BMW Forums : BimmerForums banner
61 - 80 of 267 Posts
Dzięki za aktualizację, naprawdę się cieszę, że udało Ci się to rozwiązać, czy miałeś również kody błędów i/lub ostrzeżenie o układzie napędowym i pojazd przechodzący w tryb awaryjny?

Dzięki
Tak, myślę, że problem BMW z automatyczną skrzynią biegów AISIN to brak wymiany ATF.
BMW nie wymaga jego wymiany, ale jeśli lubisz swój samochód i chcesz, żeby służył Ci długo. Polecam wszystkim właścicielom BMW i innych marek wymianę wszystkich płynów i filtrów, nawet jeśli nie jest to wymagane przez interwał serwisowy.

Wymieniłem wszystkie płyny, które mogłem, ATF, hamulcowy, przeciw zamarzaniu, haltex, tylny mechanizm różnicowy itp..
 
zbiorowa skarga na garść samochodów? Jeśli jest ich więcej, czy masz dane pomocnicze? Dzieje się tak ze wszystkimi samochodami wszystkich marek, niektóre mają poważne problemy i cała partia jest potępiana, ale nikt nic nie mówi o tysiącach, które nie mają problemów
Aby poznać statystyki, ktoś musi zorganizować, zbierając w ten sposób dane; Nie widzę, żeby BMW to dla nas robiło. Garść niekoniecznie jest nieistotna, np. jeśli stanowi wysoki odsetek określonego podzbioru samochodów. Ale nie powinno to być nadużywane do potępiania wszystkich BMW, zgadzam się.
 
Miałem BMW 2018 X1 z tym samym problemem (błąd układu napędowego), po zapłaceniu opłaty za przegląd w wysokości 520 funtów, powiedzieli, że to problem ze skrzynią biegów, który wymaga 10 tys. funtów na naprawę. Potrzebuję tutaj rady, ma dopiero 44 tys., nie stać mnie na zapłacenie 10 tys. za naprawę skrzyni biegów.
Opłata za przegląd w wysokości 520 funtów wydaje się wysoka, czy to było u głównego dealera? Sprawdzenie diagnostyczne powinno kosztować około 150-200 funtów, nie więcej? Warto uzyskać wycenę od lokalnego specjalisty od skrzyń biegów, aby zmienić ATF, jak sugerował Bruce i co zrobił vsberto? Rezerwuję swój teraz jako ostateczność...
 
Aby poznać statystyki, ktoś musi zorganizować, a tym samym zebrać dane; nie sądzę, żeby BMW to dla nas robiło. Garść niekoniecznie jest nieistotna, np. jeśli stanowi wysoki odsetek określonego podzbioru samochodów. Ale nie powinno to być nadużywane do potępiania wszystkich BMW, zgadzam się.
Co ciekawe, w tym punkcie VW przegrał pozew zbiorowy przeciwko nim w USA w związku z modelem VW Jetta 2018-202 z tą samą skrzynią biegów i wystarczyło 40 skarg i 3 klientów, aby się połączyć, a sędzia uznał to za wystarczające.
 
Wrzesień 2018 f48 X1 xdrive 18d. Między 24k a 28k mil rozwinął te same objawy, co wielu tutaj - bardzo złe zmiany biegów, zwłaszcza przy niskich prędkościach i trzask przy włączaniu wstecznego. Na szczęście kupiłem pojazd od BMW w styczniu 23 (@ 19k mil, ale bez objawów w tym momencie), więc wciąż był na gwarancji BMW w listopadzie 23, kiedy go oddałem. Natychmiast zdiagnozowali problem i wymienili skrzynię biegów - bez pytań i wątpliwości - ten konkretny dealer wydawał się bardzo dobrze znać ten problem! Droga naprawa - podobno sama nowa skrzynia biegów kosztowała 13 000 funtów + VAT.
 
Wrzesień 2018 f48 X1 xdrive 18d. Pomiędzy 24k a 28k mil rozwinął te same objawy, co wielu tutaj - bardzo złe zmiany, zwłaszcza przy niskich prędkościach i trzask przy wrzucaniu wstecznego. Na szczęście kupiłem pojazd od BMW w styczniu 23 roku (@ 19k mil, ale bez objawów w tym momencie), więc wciąż był na gwarancji BMW w listopadzie 23 roku, kiedy go oddałem. Natychmiast zdiagnozowali problem i wymienili skrzynię biegów - bez pytania i wątpliwości - ten konkretny dealer wydawał się bardzo dobrze znać ten problem! Droga naprawa - podobno sama nowa skrzynia biegów kosztowała 13 tys. funtów + VAT
Czy to nie jest skrzynia ZF, a nie Aisin?
 
