 niet-hybrides)
  • 2018–heden Lexus ES (niet-hybride motoren)
  • 2020–heden Lexus LM (LM350)
  • 2022– Lexus NX (niet-hybride motoren)
Lynk & Co:
  • 2017–heden 01
  • 2018–heden 03
  • 2020–heden 05[9]
  • 2021–heden 02
  • 2021–heden 09
Mitsubishi:
Opel/Vauxhall:

Peugeot:
Polestar:
Škoda:
Toyota (als UA8xx):
Volkswagen/MAN:
Volvo (TG-81SC/SD):

hier is een lijst auto's waarin deze transmissie zit, ernstige problemen komen niet vaak voor, vandaar dat de meeste de koude schouder krijgen van BMW, triest maar zo werken de meeste fabrikanten, ik beweer dat de meeste problemen gerelateerd zijn aan onderhoud of het gebrek daaraan, dit moet worden aangepakt en worden toegevoegd aan de onderhoudsschema's, IMO natuurlijk ;)
BMW/MINI:
Changan:
Chery:
Citroën:
DS Automobiles:
Exeed:
Geely:
GM:
Jaguar:
Land Rover:
Lexus:
  • 2012–heden Lexus RX (V6 AL10 F-Sport, AL20 & AL30 non Hybrids)
  • 2018–heden Lexus ES (niet-hybride motoren)
  • 2020–heden Lexus LM (LM350)
  • 2022– Lexus NX (niet-hybride motoren)
Lynk & Co:
  • 2017–heden 01
  • 2018–heden 03
  • 2020–heden 05[9]
  • 2021–heden 02
  • 2021–heden 09
Mitsubishi:
Opel/Vauxhall:

Peugeot:
Polestar:
Škoda:
Toyota (als UA8xx):
Volkswagen/MAN:
Volvo (TG-81SC/SD):
Voor mij lijkt het alsof er iets anders aan de hand is. Hoewel je gelijk hebt dat de meeste problemen gerelateerd zijn aan onderhoud ..... problemen bij 27k mijl en in mijn geval 35k mijl.

Deze problemen zouden niet mogen voorkomen bij deze kilometerstand, wel of geen onderhoud .... kapotte versnellingsbak bij 27k en 35k mijl vereist meer dan een gebrek aan onderhoud.

Voor mij lijkt het alsof er iets anders aan de hand is. Hoewel je gelijk hebt dat de meeste problemen gerelateerd zijn aan onderhoud ..... problemen bij 27k mijl en in mijn geval 35k mijl.

Deze problemen zouden niet mogen voorkomen bij deze kilometerstand, wel of geen onderhoud .... defecte versnellingsbak bij 27k en 35k mijl vereist meer dan gebrek aan onderhoud.
ik ben het er niet mee eens, ze hadden een inloopbeurt moeten hebben bij ongeveer 1000 mijl, dit zou versleten frictiemateriaal en misschien kleine hoeveelheden metaal van "inrijden" verwijderen, ik geloof dat het dit materiaal is dat de solenoïden kan verstoren...er zit geen filter in deze versnellingsbak, de ATF in mijn versnellingsbak was zo zwart als gebruikte dieselolie na 25.000 mijl, ik geloof niet dat het zo erg zou zijn geweest als het een inloopbeurt had gehad, ik denk ook dat de rijstijl een effect heeft, mijn auto was 20.000 kilometer lang alleen maar stop-and-go verkeer, een ander punt is echter: ik denk niet dat dit zo'n groot probleem is als sommigen denken, er moeten honderdduizenden van deze versnellingsbakken in gebruik zijn, als het van epidemische schaal zou zijn, denk ik dat we het zouden weten

Ik stuurde dit als bewijs naar BMW - ze negeerden me gewoon. Maar het kostte in totaal slechts 40 klagers om de rechter te overtuigen. Zeker de moeite waard om een groepsbeschwerde in te dienen.
Het zijn niet dezelfde fouten en ze hebben nog niet gewonnen, VW zal winnen, daar twijfel ik niet aan.

ik ben het er niet mee eens, ze hadden een servicebeurt moeten hebben na ongeveer 1000 mijl, dit zou versleten wrijvingsmateriaal en misschien kleine hoeveelheden metaal van het "inrijden" verwijderen, ik geloof dat het dit materiaal is dat de solenoïden kan verstoren...er zit geen filter in deze GB, de ATF in mijn versnellingsbak was zo zwart als gebruikte dieselolie na 25.000, ik geloof niet dat het zo erg zou zijn geweest als het een inloopbeurt had gekregen, ik denk ook dat de rijstijl een effect heeft, mijn auto stond 20.000 in stop-and-go-verkeer, een ander punt is echter: ik denk niet dat dit zo'n groot probleem is als sommigen denken, er moeten honderdduizenden van deze versnellingsbakken in gebruik zijn, als het van epidemische schaal zou zijn, denk ik dat we het zouden weten
Zeg je dat de versnellingsbak een servicebeurt van 1000 mijl nodig heeft?? Wat is dit, de jaren 1950? Wauw!

Wat is de inloopperiode? Je zei 1000 mijl. Zeg je dat er na 1000 mijl een monteur nodig is of niet?
Ja, maar je liet het lijken alsof ik zei dat het om de 1000 mijl was! Het is slechts mijn mening gebaseerd op 40 jaar in de handel en wat Aisin zegt, als je iets nuttigs toe te voegen hebt, doe dat dan alsjeblieft

hier een link naar een YouTube-video die deze versnellingsbak uitlegt, erg interessant en geeft je in ieder geval een idee waarom transmissievloeistofveranderingen zo belangrijk zijn, het schokt me nog steeds dat BMW en anderen het niet als een servicevereiste doen.
Interessante video, het is echt een technisch wonder, dus waarom in godsnaam onderhouden ze het niet, het is waanzin…

Interessante video, het is echt een technisch hoogstandje, dus waarom onderhouden ze het niet, het is waanzin…
ik ben het ermee eens, zelfs Aisin beveelt onderhoudsintervallen aan, duidelijk denken BMW en anderen dat het hun merk schaadt door aanbevelingen op te volgen, hoewel om VW een beetje krediet te geven, ze zullen in ieder geval proberen de versnellingsbakken te repareren...BMW niet

Update naar bericht. De spoeling en vloeistofwissel waren laag en vuil, maar HEEFT NIET GEHOLPEN. De auto is momenteel bestuurbaar, alle versnellingen werken, maar ik voel dat er iets niet klopt. Ruwe schakelingen bij lage snelheid, ik ben er zeker van dat hij elk moment terug in de noodloopmodus gaat.
Dus wie deze problemen heeft: HET VERVANGEN VAN VLOEISTOFFEN HELPT NIET, het laat je alleen 400 tekort komen. Ik ben nog steeds op zoek naar een plek om de auto te repareren en te verkopen (met garantie dat de problemen verholpen zijn) of om de versnellingsbak te vervangen door een gereviseerde die voor 2500 inclusief arbeid is gevonden.
Enige probleem: ik moet de auto naar Essex (800 km) krijgen.

141 - 160 of 267 Posts