Het is al ongeveer 8 jaar in verschillende uitvoeringen zonder veel problemen, het belangrijkste probleem is naar mijn mening het totale gebrek aan onderhoud, het zou een inloopbeurt van 1000 mijl moeten hebben en daarna elke 25 tot 30.000, Aisin citeert service-intervallen van 30.000, maar niemand volgt die aanbeveling
Ik ben het er volledig mee eens. Naar mijn mening en zonder vooroordelen is BMW nalatig in het communiceren dat de versnellingsbak levenslang is afgedicht.
Dit lijkt in directe tegenspraak met de service-intervallen die door Aisin worden aanbevolen.
Ik heb mijn voertuigen altijd onderhouden met intervallen van 10.000 mijl, ongeacht de intervallen die door de dealer worden aanbevolen. Je zou me ouderwets kunnen noemen en ik weet dat olie nu geavanceerder is dan ooit tevoren, maar lange verversingen passen niet in mijn boekje. Voor de kosten van olie en filter is het een no-brainer.
Ik wilde de olie in de versnellingsbak verversen toen ik aanvankelijk problemen had bij 30.000 mijl met onregelmatige schakelingen, maar werd door BMW geadviseerd dat ik waarschijnlijk meer problemen zou kunnen veroorzaken door dit te doen, omdat de versnellingsbakken vrij technisch en kieskeurig zijn en levenslang zijn afgedicht.
Achteraf gezien had ik het sowieso moeten doen. En je hebt gelijk, de reden dat deze bakken niet worden onderhouden, is vanwege dat slechte advies van de dealer. Het is een soort van het afschuiven van hun verantwoordelijkheid en het doorgeven van het boek in vele opzichten, vooral wanneer de garantie is verlopen, wanneer problemen waarschijnlijker zijn en de verantwoordelijkheid en de kosten van reparatie dan helaas terugvallen op de eigenaar.
In al mijn jaren van autorijden heb ik nog nooit een probleem met een automatische versnellingsbak gehad en had ik het ook niet verwacht bij een voertuig dat slechts 47.000 mijl heeft afgelegd.
Slecht gedaan echt.