BMW Forums : BimmerForums banner

Remleidingen gecorrodeerd (Mpt-advies)

3.2K views 18 replies 7 participants last post by  Alan G  
#1 ·
Hallo mensen, heb net APK gehad, het is gelukt, maar ik ben geadviseerd om remleidingen te laten vervangen, klaar voor de volgende APK.

Advies was
Remleidingen voor en achter gecorrodeerd, bedekt met vet of ander materiaal.
Weet niet zeker waarmee, want ik heb ze niet aangeraakt sinds ik hem bezit.

Wat ben ik kwijt qua prijs om remleidingen van voor naar achter te vervangen? Is dit een grote klus? Ik laat het liever doen, want ik vervoer mijn kinderen erin, dus ik neem geen risico's.
Bedankt mensen

#2 ·
Ervan uitgaande dat het niet de hoofdremleidingen zijn die over de lengte van de auto lopen, maar alleen de korte remleidingen van de leidingen naar elke remklauw?
Niet weten welke auto het is, helpt niet veel, maar je kunt verbeterde roestvrijstalen remleidingen kopen voor ongeveer ÂŁ100 - 120 voor alle vier, wat naar mijn mening een kleine prijs is voor een waardevolle upgrade.

#3 ·
Vervanging van de remleidingen gaat ofwel via de OE roestvrijstalen of de goedkopere koperen route. Uiteraard is koper goedkoper (geschat ÂŁ20 tegenover de OE van ~ÂŁ130). Het zijn niet de onderdelen die het probleem vormen, maar de tijd om alle 4 correct te vervangen. Een andere schatting zou een uur per leiding suggereren (rekening houdend met het verwijderen van het origineel, het buigen naar de vorm van de nieuwe en het opnieuw installeren). Reken dus op minstens 4 uur arbeid, tenzij je het zelf aanpakt.

Toevallig moeten de mijne om precies dezelfde reden/opmerking gedaan worden, maar dat gaat voor mij via de garantie... duimen, het heeft al zijn vloeistofbeurten etc. gehad en het zou de levensduur van de auto/geen serviceonderdeel moeten meegaan. De dealer lijkt vrij zeker te zijn.

#4 ·
Waarschijnlijk moeten de leidingen bij de achteras en de voorste tot aan de flexibele leidingen worden vervangen.
De achterste kunnen een pijn in de kont zijn als de verbindingen afbrokkelen, omdat de ruimte beperkt is. Ik heb er een tijdje geleden een paar gedaan op een 1-serie en moest tegelijkertijd de 4 flexibele leidingen achter vervangen. Ik heb koper gebruikt voor de harde leidingen omdat het gemakkelijk te bewerken is en veel goedkoper dan de BMW-leidingen.

#5 ·
Waarschijnlijk zijn het de leidingen bij de achteras en de voorste tot aan de flexibele leidingen die gedaan moeten worden.
De achterste kunnen een pijn in de kont zijn als de verbindingen afbrokkelen, omdat de ruimte beperkt is. Ik heb er een tijdje geleden een paar gedaan op een 1-serie en moest tegelijkertijd de 4 flexibele leidingen achter vervangen. Ik gebruikte koper voor de harde leidingen omdat het gemakkelijk te bewerken is en veel goedkoper dan het kopen van BMW-leidingen.
Wil je de mijne alsjeblieft doen? 🤣

#8 ·
Had dezelfde waarschuwing op een voor mij nieuwe e90, maar op de test die bij de auto zat.
Zei ook dat er bodemplaten gemonteerd waren.
Dus hij ging op de brug bij de garage van mijn vriend en het eerste wat we zagen was dat hij geen bodemplaten had.
Toen keken we naar de remleidingen en die waren vervangen, maar zaten al minstens een paar jaar op de auto.
Ik ken nu de garage waar hij voor het laatst is getest en ik zal verder niets zeggen.
Rijdt hij goed ??? geslaagd.

#12 ·
Had dezelfde waarschuwing op een voor mij nieuwe e90, maar op de test die bij de auto zat.
Zeiden ook dat er onderbakken gemonteerd waren.
Dus ging hij op de brug bij de garage van mijn vriend en het eerste wat we zagen was dat hij geen onderbakken had.
Toen keken we naar de remleidingen en die waren vervangen, maar zaten al minstens een paar jaar op de auto.
Ik ken de garage waar hij voor het laatst is getest nu en ik zal verder niets zeggen.
Rijdt het goed ??? geslaagd.
Ja, de remmen voelen goed aan, ook al heb ik een slechte wobble als ik rem, maar dat komt door de schijven die erop zitten, hoop ik, want die worden heel snel vervangen, Alan.

#18 ·
Het APK-systeem heeft beide opties.
Pijp gecorrodeerd??.
Pijp bedekt met vet of??.
Je kiest er gewoon een wanneer je het computergedeelte aan het einde doet.
Gewoon
Het APK-systeem heeft beide opties.
Pijp gecorrodeerd??.
Pijp bedekt met vet of??.
Je kiest er gewoon een wanneer je het computergedeelte aan het einde doet.
ja gewoon visuele inspectie, ik wed dat als ze alles schoon zouden schrobben wat vettig/olieachtig was, de apk minstens ÂŁ100 zou kosten

#19 ·
Ja, visueel, maar als het verdacht is, een soort schraapwerk. Nou, dat is wat ik te veel jaren heb gedaan om me de oude school te herinneren, zou je kunnen zeggen. Mijn maat heeft een garage en hij doet precies hetzelfde. Ik weet niet zeker wat de jonge gasten doen, maar ik weet dat ze, nou ja, degenen die ik ken, niet zo grondig zijn als wij oude gasten.