BMW Forums : BimmerForums banner

F48 X1 Xdrive 2018 Aisin versnellingsbak problemen!

1 reading
83K views 266 replies 54 participants last post by  Dcash29  
#1 ·
Hallo allemaal

Ik ben nieuw in het bezit van een BMW en heb een X1 Xdrive uit 2018 met de 8-traps automaat die snel problemen begint te ontwikkelen.

Helaas wil BMW £8.000 voor een vervangende bak, dus ik hoop advies te vinden over garages die de versnellingsbak zouden kunnen repareren.
 
#38 ·
Gezien het relatief lage gebruik van Aisin-bakken door BMW, lijkt het uitvalpercentage veel hoger te zijn dan bij ZF. Dat is slechts mijn mening, maar ik durf te wedden dat het waar is.
dat komt omdat ZF's al heel lang bestaan. Aisin is relatief nieuw in vergelijking, ZF's hebben ook hun fouten, maar hun fouten zijn vergeten, zodat het klagen naar iets anders kan gaan, het is menselijk om te klagen als er iets misgaat en het krijgt altijd meer aandacht dan dingen die goed gaan, Aisin's zijn al vele jaren in Volvo's en andere auto's gemonteerd en ze zijn zeer solide, betrouwbaar en goed bewezen, net als ZF's. de dingen gaan verder, mensen klagen. correct onderhouden en alles komt goed.........meestal.
 
#39 ·
Ik begrijp wat je zegt en stel me voor dat je een 'Specialist' bent of dat je beste vriend er een is? Ik benijd je! Achteraf gezien had ik misschien eerder op dit forum moeten komen na mijn rampzalige telefoontje van mijn lokale dealer. Het kon ze niet minder schelen wat mijn situatie was, of in ieder geval niet nadat ze beseften dat ik niet dom of rijk genoeg was om meer dan £11.000 uit te geven om mijn versnellingsbak te 'vervangen'. Na het luisteren naar je zeer nuttige advies had ik misschien wel een of twee keer gespoeld om te zien wat er gebeurde, in plaats van de klus in handen te geven van een specialist die God weet wat doet!! Ja, mensen die zulke uitgaven hebben gehad voor een relatief lage kilometerstand van een BM, gaan klagen en erg boos zijn! Minder als BMW een fatsoenlijk aanbod zou doen om het probleem op te lossen, bijvoorbeeld voor de helft van de kosten. Ik denk niet dat ze dat kunnen doen, omdat het probleem groter is dan je denkt. Ste42 hierboven heeft een goed punt. Je punt over 'correct onderhouden' is duidelijk, maar zeer goed gemaakt, maar als het BMW-onderhoudsschema pas na 100.000 mijl aandacht vereist, zullen nieuwe eigenaren niet weten dat ze ATF moeten controleren en vervangen na een lagere kilometerstand.
 
#40 ·
Ik begrijp wat je zegt en stel me voor dat je ofwel een 'Specialist' bent of dat je beste vriend er een is? Ik benijd je!
Met de kennis van nu had ik me misschien eerder op dit forum moeten aanmelden na mijn rampzalige telefoontje van mijn lokale dealer. Ze hadden zich niet minder kunnen schelen om mijn situatie, of in ieder geval niet nadat ze zich realiseerden dat ik niet dom of rijk genoeg was om meer dan £11.000 uit te geven om mijn versnellingsbak te 'vervangen'. Na het luisteren naar je zeer nuttige advies, had ik misschien wel een of twee keer gespoeld om te zien wat er gebeurde, in plaats van de klus in handen te geven van een specialist om God weet wat te doen!!

Ja, mensen die zulke uitgaven hebben gehad voor een relatief lage kilometerstand van BM, gaan klagen en erg boos zijn! Minder als BMW een fatsoenlijk aanbod zou doen om het probleem op te lossen, zeg maar de helft van de kosten. Ik denk niet dat ze dat kunnen doen, omdat het probleem groter is dan je denkt. Ste42 hierboven heeft een goed punt.

Je punt over 'correct onderhouden' is duidelijk, maar zeer goed gemaakt, maar als het BMW-onderhoudsschema tot 100.000 mijl geen aandacht vereist, zullen nieuwe eigenaren zich niet bewust zijn van de noodzaak om ATF te controleren en te vervangen na een lagere kilometerstand.
om eerlijk te zijn, zou je specialist waarschijnlijk spoelen hebben voorgesteld als ze dachten dat het zou werken [als ze eerlijk zijn], BMW geeft er niet echt om omdat het aantal serieuze problemen klein is in het grote geheel en boze klanten worden gewoon geclassificeerd als acceptabele verliezen, niet anders dan andere grote bedrijven, maar het helpt je helaas niet. IMO behoort BMW tot de kleine hoeveelheid uitstekende merken en als ze vanaf nieuw correct worden behandeld, zouden ze dat bewijzen, IE een inloopbeurt voor de versnellingsbak bij ongeveer 1000 MILES/KM's, maar dat doen ze niet omdat ze zich richten op de fleetkopers, meestal is het voertuig tegen de tijd dat er problemen ontstaan overgegaan naar de volgende eigenaar met ofwel geen garantie of een niet-BMW aftermarket garantie, die beide in het voordeel van BMW werken, alle fabrikanten werken zo in meer of mindere mate, het is gewoon de autohandel waar de eindgebruiker als laatste komt en altijd zal komen, het betekent echt dat alle nieuwe eigenaren, nieuw of tweedehands, 'op de hoogte' moeten zijn als het om hun voertuigen gaat, maar dat zou educatie betekenen, dus dat zal nooit gebeuren 😉 ik hou niet van roddels over voertuigfouten, omdat ze meer afleidingen veroorzaken dan wat dan ook, aangezien grote fouten meestal een kleine minderheid zijn, ik herinner me dat toen Ford voor het eerst single point brandstofinjectie in hun hele assortiment begon te gebruiken, het publiek gewend was aan carburateurs en gaspedalen pompen en als gevolg daarvan overstroomden de nieuwe auto's links, rechts en in het midden, hoewel in de startinstructies stond dat je het gaspedaal niet mocht aanraken tijdens het starten, de roddels begonnen en Ford werd afgekraakt omdat ze nooit startten in de kou of nat, maar de realiteit was op dat moment dat voor elke Ford die niet startte, 2000 het altijd wel deden... het negatieve nieuws won zoals het altijd doet, Mensen [ikzelf inbegrepen] houden ervan om te schelden en te razen en iedereen en alles de schuld te geven, het is gewoon menselijk, het leven is frustrerend en auto's helpen echt niet, we zouden allemaal paarden kunnen kopen, maar dan zouden sommigen van ons in de noten getrapt worden en de verkoper zou de schuld krijgen voor het verkopen van een dubieus paard:(
 
