BMW Forums : BimmerForums banner
121 - 140 of 267 Posts
hoop dat het voor je werkt, laat het ons weten (y)
Zal doen. Verwijzend naar je eerdere opmerkingen en zonder een Aisin-box te hebben leeggehaald, wist ik niet dat de aftapplug een centrale afvoer had die de hoeveelheid olie in de box regelt door overloop.
Vandaar de reden dat ik de positie van de 'centrale plug' in twijfel trok.
Alles goed nu, bedankt.
 
Afgezien van de gevreesde 8-versnellingsbak 😉
Het bestaat al ongeveer 8 jaar in verschillende uitvoeringen met weinig problemen, het belangrijkste probleem is naar mijn mening het totale gebrek aan onderhoud, het zou een inloopbeurt van 1000 mijl moeten hebben en daarna om de 25 tot 30.000, Aisin geeft service-intervallen van 30.000 op, maar niemand volgt die aanbeveling :unsure:
 
Het is al ongeveer 8 jaar in verschillende uitvoeringen zonder veel problemen, het belangrijkste probleem is naar mijn mening het totale gebrek aan onderhoud, het zou een inloopbeurt van 1000 mijl moeten hebben en daarna elke 25 tot 30.000, Aisin citeert service-intervallen van 30.000, maar niemand volgt die aanbeveling :unsure:
Ik ben het er volledig mee eens. Naar mijn mening en zonder vooroordelen is BMW nalatig in het communiceren dat de versnellingsbak levenslang is afgedicht.
Dit lijkt in directe tegenspraak met de service-intervallen die door Aisin worden aanbevolen.

Ik heb mijn voertuigen altijd onderhouden met intervallen van 10.000 mijl, ongeacht de intervallen die door de dealer worden aanbevolen. Je zou me ouderwets kunnen noemen en ik weet dat olie nu geavanceerder is dan ooit tevoren, maar lange verversingen passen niet in mijn boekje. Voor de kosten van olie en filter is het een no-brainer.

Ik wilde de olie in de versnellingsbak verversen toen ik aanvankelijk problemen had bij 30.000 mijl met onregelmatige schakelingen, maar werd door BMW geadviseerd dat ik waarschijnlijk meer problemen zou kunnen veroorzaken door dit te doen, omdat de versnellingsbakken vrij technisch en kieskeurig zijn en levenslang zijn afgedicht.
Achteraf gezien had ik het sowieso moeten doen. En je hebt gelijk, de reden dat deze bakken niet worden onderhouden, is vanwege dat slechte advies van de dealer. Het is een soort van het afschuiven van hun verantwoordelijkheid en het doorgeven van het boek in vele opzichten, vooral wanneer de garantie is verlopen, wanneer problemen waarschijnlijker zijn en de verantwoordelijkheid en de kosten van reparatie dan helaas terugvallen op de eigenaar.
In al mijn jaren van autorijden heb ik nog nooit een probleem met een automatische versnellingsbak gehad en had ik het ook niet verwacht bij een voertuig dat slechts 47.000 mijl heeft afgelegd.
Slecht gedaan echt.
 
BMW heeft zich zo goed ingedekt dat de meeste problemen meestal buiten de garantie vallen of worden doorgegeven aan aftermarket-garanties of een arme sloeber zonder garantie. Wat olieverversingen betreft, vertrouwen ze tegenwoordig op synthetische olie om de motor te beschermen, maar in werkelijkheid zijn motoren zoveel complexer geworden met veel fijnere toleranties dat de olie flink te lijden heeft en niet lang genoeg meegaat voor langere afstanden. Ik herinner me dat Mobil 1 op de markt kwam, het was de eerste volledig synthetische olie die voor het publiek beschikbaar was en het was niet goedkoop, ongeveer 25 pond voor een gallon, de dealers gebruikten nog steeds minerale olie, ik gebruikte het voor een eerste olieverversing na 500 mijl op mijn gloednieuwe Ford XR3 en gebruikte het daarna voor service-intervallen van 20.000 mijl, waarbij de oude olie er zo goed als nieuw uitzag, maar dat was de oude 1.6 CVH-motor die niet eens op dezelfde planeet staat als de BMW B47-motoren, hoe dan ook, ik haalde bijna 300.000 uit de CVH zonder problemen of slijtage en je kunt deze kilometers nog steeds halen op moderne motoren, maar je moet 8.000 tot 10.000 mijl onderhoudsbeurten of een keer per jaar doen. mijn X2 krijgt elke 4500 mijl nieuwe olie en een nieuw filter, wat alles is wat ik nu per jaar doe en zelfs met een lage kilometerstand had ik nog steeds versnellingsbakproblemen, opgelost met een vloeistofwissel! Het is geen hogere wiskunde, maar BMW en anderen geven er niet om, het zijn acceptabele verliezen:mad:
 
Ik herinner me dat ik vele jaren geleden bijna gloednieuwe dieselmotoren moest strippen bij de dealer waar ik werkte, omdat de oliekwaliteit te goed was voor het eerste inrijden en dit tot beglazingsproblemen leidde.
Oh! hoe de dingen veranderd zijn.
 