Nie płucz, musisz wykonać wiele spustów i napełnień, ponieważ nie możesz spuścić płynu z konwertera momentu obrotowego bez wyjmowania skrzyni biegów, stwierdziłem, że 4 spusty i napełnienia sprawiły, że płyn był nieskazitelny, był czarny jak olej napędowy! Ostateczne napełnienie musi być jednak wykonane prawidłowo, tj. odpowiednia temperatura ETC, reset ma na celu poinformowanie skrzyni biegów, że miała wymianę płynu, a także zresetowanie uczenia się skrzyni biegów, które dostosowuje się do stylu jazdy. Użyłem: MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 Płyn do automatycznej skrzyni biegów ATF Ford Mercon LV po wielu dniach próbowania znalezienia właściwej specyfikacji, jest to to samo, co zaleca Aisin, użyjesz większości, jeśli nie całości.
Nie płucz, ponieważ ciśnienie może poluzować jeden lub więcej pierścieni O, co spowoduje konieczność rozebrania skrzyni biegów, części można znaleźć [uwierzcie lub nie!] na wielu chińskich stronach, ponieważ większość elementów wewnętrznych jest chińska, więc istnieją opcje, które nie są tak straszne, jak niektórzy chcieliby, żebyś uwierzył, szkoda tylko, że ty i inni jesteście w tej sytuacji, skrzynia biegów Aisin IMO jest doskonała, jeśli jest odpowiednio traktowana, wielu przejeżdża wiele kilometrów, zanim pojawią się problemy, nawet bez regularnego serwisowania, Volvo jest również "wypełnione na całe życie" z tą samą skrzynią biegów ...... szalone!
Mam ten sam problem w 2018 220d z przebiegiem 36 tys. mil. Skąd wziąłeś informacje o prawidłowej procedurze? Czy ktoś mógłby polecić kogoś w rejonie Londynu, kto mógłby to dla mnie zrobić? Mój samochód wykazuje tylko łagodne objawy...
 
To dość proste, tylko czasochłonne, musisz spuścić olej ze skrzyni biegów, a następnie napełnić ją taką samą ilością nowego płynu, zrób to co najmniej 3 razy [ja zrobiłem 4], aż płyn w skrzyni będzie czysty, nie możesz ich całkowicie spuścić bez wyjmowania skrzyni biegów, ponieważ konwerter momentu obrotowego mieści kilka litrów, musisz uruchomić silnik i obsługiwać skrzynię biegów we wszystkich pozycjach, aby obieg ATF, po zakończeniu należy osiągnąć prawidłowy poziom i odbywa się to poprzez uruchomienie skrzyni biegów do 40c do maks. 50c i wyjęcie małej śruby poziomu podczas pracy silnika, jeśli trochę płynu wycieknie, poczekaj, aż się zatrzyma i wymień śrubę poziomu, jeśli nic nie wycieka, wyłącz silnik i dodaj litr i spróbuj ponownie itp., nie polegaj na ilości usuniętej i wymienionej, ponieważ mogła być błędna, będziesz potrzebować pistoletu do pomiaru temperatury lub diagnostyki, aby prawidłowo odczytać temperaturę, a także będziesz musiał zresetować GB, brzmi dużo, ale tak naprawdę jest łatwe, jeśli się nie spieszysz.
 
Wielkie dzięki. Czy jeździłeś samochodem, czy uruchamiałeś silnik między uzupełnieniami? A może tylko uzupełniałeś i ponownie spuszczałeś? Nadal byłoby wspaniale, gdybym wiedział, że jest ktoś kompetentny, kto mógłby to zrobić. Zwykli mechanicy nie dotykają skrzyni biegów, a specjaliści od skrzyń biegów mówią tylko, że wymaga ona pełnej odbudowy.
 
Nie, samochód powinien być nieruchomy, wypoziomowany i na stojakach/podnośnikach, uruchom silnik i obsługuj skrzynię biegów na wszystkich biegach i na biegu jałowym przez kilka minut, wszystko to miesza stary ATF z nowym, zasadniczo rozcieńczając stary ATF wszystkimi spustami i napełnieniami, większość zaleca 3 napełnienia, ale ja czułem się lepiej przy 4. Będziesz potrzebować 20l, aby wykonać zadanie. Twoja skrzynia biegów powinna mieć zrobione max 30 000. Poszukaj w Internecie zdjęć swojej skrzyni biegów, a zobaczysz konfigurację korka spustowego, również czujnik na górze skrzyni musi zostać usunięty, aby napełnić. Nie mam pojęcia, dlaczego warsztaty tego nie robią, jako były patrol pomocy drogowej zrobiłem to dwa razy na poboczu dla członków, nie jest to łatwe, ale wykonalne.
 