#45 ·
X1 2.0D xdrive 2018 eigenaar hier. Ik had in de zomer een probleem met de versnellingsbak waarbij het langzaam ging om de achteruit in te schakelen en aarzelend was om van de 2e versnelling naar boven te schakelen. Controleer transmissiefout weergegeven en "C3 koppeling of B2" fout op de diagnose van mijn lokale monteur. Na verschillende garagebezoeken aan onafhankelijke garages en te horen krijgen dat een nieuwe transmissie nodig was, ben ik uiteindelijk naar een BMW-dealer gegaan. Ze bevestigden dat een nieuwe transmissie nodig was en om een lang verhaal kort te maken, ze onderhandelden met BMW Nederland en er werd een nieuwe transmissie geleverd waarbij ik 50% van de arbeidskosten betaalde en BMW de resterende arbeidskosten en onderdelen betaalde (£ 10000+). Auto 4 jaar oud, 29000 mijl, onafhankelijke servicegeschiedenis en geen garantie. De dealer was geweldig, zei dat dit al eerder is gebeurd en dat hij zou aandringen op 100% bijdrage van BMW. Blijkbaar een bekend probleem met deze transmissies. Ik hoop dat dit helpt als iemand anders dit meemaakt.
 
#46 ·
X1 2.0D xdrive 2018 eigenaar hier. Ik had in de zomer een probleem met de versnellingsbak waarbij het langzaam was om de achteruit in te schakelen en aarzelend om van de 2e versnelling naar boven te schakelen. Controleer transmissiefout weergegeven en "C3 koppeling of B2" fout op de diagnose van mijn lokale monteur. Na verschillende garagebezoeken aan onafhankelijke bedrijven en de mededeling dat een nieuwe transmissie nodig was, ging ik uiteindelijk naar de BMW-dealer. Ze bevestigden dat een nieuwe transmissie nodig was en om een lang verhaal kort te maken, ze onderhandelden met BMW UK en er werd een nieuwe transmissie geleverd waarbij ik 50% van de arbeidskosten betaalde en BMW de resterende arbeidskosten en onderdelen (10000 £+) betaalde. Auto 4 jaar oud, 29000 mijl, onafhankelijke servicegeschiedenis en geen garantie. De dealer was geweldig, zei dat dit al eerder is gebeurd en zou aandringen op 100% bijdrage van BMW. Blijkbaar een bekend probleem met deze transmissies.
Ik hoop dat dit helpt als iemand anders dit meemaakt.
Hoeveel gevallen zijn er echter? Ik vraag me gewoon af, want het is gebruikelijk dat het negatieve het positieve overtreft, er gaat iets mis met alle merken en modellen, maar het is zelden gebruikelijk....er wordt er gewoon meer over gesproken dan over de goede dingen.
 
