BMW Forums : BimmerForums banner

F48 X1 Xdrive 2018 Problemy ze skrzynią biegów Aisin!

83K views 266 replies 54 participants last post by  Dcash29  
#1 ·
Cześć wszystkim

Jestem nowy w posiadaniu BMW i mam X1 Xdrive z 2018 roku z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która szybko zaczęła sprawiać problemy.

Niestety BMW chce 8 tys. funtów za wymianę skrzyni, więc mam nadzieję znaleźć porady dotyczące warsztatów, które mogłyby naprawić skrzynię biegów.
 
#9 ·
Koszmar… brzmi jak problem z zaworem/megatroniką. Typowa reakcja BMW to po prostu wymiana skrzyni zamiast jej naprawy. BMW prawdopodobnie mówi, że jest uszczelniona na całe życie, tak jak robią to ze skrzyniami ZF, zamiast uwzględniać harmonogram serwisowy. Zastanawiam się, czy serwis mógłby to wyleczyć, jeśli nie uda ci się nic wskórać u dealera, spróbuj znaleźć partnera serwisowego, który pomoże i doradzi, skrzynia biegów jest powszechnie używana przez innych producentów, więc powinno ich być już kilku. Miałbyś nadzieję, że dadzą ci gest dobrej woli, ponieważ jest to tak ważny element i powinien wytrzymać znacznie dłużej.
 
#11 ·
Tylko żeby zaktualizować: BMW nie chce zaoferować żadnej dobrej woli, ponieważ nie kupiłem bezpośrednio od BMW. Pełna historia serwisowa głównego dealera itp. nie pomaga.

Wcześniej kupiłem inny pojazd nowy od BMW, ale nie jest to brane pod uwagę.

Trochę rozczarowany, że główny komponent, taki jak skrzynia biegów, może ulec awarii po 4 latach i poniżej 60 tys. mil i zasadniczo być traktowany jako część eksploatacyjna.
 
#263 ·
Aktualizacja:

BMW nie jest skłonne zaoferować żadnej pomocy, ponieważ nie kupiłem bezpośrednio od BMW. Pełna historia serwisowa w autoryzowanym serwisie itp. nie pomaga.

Kiedyś kupiłem inny pojazd jako nowy od BMW, ale to nie jest brane pod uwagę.

Lekko rozczarowany, że główny element, taki jak skrzynia biegów, może ulec awarii po 4 latach i poniżej 60 tys. mil i być traktowany jako część zużywalna.
Ja też nie kupiłem bezpośrednio, byłem trzecim właścicielem i zaakceptowali gwarancję z dobrej woli w tej sprawie i dostałem nową skrzynię biegów. Spróbuj wysłać e-mail na adres kundenbetreuung@bmw.de, jeśli jesteś obywatelem UE.

Ale...
Nowa skrzynia biegów zaczyna mieć problemy już po 10 tys. mil, więc obawiam się, że ponownie włożyli nową z fabryczną wadą, musimy wszyscy narzekać lub znaleźć sposób na napisanie petycji, aby to zgłosić.

Powodzenia
 
#34 ·
Witajcie wszyscy

Mam X2 2019 z tą samą usterką co Johnnyroper, mój samochód ma 3 lata i 5 miesięcy i ma 26 tys. km na liczniku, bmw dało mi taką samą odpowiedź jak Johnnyroper, szukam pomocy online.
Roger, jeśli po swoich doświadczeniach nadal jesteś właścicielem BMW, chciałbym wiedzieć, jak rozwiązałeś problem ze skrzynią biegów?
Coraz więcej przypadków zgłaszanych jest teraz z podobnymi historiami do Twojej (i mojej)!!
 
#19 ·
Musisz im zagrozić drogą prawną. O ile nie mogą udowodnić, że nadużyłeś skrzynki, BMW nie miałoby podstaw do roszczeń w przypadku 3-letniego samochodu.
Zobaczę, co powiedzą za drugim razem, gdy zapytam ich, czy nie chcą współpracować, może zbliżymy się do vosa, ponieważ usterka jest szeroko rozpowszechniona, a kiedy się przesunie, samochód wystrzeli przez 3. bieg, co spowoduje wypadek. Dzięki za info.
 