Jak wspomnieli liczni użytkownicy na forum, wydaje się, że istnieje poważny problem z jakością tych BMW. Mam 220i Gran Tourer z 2016 roku z nieco ponad 110 000 km na liczniku. Pomimo nieco większego przebiegu, przestrzegałem dokładnych wskazówek BMW dotyczących tego, kiedy należy przeprowadzać konserwację (wymiana oleju itp.) i większość serwisów wykonałem w lokalnym salonie BMW. Jednak ten sam problem z 8-biegową skrzynią biegów AISIN wystąpił również w moim samochodzie. Nagle samochód zaczął jechać w trybie awaryjnym, a wszystkie zmiany biegów były zepsute. Było to tak poważne, że wjeżdżałem pod niewielkie wzniesienie parkingu, a samochód nie mógł się wspiąć i stoczył się do tyłu, aż do momentu, gdy wcisnąłem hamulce. Prawie doprowadziło to do wypadku, ponieważ w pobliżu zbocza szli ludzie, gdy samochód stoczył się niekontrolowanie. Zasadniczo samochód jest w tym momencie niezdatny do jazdy, ponieważ nie może nawet wjechać pod niewielkie wzniesienie bez wielokrotnego staczania się.

Sprawdziłem to u mechanika z zewnątrz i to ten sam problem z uszkodzonym modułem sterowania zaworami skrzyni biegów. Szacowany koszt wymiany całego zespołu skrzyni biegów wyniósłby ponad 10 000 funtów! To w zasadzie tyle, ile wart jest teraz samochód! Teraz wiem, że niektórzy mogą powiedzieć, że samochód z przebiegiem 110 000 km będzie miał problemy. Zgadzam się z tym w pełni, ale skrzynia biegów jest zasadniczo jedną z najważniejszych części samochodu, która teoretycznie nie powinna zawodzić i wymagać całkowitej wymiany po zaledwie 7 latach. To moim zdaniem po prostu absurdalne i naprawdę świadczy o problemach z jakością, jakie mają BMW. Z pewnością odpowiedzialny użytkownik, który przestrzegał dokładnych wskazówek BMW dotyczących konserwacji, powinien mieć samochód, który działa idealnie po zaledwie 7 latach. Martwi mnie to, że skrzynia biegów zawiodła znikąd, bez ostrzeżenia, co stanowi ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa, ponieważ jeżdżę głównie po pagórkowatych terenach i nie mogę sobie pozwolić na to, aby mój samochód nagle zaczął się cofać i spowodował wypadek!

Gdyby ten problem ze skrzynią biegów był odosobnionym przypadkiem, potraktowałbym to jako niefortunny incydent, ale wydaje się, że jest to rodzaj wady produkcyjnej lub problemu z jakością. Czytałem na innym forum, opublikowanym kilka lat temu, gdzie 12-15 osób miało ten sam problem z tą samą skrzynią biegów AISIN. Ich samochody miały przebieg od 30 000 do 110 000 km. Skończyło się na wysłaniu grupowego e-maila z reklamacją do BMW AG, w którym podano numer VIN każdego samochodu. W rezultacie każdy z właścicieli otrzymał telefon od odpowiedniego lokalnego dealera, który zaoferował całkowitą, bezpłatną wymianę wszystkich skrzyń biegów. Zgodnie z komentarzem @PAS593 dotyczącym sporządzenia e-maila z reklamacją na poziomie wykonawczym, zastanawiałem się, czy wszyscy chcielibyście wysłać grupowego e-maila do BMW AG ze wszystkimi informacjami o naszych samochodach i zobaczyć, co zdecyduje centrala? Skontaktowałem się z lokalnym salonem i oni również nie chcieli ustąpić, dlatego uważam, że jeśli wiele osób wyśle e-mail, w którym zostaną wymienione te same problemy ze skrzynią biegów, problem ten może wydawać się bardziej wadą produkcyjną niż odosobnionym przypadkiem.
 
Rozumiem Twój ból z tym i wieloma innymi sprawami. Dziś rano idę wymienić olej w skrzyni biegów w BMW, z którym mam problemy. Mam również kopię oprogramowania ISTA, aby zresetować skrzynię biegów po wymianie płynu. Niektórzy odnieśli z tym sukces, więc warto wydać te kilkaset funtów, żeby spróbować. Zdam relację. Jeśli jesteś sprawny, Bruce wyjaśnił powyżej proces, który wydaje się wystarczająco prosty, ale wolę zapłacić komuś, żeby to zrobił i żeby mi się to nie rozwaliło!!! Już złożyłem skargę do BMW Polska i nic nie wskórałem, teraz mam skargę w firmie finansowej, czekam na odpowiedź. Myślę, że skarga zbiorowa jest właściwym rozwiązaniem, jeśli uda nam się zebrać wystarczająco dużo osób.
 