This post has been deleted
#52 ·
Hallo allemaal, ik heb deze thread in de gaten gehouden omdat ik ook transmissieproblemen heb gehad (Drivetrain error, limp mode etc.) op de 2018 X2 sDrive van mijn vrouw die deze Aisin 8-versnellingsbak heeft. BMW Dealer heeft me 11k euro gequoteerd voor een nieuwe transmissie, ik heb het geëscaleerd naar BMW UK die 50% goodwill aanbood voor de unit, maar dat betekende nog steeds een reparatie van £6-7k bovenop de £2500 die ik tot dat moment had uitgegeven. Ik besloot om rond te kijken en een tweede mening te vragen en de consensus is dat dit een veelvoorkomend, bekend probleem is met deze Aisin versnellingsbakken in X1, X2 en sommige Mini's - het internet staat vol met mensen die problemen hebben. Ik heb met 3 versnellingsbakspecialisten gesproken die allemaal hetzelfde zeiden - dit is een veelvoorkomend probleem hiermee, het is te repareren maar je kunt de onderdelen niet krijgen dus we riskeren het niet om hem te strippen om te ontdekken dat we de onderdelen niet kunnen vinden. Ik heb ook gesproken met een performance specialist die de BMW software heeft en toegang heeft tot BMW Tech support en ze, om te citeren, 'zien veel klanten met deze foutcodes'. Die codes zijn meestal de onderstaande of vergelijkbaar: 4204F1 - Gear Ratio monitoring gear 7: Clutch C2 of C3 incorrect open 421841 - Electric pressure control valve C4: maximum pressure BMW zei dat de transmissie de druk van de motor niet aankan, dus schakelt hij over naar Limp mode. Rijdt prima voor 15 minuten met soepele versnellingen en dan verschijnt de Boing computer zegt nee boodschap.. Ik heb een klacht lopen bij BMW UK die niet van hun standpunt afwijken of erkennen dat ze een probleem hebben. Tijdens mijn onderzoek, en zoals een paar keer in deze thread is vermeld, beveelt Aisin documentatie (die ik van hun website heb gehaald) aan om de ATF elke 20.000 km of 2 jaar te vervangen om schade en prestatieproblemen te voorkomen, ze spreken zelfs direct de 'lifetime maintenance free' bewering van BMW tegen. Dus we hebben de autofabrikant die direct de onderhoudsaanbevelingen van de transmissiefabrikant tegenspreekt. We weten allemaal wat er gebeurt als je je niet aan het BMW onderhoudsschema houdt en er iets misgaat, de BMW computer zegt nee! In feite zijn hun garantie-uitsluitingen heel duidelijk: Een geautoriseerde BMW Retailer behoudt zich het recht voor om elke claim af te wijzen waarbij de oorzaak van het defect te wijten is aan het niet naleven van de door BMW aanbevolen onderhoudsintervallen en/of de aanbevelingen van BMW voor de verzorging en het onderhoud van het voertuig Ik ben bezig met het opstellen van een klacht op directieniveau aan BMW (ook al is me verteld dat hij er niets mee zal doen en dat het zal worden doorgegeven aan het team waar ik al mee heb gesproken) omdat het proces gevolgd moet worden. Wij consumenten hebben een aantal beschermingen onder verschillende stukken consumentenwetgeving waar ik denk dat dit probleem onder zou kunnen vallen en ik ben dit aan het onderzoeken met Citizens Advice en Trading Standards. Het punt is dat als we op het moment van aankoop of in de BMW serviceboeken op de hoogte zouden worden gebracht van de onderhoudsvereisten, we een goede kans hebben om problemen met de transmissie te voorkomen, maar dat is niet zo. Het probleem dat we hebben is dat als je als individu gaat klagen, BMW er niet om geeft, een paar ontevreden klanten die geen andere keuze hebben dan hun anders onbruikbare auto te repareren, is een kleine verandering voor een bedrijf dat in FY22 16,1 miljard euro winst heeft gemaakt. Maar voor de man op straat is een reparatie van enkele duizenden euro's een enorm probleem als je je auto nodig hebt voor je werk of om kinderen naar school te brengen etc. Ik geloof dat we ons moeten organiseren om te proberen ze te laten luisteren.
 
#53 ·
Hoi allemaal, ik heb deze thread in de gaten gehouden omdat ik ook transmissieproblemen heb gehad (Drivetrain-fout, noodloopmodus etc.) op de X2 sDrive van mijn vrouw uit 2018 met deze Aisin 8-versnellingsbak. BMW Dealer citeerde me 11k voor een nieuwe transmissie, ik escaleerde naar BMW UK die 50% goodwill aanbood voor de unit, maar dit betekende nog steeds een reparatie van £ 6-7k bovenop de £ 2500 die ik tot dat moment had uitgegeven. Ik besloot rond te kijken en een tweede mening te vragen en de consensus is dat dit een veelvoorkomend, bekend probleem is met deze Aisin-versnellingsbakken in X1, X2 en sommige Mini's - het internet staat vol met mensen die problemen hebben. Ik heb met 3 versnellingsbakspecialisten gesproken die allemaal hetzelfde zeiden - dit is een veelvoorkomend probleem hiermee, het is te repareren maar je kunt de onderdelen niet krijgen, dus we riskeren het niet om hem te strippen om te ontdekken dat we de onderdelen niet kunnen vinden. Ik sprak ook met een prestatiespecialist die de BMW-software heeft en toegang heeft tot BMW Tech support en ze "zien veel klanten met deze foutcodes". Die codes zijn meestal de onderstaande of vergelijkbaar:

4204F1 - Versnellingsverhouding monitoring versnelling 7: Koppeling C2 of C3 onjuist open
421841 - Elektrische drukregelklep C4: maximale druk

BMW zei dat de transmissie de druk van de motor niet aankan en hem daarom in de noodloopmodus zet. Rijdt 15 minuten prima met soepele versnellingswisselingen en dan verschijnt de melding Boing computer zegt nee..

Ik heb een klacht lopen bij BMW UK die niet wil toegeven of erkennen dat ze een probleem hebben. Tijdens mijn onderzoek, en zoals een paar keer in deze thread is vermeld, beveelt de Aisin-documentatie (die ik van hun website heb gehaald) aan om de ATF elke 20.000 km of 2 jaar te vervangen om schade en prestatieproblemen te voorkomen, ze spreken zelfs direct de 'levenslange onderhoudsvrije' bewering van BMW tegen. We hebben dus de autofabrikant die rechtstreeks de onderhoudsaanbevelingen van de transmissiefabrikant tegenspreekt. We weten allemaal wat er gebeurt als je je niet aan het BMW-onderhoudsschema houdt en er iets misgaat, de BMW-computer zegt nee! In feite zijn hun garantie-uitsluitingen vrij duidelijk:

Een geautoriseerde BMW-dealer behoudt zich het recht voor om elke claim af te wijzen waarbij de oorzaak van het defect te wijten is aan het niet naleven van de onderhoudsintervallen aanbevolen door BMW en/of de aanbevelingen van BMW voor de verzorging en het onderhoud van het voertuig