#22 ·
Właśnie powiedziano mi, że mój X1 z 2018 roku, z przebiegiem 35000 km, potrzebuje nowej automatycznej skrzyni biegów, to 6. BMW, które posiadam i jedyne kupione z drugiej ręki.
Kupiłem go od znanego i renomowanego dealera Forda, Fiata i Peugeota w grudniu 2023 roku, z ich gwarancją Car Care Plan. Teraz z niecierpliwością czekam na autoryzację naprawy!
 
#23 ·
Aktualizacja do mojego poprzedniego postu. Administratorzy gwarancji upoważnili lokalnego dealera BMW do wymiany automatycznej skrzyni biegów, ale dealer mówi mi, że nie zapłacą za oryginalną pracę diagnostyczną (około 160 funtów + VAT). Nie widzę w drobnym druku w książce gwarancyjnej, dlaczego nie powinni tego również zapłacić - zainteresowany wysłuchaniem wszelkich opinii i porad, dzięki
 
#172 ·
Aktualizacja do mojego poprzedniego postu. Administratorzy gwarancji upoważnili lokalnego dealera BMW do wymiany automatycznej skrzyni biegów, ale dealer mówi mi, że nie zapłacą za pierwotną diagnostykę (około 160 funtów + VAT). Nie widzę w drobnym druku w książce gwarancyjnej, dlaczego nie powinni tego również zapłacić - zainteresowany wysłuchaniem wszelkich opinii i porad, dzięki
Czy to był przypadkiem Arnold Clark i gwarancja Auto Care?
 
#25 ·
Cześć, nie jestem ekspertem od samochodów, więc proszę o radę. Mam X1 z 2018 roku, który kupiłem od dealera BMW. Ostatnio usłyszałem szum z silnika. Komputer BMW nie wykrył żadnej usterki, ale po dalszej inspekcji w innym warsztacie słychać grzechotanie z automatycznej skrzyni biegów (obecnie brak problemów z funkcjonowaniem skrzyni biegów). Wracając do BMW, zaakceptowali problem i powiedzieli, że trzeba go wymienić. Samochód ma dopiero 35 tys. km!!! Jestem co najmniej rozczarowany. Oferta: 9 tys. funtów minus uprzejmość 4 tys. funtów do zapłaty. Co powinienem zrobić? Nie chcę tego płacić, ponieważ wyraźnie jest problem z częścią, która nie powinna zawodzić w tym wieku. Dzięki.
 
#26 ·
2018 X2 2.0d z Aisin 8-biegowym przy 27 tysiącach mil miałem podobne objawy do OP, BMW mówi, że uszczelniony na całe życie, ale Aisin mówi, że wymiana ATF co 30 tysięcy, mój zmieniał biegi gwałtownie w dół i uderzał w tył, zmiana biegów w górę była jednak w porządku, płukanie ciśnieniowe nie jest zalecane ze względu na ryzyko poluzowania jednej lub więcej z wielu uszczelek, więc 3 płukania wydają się być normą, innym problemem było próbowanie uzyskania specyfikacji dla ATF, ponieważ Aisin nazywa go World ATF lub podobnym, ale bardzo drogo kupić go w pojemnikach jednolitych, w końcu odkryłem, że MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 to właściwa specyfikacja, [BMW mówi, że to ATF 7, które nie istnieje] jak pokazano, kupiłem 20l i zrobiłem 5 płukań, co pozostawiło ATF w pudełku nieskazitelne, stary ATF był czarny i tak zły, że myślałem, że otworzyłem zły korek spustowy! i muszę przyznać, że bardzo martwiłem się kolorem, w każdym razie po przestrzeganiu właściwych procedur dotyczących temperatury i poziomu itp. stwierdziłem, że moja skrzynia biegów została zmieniona, mam szczęście, że mam dobry sprzęt diagnostyczny i wykonałem reset uczenia skrzyni biegów, teraz zmiany biegów są ledwo zauważalne w górę lub w dół i bieg wsteczny jest tak płynny, że wiem tylko, że jest włączony, ponieważ włącza się kamera cofania, w sumie zajęło to może półtorej godziny, więc warto, jedynymi rzeczami, które zostały wymienione, były 2 o-ringi z korka poziomu i korka spustowego, w tych skrzyniach biegów nie ma filtrów. mam nadzieję, że to komuś pomoże........B
 