symze01 dziękuję za szybką odpowiedź. Zgadzam się całkowicie z Państwa punktem widzenia w sprawie skargi grupowej. Zleciłem mechanikowi sprawdzenie wymiany ATF, ale zasugerował, że najprawdopodobniej będzie to rozwiązanie tymczasowe. Istnieje niewielka szansa, że płukanie ATF rozwiąże problem, ale prawdopodobieństwo to wynosi około 10-20%. Chociaż koszt płukania ATF jest znacznie niższy niż koszt nowej skrzyni biegów, zainwestowałem już dużo w konserwację tego samochodu i jako właściciel BMW od ponad 21 lat jestem po prostu zmęczony ciągłym spadkiem jakości, jaką otrzymują te samochody. Z perspektywy czasu prawdopodobnie nie powinienem był kupować tego Gran Tourera, kiedy po raz pierwszy się pojawił, ponieważ był to zupełnie nowy model i był skazany na problemy w przyszłości. Ale cóż, jest jak jest i w tej chwili nie mogę nic zrobić, poza kontynuowaniem skargi grupowej.
 
@symze01 dzięki za szybką odpowiedź. Absolutnie zgadzam się z Twoim punktem widzenia w sprawie skargi zbiorowej. Poprosiłem mechanika o sprawdzenie wymiany ATF, ale zasugerował, że najprawdopodobniej będzie to tymczasowe rozwiązanie. Istnieje niewielka szansa, że ​​przepłukanie ATF rozwiąże problem, ale prawdopodobieństwo to wynosi około 10-20%. Chociaż koszt przepłukania ATF jest znacznie niższy niż koszt wymiany nowej skrzyni biegów, zainwestowałem już dużo w konserwację tego samochodu i jako właściciel BMW od ponad 21 lat jestem po prostu zmęczony ciągłym spadkiem jakości, jaką otrzymują te samochody. Z perspektywy czasu prawdopodobnie nie powinienem był kupować tego Gran Tourera, kiedy po raz pierwszy się pojawił, ponieważ był to zupełnie nowy model i z pewnością miał problemy. Ale cóż, jest jak jest i w tej chwili nie mogę nic zrobić, jak tylko iść dalej ze skargą zbiorową.
Mówisz, że serwis został wykonany w całości, ale czy zdajesz sobie sprawę, że nie obejmuje to wymiany płynu w skrzyni biegów? BMW i inni użytkownicy Aisin twierdzą, że są napełniane na całe życie i moim zdaniem to jest problem, a nie skrzynia biegów, wygląda na to, że Twoja jest już dawno po pomocy z wymianą płynu, ale jeśli zdiagnozowano to jako problem z korpusem zaworu, dlaczego po prostu go nie wymienić? Są dostępne, ale nie powiem gdzie, ponieważ nie chcę brać odpowiedzialności za mówienie wszystkim gdzie, na wypadek gdyby okazało się, że to nie problem lub zostały zakupione wadliwe itp., poszukaj, a je znajdziesz, inną alternatywą jest używana jednostka z niskim przebiegiem z takich stron jak eBay, można je kupić dość tanio, kilka tygodni temu na eBay UK była jedna z przebiegiem zaledwie 600+ mil za około 2000 funtów, co jest o wiele lepsze niż oferta BMW, osobiście kupiłbym korpus zaworu i spróbował, ale to tylko ja, a nie rada, to niedobrze, przez co przechodzisz i współczuję Ci, ale to nie jest ogólny problem ze skrzynią biegów, gdyby tak było, BMW przeprowadziłoby akcję serwisową, mamy 3 BMW w moim gospodarstwie domowym, a 2 właśnie zostały wezwane do wymiany chłodnicy EGR, oczywiście bezpłatnie, jak wspomniano, moim zdaniem problemem jest nonsens napełniania na całe życie i to nie tylko skrzynie biegów Aisin, to także ZF, manualne skrzynie biegów, mechanizmy różnicowe i skrzynie rozdzielcze itp., zwykle w momencie wystąpienia poważnych problemów pojazdy zmieniły właścicieli, a gwarancja jest nieaktualna, ale wiele, wiele tysięcy przejeżdża ogromne kilometry bez widocznych problemów, gdyby istniał poważny problem z Aisin, na forach mówiłoby o tym więcej niż garstka osób, to Ci nie pomoże, wiem i myślę, że z perspektywy BMW jesteś tylko pożywką dla ich głupich wymagań serwisowych, szczerze mówiąc, nawet serwis oleju silnikowego jest dwa razy większy niż powinien być, 10 000 mil lub raz w roku to moim zdaniem to, co powinno się dziać, mam nadzieję, że uda Ci się naprawić samochód, byłoby dobrze, gdybyś mógł poinformować wszystkich, jak Ci idzie
 
61 - 80 of 267 Posts