Ik ben bezig met het opstellen van een klacht op directieniveau aan BMW (hoewel me is verteld dat hij er niets mee zal doen en dat deze zal worden doorgegeven aan het team met wie ik al heb gesproken), aangezien het proces moet worden gevolgd. Wij consumenten hebben een aantal beschermingen op grond van verschillende onderdelen van de consumentenwetgeving waar ik denk dat dit probleem onder zou kunnen vallen en ik ben dit aan het onderzoeken met Citizens Advice en Trading Standards. Het punt is dat als we op het moment van aankoop of in de BMW-serviceboeken op de hoogte zouden worden gebracht van de onderhoudsvereisten, we een kans hebben om problemen met de transmissie te voorkomen, maar dat doen we niet. Het probleem dat we hebben is dat als je als individu gaat klagen, BMW zich er niets van aantrekt, een paar ontevreden klanten die geen andere keuze hebben dan op te draven om hun anders onbruikbare auto te repareren, is een kleine verandering voor een bedrijf dat in FY22 16,1 miljard euro winst heeft gemaakt. Maar voor de man op straat is een reparatie van enkele duizenden ponden een enorm probleem als je je auto nodig hebt voor je werk of om kinderen naar school te brengen etc. Ik geloof dat we ons moeten organiseren om te proberen ze te laten luisteren.
ik geloof dat het probleem is wat je noemt, onderhoudsintervallen! deze versnellingsbakken worden door meerdere autofabrikanten gebruikt zonder schijnbaar probleem, er is een school of thought die denkt dat deze versnellingsbakken een inloopperiode zouden moeten hebben, gevolgd door een volledige vloeistofwissel, gevolgd door vloeistofwissels om de 25 tot 30.000 mijl, mijn versnellingsbak had dezelfde problemen bij 25.000 mijl, een volledige vloeistofspoeling, de juiste navulprocedure en een versnellingsbakreset hebben het verholpen. Ik heb al eerder gezegd dat ik denk dat de "gevuld voor het leven" onzin is om fleetkopers te passen, tegen de tijd dat de auto's zijn doorverkocht, zouden garanties het probleem moeten dekken, dit werkt duidelijk niet voor alle kopers. Ik geloof echt niet dat dit zo wijdverbreid is als sommigen denken, maar dat helpt je helaas niet, ik ken het antwoord helaas niet, hoewel als een veelgebruikte versnellingsbak onderdelen gemakkelijk verkrijgbaar zouden moeten zijn van andere bronnen dan BMW, ik heb nu 5.000 mijl gereden op een "Foutieve" die gerepareerd of vervangen moet worden zonder dat er fouten optreden na een servicebeurt en reset, een andere optie voor jou zou een tweedehands vervangende bak zijn, er staat er momenteel een te koop op ebay met slechts 958 mijl voor ongeveer een derde van je reparatieofferte, het overwegen waard IMO, ongeacht veel succes, ik hoop dat je de dingen geregeld krijgt(y)
 
#55 ·
Niet spoelen, u moet meerdere keren aftappen en bijvullen, omdat u de koppelomvormer niet kunt aftappen zonder de versnellingsbak te verwijderen. Ik heb gemerkt dat 4 keer aftappen en bijvullen de vloeistof brandschoon maakte, het was zwart als dieselolie! De laatste vulling moet echter correct gebeuren, d.w.z. juiste temperatuur etc., de reset is om de versnellingsbak te vertellen dat er een vloeistofwissel is geweest en ook het leerproces van de versnellingsbak te resetten, dat zich aanpast aan de rijstijl. Ik heb gebruikt: MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 Automatische Transmissie Vloeistof ATF Ford Mercon LV na vele dagen proberen de juiste specificatie te vinden, dit is hetzelfde als Aisin aanbeveelt, je zult het meeste ervan gebruiken, zo niet alles.
Niet spoelen, want de druk kan een of meer O-ringen losmaken, waardoor u de versnellingsbak moet demonteren, onderdelen zijn [ongelooflijk!] te vinden op veel Chinese sites, aangezien de meeste interne onderdelen Chinees zijn, dus er zijn opties die niet zo eng zijn als sommigen u willen laten geloven, het is gewoon jammer dat u en anderen in deze situatie zitten, de Aisin versnellingsbak is naar mijn mening uitstekend als hij goed wordt behandeld, velen gaan vele kilometers mee voordat ze problemen krijgen, zelfs zonder regelmatig onderhoud, Volvo is ook "gevuld voor het leven" met dezelfde versnellingsbak... gek!
 