#35 ·
2018 X2 2.0d z Aisin 8sp przy 27 tysiącach mil miałem podobne objawy jak OP, BMW mówi, że uszczelniony na całe życie, ale Aisin mówi, że wymiana ATF co 30 tysięcy, mój zmieniał biegi gwałtownie w dół i uderzał w tył, zmiana biegów w górę była jednak w porządku, płukanie ciśnieniowe nie jest zalecane ze względu na ryzyko poluzowania jednej lub więcej z wielu uszczelek, więc 3 płukania wydają się być normą, innym problemem było próbowanie uzyskania specyfikacji dla ATF, ponieważ Aisin nazywa to World ATF lub podobnym, ale bardzo drogo kupić w pojemnikach jednolitrowych, w końcu odkryłem, że MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 to właściwa specyfikacja, [BMW mówi, że to ATF 7, którego nie ma] jak pokazano, kupiłem 20l i zrobiłem 5 płukań, co sprawiło, że ATF w skrzyni był nieskazitelny, stary ATF był czarny i tak zły, że myślałem, że otworzyłem zły korek spustowy! i muszę przyznać, że bardzo martwiłem się kolorem, w każdym razie po przestrzeganiu właściwych procedur dotyczących temperatury i poziomu itp. stwierdziłem, że moja skrzynia biegów została zmieniona, na szczęście mam dobry sprzęt diagnostyczny i wykonałem reset uczenia skrzyni biegów, teraz zmiany biegów są ledwo zauważalne w górę lub w dół zmiany biegów, a bieg wsteczny jest tak płynny, że wiem tylko, że jest włączony, ponieważ włącza się kamera cofania, w sumie zajęło to może półtorej godziny, więc warto, jedyne rzeczy, które zostały wymienione, to 2 o-ringi z korka poziomu i korka spustowego, w tych skrzyniach biegów nie ma filtrów. mam nadzieję, że to komuś pomoże........B
2018 X2 2.0d z Aisin 8sp przy 27 tysiącach mil miałem podobne objawy jak OP, BMW mówi, że uszczelniony na całe życie, ale Aisin mówi, że wymiana ATF co 30 tysięcy, mój zmieniał biegi gwałtownie w dół i uderzał w tył, zmiana biegów w górę była jednak w porządku, płukanie ciśnieniowe nie jest zalecane ze względu na ryzyko poluzowania jednej lub więcej z wielu uszczelek, więc 3 płukania wydają się być normą, innym problemem było próbowanie uzyskania specyfikacji dla ATF, ponieważ Aisin nazywa to World ATF lub podobnym, ale bardzo drogo kupić w pojemnikach jednolitrowych, w końcu odkryłem, że MANNOL 20L GM DEXRON VI 6 to właściwa specyfikacja, [BMW mówi, że to ATF 7, którego nie ma] jak pokazano, kupiłem 20l i zrobiłem 5 płukań, co sprawiło, że ATF w skrzyni był nieskazitelny, stary ATF był czarny i tak zły, że myślałem, że otworzyłem zły korek spustowy! i muszę przyznać, że bardzo martwiłem się kolorem, w każdym razie po przestrzeganiu właściwych procedur dotyczących temperatury i poziomu itp. stwierdziłem, że moja skrzynia biegów została zmieniona, na szczęście mam dobry sprzęt diagnostyczny i wykonałem reset uczenia skrzyni biegów, teraz zmiany biegów są ledwo zauważalne w górę lub w dół zmiany biegów, a bieg wsteczny jest tak płynny, że wiem tylko, że jest włączony, ponieważ włącza się kamera cofania, w sumie zajęło to może półtorej godziny, więc warto, jedyne rzeczy, które zostały wymienione, to 2 o-ringi z korka poziomu i korka spustowego, w tych skrzyniach biegów nie ma filtrów. mam nadzieję, że to komuś pomoże........B
Cześć, bardzo zainteresowany Twoim doświadczeniem z wymianami ATF. Co to jest 'uczenie skrzyni biegów', o którym mówisz?
W swojej historii mówisz, że Aisin zaleca wymianę ATF co 30 tys. mil. Skąd masz te informacje?
Z innych doświadczeń wynika, że BMW przechodzi na Aisin i poprzeczny układ, o którym słyszę, że jest taki sam w BMW Mini, zawodzi w coraz większej liczbie przypadków.
Uwielbiam mój samochód, ponieważ miałem wiele BMW przed tym. Chciałbym naprawić tę rzecz w sposób zadowalający, zamiast się jej pozbywać!! Postawa BMW wobec tego, co jest wyraźnie problemem, jest skrajnie zła. Pytanie brzmi, jak zmusić ich do przyznania się i wzięcia odpowiedzialności.
Jakieś pomysły tam?
 