Ik herinner me dat ik vele jaren geleden bijna gloednieuwe dieselmotoren moest strippen bij de dealer waar ik werkte, omdat de oliekwaliteit te goed was voor de eerste inloop en dit tot beglazingsproblemen leidde.
Oh! hoe de dingen veranderd zijn.
Ja, dat herinner ik me ook, ik heb een tijdje bij een Isuzu-dealer gewerkt en al hun motoren kwamen af fabriek met minerale olie, die na het inlopen vervangen moest worden door synthetische olie. Persoonlijk denk ik dat de motoren en versnellingsbakken die we nu hebben uitzonderlijk zijn, maar de dealers en het publiek moeten de achterstand inhalen en beseffen dat ze nog steeds onderhouden moeten worden
 
Klinkt als een probleem met een solenoïde, wat niet ongebruikelijk is, maar je moet echt een specialist raadplegen om de zaken te verfijnen. Onderdelen zijn beschikbaar, dus het is niet allemaal kommer en kwel.
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar de eerste code was ,,,,Versnellingsverhouding monitoring versnelling 7: Koppeling C2 of C3 onjuist geopend. Dat was gisteren, 50 mijl van huis. Ik ben erin geslaagd om veilig naar huis te rijden, het enige probleem was een ruwe schakeling rond 20 tot 30 mph (grote schok), 's Ochtends heb ik de auto genomen en ben naar een garage gegaan om het probleem te onderzoeken en het probleem ging uit de hand, na 3 mijl had ik geen achteruit (positie op de kilometerteller en bij het schakelen in R) auto toeren maar niet bewegen en dan noodloop de resterende 2 mijl naar de garage in max 20 mph bij 2.5k rpm (wil niet meer opschakelen alleen maar toeren). De man heeft de versnellingsbak gereset en een paar codes gewist en de achteruit was terug, maar nog steeds een ritje. Ik ben van plan om 's ochtends het vloeistofniveau en de kwaliteit te bekijken.
Ik zal van daaruit een update geven.
 
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar de eerste code was ,,,,Versnellingsverhouding monitoring versnelling 7: Koppeling C2 of C3 onjuist open. Dat was gisteren, 50 mijl van huis. Ik ben erin geslaagd om veilig naar huis te rijden, het enige probleem was een ruwe schakeling rond 20 tot 30 mph (grote schok), 's Ochtends heb ik de auto genomen en ben naar een garage gegaan om het probleem te onderzoeken en het probleem ging uit de hand, Na 3 mijl had ik geen achteruit (positie op de kilometerteller en bij het schakelen in R) auto toeren maar niet bewegen en dan noodloop de resterende 2 mijl naar de garage in max 20 mph bij 2,5k rpm (zal niet meer opschakelen alleen maar toeren).
De man heeft de versnellingsbak gereset en een paar codes gewist en de achteruit weer terug, maar nog steeds een ritje. Ik ben van plan om 's ochtends het vloeistofniveau en de kwaliteit te bekijken.
Ik zal van daaruit een update geven.
Je zou ook je accu kunnen controleren, als deze aan het einde van zijn levensduur is, kan dit chaos veroorzaken met de verschillende modules en zal het doen wat je voor de versnellingsbak beschrijft, geen garantie maar het proberen waard
 
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar de eerste code was ,,,,Versnellingsverhouding monitoring versnelling 7: Koppeling C2 of C3 opent onjuist. Dat was gisteren, 50 mijl van huis. Ik ben erin geslaagd om veilig naar huis te rijden, het enige probleem was een ruwe schakeling rond 20 tot 30 mph (grote schok), In de ochtend heb ik de auto genomen en ben naar een garage gegaan om het probleem te onderzoeken en het probleem ging uit de hand, Na 3 mijl had ik geen achteruit (positie op de kilometerteller en bij het schakelen in R) auto toeren maar niet bewegen en dan noodloop de resterende 2 mijl naar de garage in max 20 mph bij 2,5k rpm (wil niet meer opschakelen alleen toeren). De man heeft de versnellingsbak gereset en een paar codes gewist en de achteruit weer terug, maar nog steeds een ritje. Ik ben van plan om in de ochtend het vloeistofniveau en de kwaliteit te bekijken.
Ik zal van daaruit een update geven.
Ik had precies dezelfde symptomen en ik heb me moeten neerleggen bij het vervangen van de versnellingsbak. Ben erin geslaagd om er een tweedehands te krijgen die volgende week wordt gemonteerd. In totaal £3k maar beter dan de £7-8k met BMW… Ik heb geklaagd bij BMW UK en BMW Finance zonder succes. Negeer gewoon de punten die naar voren zijn gebracht en geef een generieke reactie, bijna alsof ze is verteld wat ze in deze gevallen moeten zeggen. Ik hoop dat het goed komt..
 
Ik had precies dezelfde symptomen en ik heb me moeten neerleggen bij het vervangen van de versnellingsbak. Ben erin geslaagd om er volgende week een gebruikte in te laten bouwen. In totaal £3k maar beter dan de £7-8k bij BMW… Ik heb geklaagd bij BMW UK en BMW Finance zonder succes. Ze negeren gewoon de punten die naar voren zijn gebracht en geven een generieke reactie, bijna alsof ze is verteld wat ze in deze gevallen moeten zeggen. Ik hoop dat het voor je wordt opgelost..
Bedankt Symze. Ik zal morgen meer weten. BMW had geen ATF op voorraad dus ik krijg het morgen. Als dat niet helpt, zal ik eerst een revisie moeten doen en dan zo snel mogelijk de auto verkopen. Ik zal nooit meer BMW-auto's kopen.
 
121 - 140 of 267 Posts