#73 ·
Niet spoelen, je moet meerdere keren aftappen en bijvullen, want je kunt de koppelomvormer niet aftappen zonder de versnellingsbak te verwijderen. Ik heb gemerkt dat 4 keer aftappen en bijvullen de vloeistof brandschoon maakte, het was zwart als dieselolie! De laatste vulling moet echter wel correct gebeuren, d.w.z. juiste temperatuur ETC, de reset is om de versnellingsbak te vertellen dat er een vloeistofwissel heeft plaatsgevonden en ook het leerproces van de versnellingsbak te resetten, dat zich aanpast aan de rijstijl. Ik heb gebruikt: MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 Automatische Transmissie Vloeistof ATF Ford Mercon LV na vele dagen proberen de juiste specificatie te vinden, dit is hetzelfde als Aisin aanbeveelt, je zult het meeste, zo niet alles, gebruiken.
Niet spoelen, want de druk kan een of meer O-ringen losmaken, waardoor je de versnellingsbak moet strippen, onderdelen zijn [geloof het of niet!] te vinden op veel Chinese sites, aangezien de meeste interne onderdelen Chinees zijn, dus er zijn opties die niet zo eng zijn als sommigen je willen laten geloven, het is gewoon jammer dat jij en anderen in deze situatie zitten, de Aisin versnellingsbak is naar mijn mening uitstekend als hij goed wordt behandeld, velen gaan vele kilometers mee voordat ze problemen krijgen, zelfs zonder regelmatig onderhoud, Volvo is ook "gevuld voor het leven" met dezelfde versnellingsbak ...... gek!
Ik heb hetzelfde probleem met een 2018 220d met 36k mijl. Waar heb je de informatie vandaan voor de juiste procedure? Kan iemand in de omgeving van Londen iemand aanbevelen die het voor mij kan doen? Mijn auto vertoont slechts milde symptomen...
 
#70 ·
Sept. 2018 f48 X1 xdrive 18d. Tussen 24.000 en 28.000 mijl ontwikkelde hij dezelfde symptomen als velen hier - zeer slechte schakelingen, vooral bij lage snelheden en een klap bij het achteruitrijden. Gelukkig kocht ik het voertuig in januari 23 van BMW (@ 19.000 mijl maar geen symptomen op dat moment), dus het viel nog onder de BMW-garantie in november 23 toen ik het inleverde. Ze diagnosticeerden het onmiddellijk en vervingen de versnellingsbak - geen vragen of opmerkingen - deze specifieke dealer leek zeer bekend met het probleem! Dure reparatie - blijkbaar kostte de nieuwe versnellingsbak alleen al £ 13.000 + btw.
 
#71 ·
Sept 2018 f48 X1 xdrive 18d. Tussen 24k en 28k mijl ontwikkelde het dezelfde symptomen als velen hier - v.slechte schakelingen, vooral bij lage snelheden en een klap bij het achteruitrijden. Gelukkig kocht ik het voertuig in januari 23 van BMW (@ 19k mijl maar geen symptomen op dat moment) dus het viel nog onder de BMW garantie in november 23 toen ik het inleverde. Ze diagnosticeerden het onmiddellijk en vervingen de versnellingsbak - geen vraag of bezwaar - deze specifieke dealer leek zeer bekend met het probleem! Dure reparatie - blijkbaar was de nieuwe versnellingsbak alleen al £13k + btw
Is dit niet de ZF-bak in plaats van de Aisin?
 
#74 ·
Het is vrij simpel, alleen tijdrovend. U moet de versnellingsbak aftappen en vervolgens bijvullen met dezelfde hoeveelheid nieuwe vloeistof. Doe dit minstens 3 keer [ik heb het 4 keer gedaan] totdat de vloeistof in de bak schoon is. U kunt ze niet volledig aftappen zonder de versnellingsbak te verwijderen, omdat de koppelomvormer een paar liter bevat. U moet de motor laten draaien en de versnellingsbak in alle standen bedienen om de ATF te laten circuleren. Als dit eenmaal is gebeurd, moet het juiste niveau worden bereikt en dit gebeurt door de versnellingsbak tot 40c tot maximaal 50c te laten draaien en de kleine niveauplug te verwijderen terwijl de motor draait. Als er wat vloeistof uitkomt, wacht dan tot het stopt en plaats de niveauplug terug. Als er niets uitkomt, zet dan de motor uit en voeg een liter toe en probeer het opnieuw, enz. Vertrouw niet op de hoeveelheid die is verwijderd en vervangen, want dit kan verkeerd zijn geweest. U hebt een temperatuurpistool of diagnose nodig om de temperatuurmetingen correct te krijgen en u moet ook een GB-reset uitvoeren, klinkt als veel, maar is eigenlijk eenvoudig als u de tijd neemt.
 
#75 ·
Hartelijk dank. Heeft u met de auto gereden of de motor laten draaien tussen de navullingen? Of gewoon bijvullen en weer aftappen? Het zou nog steeds geweldig zijn als ik wist dat er iemand bekwaam was om het te doen. De gewone monteurs komen niet aan een versnellingsbak en de versnellingsbakspecialisten vertellen je alleen dat hij volledig gereviseerd moet worden.
 
#76 ·
Nee, de auto moet stil staan, waterpas staan en op bokken/krikken staan, de motor laten draaien en de versnellingsbak in alle versnellingen en neutraal een paar minuten bedienen, dit alles doet het oude ATF mengen met het nieuwe, in wezen het oude ATF verdunnen met alle aftappen en bijvullen, de meesten raden 3 keer bijvullen aan, maar ik voelde me beter bij 4 keer. Je hebt 20 liter nodig om de klus te klaren. Je versnellingsbak had maximaal 30.000 km moeten hebben. Zoek online naar afbeeldingen van je versnellingsbak en je zult de aftapplugconfiguratie zien, ook moet een sensor aan de bovenkant van de bak worden verwijderd om bij te vullen. Geen idee waarom garages dit niet willen doen, als ex-pechverhelper heb ik dit twee keer langs de weg gedaan voor leden, niet gemakkelijk maar wel te doen.
 