#27 ·
Coś jest nie tak z tym, jak BMW skonfigurowało tę skrzynię w swoich samochodach w 2018 roku (X1, X2, MINIS), wszystkie zawodzą, zwłaszcza silniki benzynowe 2.0, zużywają szyjkę pompy oleju po przejechaniu zaledwie kilku mil. Zaczyna się od szarpnięcia przy niskich obrotach na 2. lub 3. biegu, opóźnień przy włączaniu wstecznego i również szarpnięcia. Im cieplejsza skrzynia biegów, tym gorzej, w końcu wszystko zawodzi. W moim przypadku lokalne BMW powiedziało: "Och, dziwne, to pierwszy przypadek, jaki widzimy", nie jesteś objęty gwarancją, będziesz musiał zapłacić 12 000 USD za nową skrzynię. Skończyło się na "naprawie" poza serwisem za 3200 USD, sprzedam ten samochód i żegnaj BMW, wracam do Volvo.
 
#254 ·
Coś jest nie tak z tym, jak BMW skonfigurowało ten moduł w swoich samochodach w 2018 roku (X1, X2, MINIS), wszystkie zawodzą, zwłaszcza 2.0 benzyna, zużywają szyjkę pompy oleju po przejechaniu zaledwie kilku mil. Zaczyna się od szarpnięcia przy niskich obrotach na 2. lub 3. biegu, opóźnień przy włączaniu wstecznego i również szarpnięcia. Im cieplejsza skrzynia biegów, tym gorzej, w końcu wszystko zawodzi. W moim przypadku lokalne BMW powiedziało: "Och, dziwne, to pierwszy przypadek, jaki widzimy", nie masz gwarancji, będziesz musiał zapłacić 12 000 USD za nowy moduł. Skończyłem na "naprawie" na zewnątrz za 3200 USD, sprzedam ten samochód i żegnaj BMW, wracam do Volvo.
Co ostatecznie wymieniłeś, jeśli mogę zapytać?
 
#28 ·
Ponieważ te skrzynie biegów są używane w innych markach, uważam, że prawdziwym problemem jest polityka BMW dotycząca napełniania na całe życie, co nie ma sensu.
Miałem dokładnie takie same objawy, jakie opisujesz, które zostały rozwiązane płukaniem i napełnianiem ATF, 2000 mil później i bez problemów oraz idealnej zmiany biegów.
Wiele harmonogramów serwisowych ma na celu przyciągnięcie nabywców flotowych, którzy lubią długie, proste interwały serwisowe.
 
#29 ·
Ponieważ te skrzynie biegów są używane w innych markach, uważam, że prawdziwym problemem jest polityka BMW polegająca na napełnianiu na całe życie, co nie ma sensu.
miałem dokładnie takie same objawy, jakie opisujesz, które zostały rozwiązane za pomocą płukania i napełniania ATF, 2000 mil później i bez problemów i doskonałej zmiany biegów.
Wiele harmonogramów serwisowych ma na celu przyciągnięcie nabywców flotowych, którzy lubią długie, proste interwały serwisowe
Myślę, że chodzi o to, jak BMW skonfigurowało/zamontowało skrzynię, o to, w jaki sposób silnik dostarcza moment obrotowy do skrzyni biegów, ponieważ nie widziałem żadnych Volvo ani PSA z tym samym problemem. Zdecydowanie coś z fabryki (BMW, a nie AISIN), ponieważ żadna skrzynia biegów nie powinna ulec awarii przed 25 tys. mil z lub bez konserwacji.
 
#32 ·
To nie jest normalne, widziałem wiele 2018 z przebiegiem poniżej 25 tys. mil, które się zepsuły. BMW ma już 8 rewizji dla tej samej skrzyni biegów, zrobili coś źle. To nie jest konserwacja.


View attachment 285574
za dużo startów z "launch control" być może? niezależnie od tego, zgodzę się nie zgodzić:)