#83 ·
nee, de auto moet stil staan, waterpas en op bokken/krikken staan, de motor laten draaien en de versnellingsbak in alle versnellingen en neutraal bedienen gedurende een paar minuten, dit alles doet het oude ATF mengen met het nieuwe, in wezen het oude ATF verdunnen met alle aftappen en bijvullen, de meesten bevelen 3 keer bijvullen aan, maar ik voelde me beter bij 4 keer. je hebt 20 liter nodig om de klus te klaren. je versnellingsbak had maximaal 30.000 km gereden moeten zijn.
zoek online naar afbeeldingen van je versnellingsbak en je zult de aftapplugopstelling zien, ook moet een sensor aan de bovenkant van de bak worden verwijderd om bij te vullen
geen idee waarom garages dit niet doen, als ex-pechverhelper heb ik dit twee keer langs de weg gedaan voor leden, niet gemakkelijk maar wel te doen
Net de vloeistof laten vervangen, ISTA gebruikt om de aanpassingen te resetten, maar kan geen optie vinden om de olieservice-teller te resetten - maakt dat uit? Ervan uitgaande dat het een paar ritten zal duren voordat de bak 'opnieuw leert' en tot rust komt. De man in de versnellingsbakplaats vroeg me of ik wist dat ik een probleem had met het inschakelen van versnelling 7 (dat heb ik, want ik krijg code 4204F1 - Versnellingsverhoudingbewaking, versnelling 7: Koppeling C2 of C3 opent onjuist) - hij zei dat het waarschijnlijk een probleem met de regeleenheid is. niet hoopvol maar laten we kijken wat de komende dagen brengen!!
 
#77 ·
Zoals door meerdere gebruikers op het forum is vermeld, lijkt er een serieus kwaliteitsprobleem te zijn met deze BMW's. Ik heb een 220i Gran Tourer uit 2016 met iets meer dan 110.000 km op de teller. Hoewel het iets meer kilometers zijn, heb ik BMW's exacte gids gevolgd over wanneer onderhoud moet worden gepleegd (olie verversen etc.) en de meeste services laten uitvoeren bij mijn lokale BMW-dealer. Hetzelfde probleem met de AISIN 8-versnellingsbak deed zich echter ook voor in mijn auto. Vanuit het niets begon de auto in noodloop te rijden en alle versnellingswisselingen waren in de war. Het was zo ernstig dat ik een lichte helling van een parkeergarage opreed en de auto niet omhoog kon komen en terugrolde totdat ik op de rem trapte. Het veroorzaakte bijna een ongeluk, omdat er mensen in de buurt van de helling liepen toen de auto ongecontroleerd terugrolde. Kortom, de auto is op dit moment onbestuurbaar, omdat hij niet eens een lichte helling op kan rijden zonder meerdere keren terug te rollen.

Ik heb het laten controleren door een monteur van een derde partij en het is hetzelfde probleem met de defecte kleplichaam-regeleenheid van de versnellingsbak. De geschatte kosten om de hele versnellingsbak te vervangen, zouden meer dan 10.000 pond bedragen! Dat is in feite wat de auto op dit moment waard is! Nu weet ik dat sommigen misschien zullen zeggen dat een auto met 110.000 km problemen zal hebben. Ik ben het hier volledig mee eens, maar een versnellingsbak is in feite een van de belangrijkste onderdelen van de auto, die in theorie niet zou moeten falen en na slechts 7 jaar volledig vervangen moet worden. Dat is naar mijn mening gewoon absurd en spreekt echt over de kwaliteitsproblemen die BMW's hebben. Zeker, een verantwoordelijke gebruiker die BMW's exacte gids voor onderhoud heeft gevolgd, zou een auto moeten hebben die na slechts 7 jaar perfect functioneert. Wat me zorgen baart, is dat de versnellingsbak uit het niets zonder waarschuwing is uitgevallen, wat een enorm veiligheidsprobleem is, aangezien ik voornamelijk in heuvelachtige gebieden rijd en het me niet kan veroorloven dat mijn auto plotseling achteruit begint te rollen en een ongeluk veroorzaakt!

Als dit probleem met de versnellingsbak een geïsoleerd geval was, zou ik het als een ongelukkig incident beschouwen, maar het lijkt erop dat het een soort fabricagefout of kwaliteitsprobleem is. Ik heb op een ander forum gelezen dat een paar jaar geleden is geplaatst, waar 12-15 mensen ook hetzelfde probleem hadden met deze exacte AISIN-versnellingsbak. Hun auto's hadden een kilometerstand van 30.000 tot 110.000 km. Ze stuurden uiteindelijk een groepsmail met klachten naar BMW AG, waarin het chassisnummer van elke afzonderlijke auto werd vermeld. Wat er gebeurde, is dat elk van de eigenaren een telefoontje kreeg van hun respectievelijke lokale dealer, die aanbood om al hun versnellingsbakken volledig gratis te vervangen. Overeenkomstig de opmerking van @PAS593 over het opstellen van een klachtenmail op directieniveau, vroeg ik me af of jullie allemaal een groepsmail naar BMW AG willen sturen met alle info over onze auto's en willen zien wat het hoofdkantoor beslist? Ik heb contact opgenomen met mijn lokale dealer en ook zij wilden niet toegeven, daarom heb ik het gevoel dat als meerdere mensen een e-mail sturen waarin dezelfde problemen met de versnellingsbak worden genoemd, het probleem meer op een fabricagefout kan lijken dan op een geïsoleerd geval.
 
#78 ·
Ik voel je pijn met dit, en vele anderen. Ik ben vanochtend weg om de ATF te laten vervangen in de BMW waar ik problemen mee heb. Ik heb ook een kopie van de ISTA-software om de versnellingsbak te resetten na de vloeistofwissel. Sommigen hebben hier succes mee gehad, dus het is de paar honderd pond waard om het te proberen. Zal terugrapporteren. Als je handig bent, heeft Bruce het proces hierboven uitgelegd, wat eenvoudig genoeg lijkt, maar ik betaal liever iemand om het te doen en het niet te verknallen!!! Ik heb al geklaagd bij BMW Nederland en ben nergens gekomen, ik heb nu een klacht lopen bij de financieringsmaatschappij, wachtend op een reactie. Ik denk dat een groepsbeschwerde de juiste weg is als we er genoeg van ons kunnen krijgen.
 
#79 ·
symze01 bedankt voor de snelle reactie. Ik ben het absoluut eens met uw punt over de groepsbeschwerde. Ik heb een monteur laten kijken naar het vervangen van de ATF, maar hij suggereerde dat het hoogstwaarschijnlijk een tijdelijke oplossing zou zijn. Er is een kleine kans dat het spoelen van de ATF het probleem oplost, maar die kans is ongeveer 10-20%. Hoewel de kosten voor het spoelen van de ATF aanzienlijk lager zijn dan voor het krijgen van een nieuwe versnellingsbak, heb ik al veel geïnvesteerd in het onderhoud van deze auto en als BMW-eigenaar van meer dan 21 jaar ben ik gewoonweg klaar met de constant afnemende kwaliteit die deze auto's krijgen. Achteraf gezien had ik deze Gran Tourer waarschijnlijk niet moeten kopen toen hij voor het eerst uitkwam, aangezien het een compleet nieuw platform was en problemen zou gaan opleveren. Maar goed, het is wat het is en op dit moment kan ik niets anders doen dan verder gaan met de groepsbeschwerde.
 
#80 ·
@symze01 bedankt voor de snelle reactie. Ik ben het absoluut eens met uw punt over de groepsbeschwerde. Ik heb een monteur laten kijken naar het vervangen van de ATF, maar hij suggereerde dat het hoogstwaarschijnlijk een tijdelijke oplossing zou zijn. Er is een kleine kans dat het spoelen van de ATF het probleem oplost, maar die kans is ongeveer 10-20%. Hoewel de kosten voor het spoelen van de ATF aanzienlijk lager zijn dan het krijgen van een nieuwe versnellingsbak, heb ik al veel geïnvesteerd in het onderhoud van deze auto en als BMW-eigenaar van meer dan 21 jaar ben ik gewoonweg klaar met de constant afnemende kwaliteit die deze auto's krijgen. Achteraf gezien had ik deze Gran Tourer waarschijnlijk niet moeten kopen toen hij voor het eerst uitkwam, aangezien het een compleet nieuw platform was en het problemen zou opleveren. Maar goed, het is wat het is en op dit moment kan ik niets anders doen dan doorgaan met de groepsbeschwerde.
Je zegt dat de service volledig is uitgevoerd, maar besef je dat dit geen transmissievloeistofwissel omvat? BMW en andere Aisin-gebruikers zeggen dat ze voor het leven zijn gevuld en dit is naar mijn mening het probleem, niet de versnellingsbak, het klinkt alsof die van jou al lang niet meer te helpen is met een vloeistofwissel, maar als het is gediagnosticeerd als een kleplichaamprobleem, waarom zou je het dan niet gewoon laten vervangen? Ze zijn verkrijgbaar, maar ik zal niet zeggen waar, want ik wil niet de verantwoordelijkheid hebben om iedereen te vertellen waar, voor het geval het niet het probleem blijkt te zijn of er defecte worden gekocht, enz. Zoek en je zult ze vinden, de andere optie is een tweedehands exemplaar met een lage kilometerstand van bijvoorbeeld eBay, ze kunnen vrij goedkoop worden gekocht, een paar weken geleden stond er een op eBay UK met slechts 600+ mijl voor ongeveer 2000 pond, wat veel beter is dan de offerte van BMW, persoonlijk zou ik een kleplichaam kopen en het proberen, maar dat ben ik maar en geen advies, het is niet goed wat je doormaakt en ik voel met je mee, maar het is geen algemeen versnellingsbakprobleem, als dat zo was, zou BMW een terugroepactie uitvoeren, we hebben 3 BMW's in mijn huishouden en 2 zijn net teruggeroepen voor EGR-koelervervanging, uiteraard kosteloos, zoals gezegd is het probleem naar mijn mening de onzin van levenslang gevuld en het zijn niet alleen Aisin-versnellingsbakken, het zijn ook ZF's, handgeschakelde versnellingsbakken, differentiëlen en tussenbakken enz., meestal als er grote problemen zijn, zijn de voertuigen van eigenaar veranderd en is de garantie verlopen, maar vele duizenden gaan door met het rijden van enorme kilometers zonder duidelijke problemen, als er een groot probleem was met Aisin, zouden er meer dan een handvol mensen op forums erover praten, dit helpt je niet, dat weet ik en ik denk dat je vanuit het perspectief van BMW alleen maar kanonnenvoer bent voor hun domme service-eisen, om eerlijk te zijn, zelfs de motorolieservice is twee keer wat het zou moeten zijn, 10.000 mijl of een keer per jaar is naar mijn mening wat er zou moeten gebeuren, ik hoop dat je je auto gerepareerd krijgt, het zou goed zijn als je iedereen kunt laten weten hoe het met je gaat
 
#85 ·
Ja, ik heb op meerdere forums gezien dat de door BMW geclaimde "Lifetime" ATF volledig onzin is. Helaas ben ik misleid door de BMW-vertegenwoordigers, want ik ben er vrij zeker van dat ik hier jaren geleden naar heb geïnformeerd. Ze zeiden ook dat het een levensduur heeft en niet hoeft te worden vervangen, tenzij je de versnellingsbak repareert. Desalniettemin denk ik dat het zou kunnen werken als er genoeg mensen zijn voor een collectieve brief aan BMW AG. Je weet maar nooit, maar ik denk dat het goed is om het te proberen. En zelfs als ze besluiten om het probleem volledig te negeren of een generieke reactie te geven, zou het ons een nog duidelijker inzicht geven in hoe ze als bedrijf opereren. Het is gewoon jammer dat ik na 21 jaar bimmers rijden helaas het vertrouwen in hun merk ben verloren. Maar bedankt voor je antwoord en ideeën, ik zou de versnellingsbak wel eens goedkoop kunnen laten repareren door een derde partij en de auto onmiddellijk verkopen als ik niet genoeg mensen kan verzamelen voor de collectieve brief.

Proost
 
#86 ·
Ja, ik heb op meerdere forums gezien dat de "Lifetime" ATF die door BMW wordt geclaimd, volledig onzin is. Helaas ben ik misleid door de BMW-medewerkers, want ik ben er vrij zeker van dat ik hier jaren geleden naar heb geïnformeerd. Ze zeiden ook dat het een levensduur heeft en niet hoeft te worden vervangen, tenzij je de versnellingsbak repareert. Desalniettemin denk ik dat het zou kunnen werken als er genoeg mensen zijn voor een collectieve brief aan BMW AG. Je weet maar nooit, maar ik denk dat het goed is om het te proberen. En zelfs als ze besluiten om het probleem volledig te negeren of een generiek antwoord te geven, zou het ons een nog duidelijker inzicht geven in hoe ze als bedrijf opereren. Het is gewoon jammer dat ik na 21 jaar bimmers rijden helaas het vertrouwen in hun merk ben verloren. Maar bedankt voor je antwoord en ideeën, ik zou de versnellingsbak wel eens goedkoop bij een derde partij kunnen laten repareren en de auto onmiddellijk kunnen verkopen als ik niet genoeg mensen kan verzamelen voor de collectieve brief.

Proost
Je kunt me meetellen. Ik heb een vrij lange klacht ingediend bij BMW Finance nadat ik door BMW UK ben afgewezen. Ik heb aftersalesdocumentatie op de Aisin EU-website gevonden die de bewering van de levenslange vulling direct tegenspreekt, ze zeggen zelfs dat deze elke 20 km of 2 jaar moet worden vervangen om "grote reparaties te voorkomen" (in hun woorden). Ik ben in 2020 overgestapt van Mercedes naar BMW en heb alleen maar problemen gehad - mijn 730d kostte £ 6.000 aan reparaties aan het deurslotmechanisme, 2 vervangende luchtveerstangen en een compressor (gelukkig een verlengde garantie gekocht), de X2 van mijn vrouw heeft me al £ 2.500 gekost aan verschillende problemen en nu dit versnellingsbakprobleem, ik kocht vorig jaar augustus een 745Le en nu gaat de klep van de oplaadpoort niet open of blijft de oplaadkabel vastzitten en ik heb af en toe problemen met de brandstofklep die niet opengaat - maar op totaal onhandige momenten. Het is allemaal gewoon gedoe waar ik zonder kan, aangezien we zo goed als terug zijn naar 1 auto. Mijn E-Klasse Merc ging voor altijd mee zonder problemen, afgezien van de gebruikelijke sensoren en dingetjes. Ik ben over het algemeen niet blij met BMW, dus ik neem graag deel aan een groepsbeschrijving.
 
#91 ·
Bedankt allemaal voor jullie inzichtelijke reactie. Tot nu toe heb ik 3-4 mensen op forums met dezelfde interesse in een groepsbrief van klachten. Ik denk dat we moeten streven naar ongeveer 15-20 mensen met precies hetzelfde probleem (of vrijwel hetzelfde). Ik ben het ook eens met @brucefraser12011962's punt over media. Ik begrijp dat het extreem moeilijk is voor BMW om toe te geven, maar ik denk dat dit het minste is wat we op dit moment kunnen doen. Ik zal blijven posten op andere forums om te proberen zoveel mogelijk mensen te verzamelen. Het kan even duren, dus heb alsjeblieft geduld met me. Ik zal je op de hoogte houden van hoeveel mensen ik heb gevonden. Bedankt allemaal
 
#92 ·
Hallo allemaal, domme vraag, ik heb een F48 X1 sDrive20i, hoe weet ik of ik de Aisin-versnellingsbak heb? Volgens wikipedia zijn er 3 verschillende soorten versnellingsbakken in de F48, 6-versnellingen, 7-versnellingen en 8-versnellingen en alleen de 8-versnellingen is Aisin.

De andere vraag is waarom sommige versnellingsbakken langer meegaan zonder onderhoud. Ligt het aan de rijstijl of wat?
 
#94 ·
de sDrive is voorwielaandrijving, dus je hebt de Aisin versnellingsbak. Wat betreft langer meegaan zonder onderhoud, waarschijnlijk rijstijl, geluk en een goede kwaliteit versnellingsbak.
Bedankt. Onlangs had ik dit probleem toen ik mijn auto voor de APK bracht. Ik herinner me nu dat er ook een transmissiefout was. Zou dit de versnellingsbak kunnen zijn? Na de reset heeft de auto prima gewerkt en geen problemen met de versnellingsbak of andere meldingen.