BMW Forums : BimmerForums banner

BMW X5 E70 3.0SD Motor slaat af!

Tags
30sd cuts e70
1 reading
117K views 36 replies 17 participants last post by  globalcablessales  
#1 · (Edited by Moderator)
Hallo mensen, ik heb een BMW x5 2009 e70 3.0 sd. Het probleem met de auto is dat de motor uitvalt als ik het gaspedaal indruk. Ik heb hem naar een BMW-specialist gebracht om hem op een computer aan te sluiten en op fouten te controleren, en het kwam terug met de mededeling dat de 4e, 5e en 6e injector een activeringsprobleem hebben. T

De auto valt nu volledig uit bij het starten. Ik zou graag willen weten of iemand zo'n probleem heeft gehad en iets weet wat ik kan doen om het te stoppen. Ik overweeg 3 injectoren te kopen, wat me meer dan £ 1000 zou kosten, wat ik indien mogelijk graag zou willen voorkomen.

Bedankt
 
#2 ·
De injectoren hebben een continue positieve voedingsspanning van de DDE (motorregeleenheid) en worden geactiveerd door de massa aan te sluiten (met FET's). Er is een aparte voedingsspanning voor 1-3 en 4-6 injectoren. Aangezien de storing zich voordoet op injectoren 4, 5 en 6, moet het probleem aan deze positieve kant zitten. Verwijder de bedrading van de injectoren en de DDE en meet dat geen van de afzonderlijke bedradingsparen kortgesloten is. Als de bedrading in orde is, kunt u de positieve spanning meten en deze vergelijken op bank 1-3 en 4-6. KLIK
 
#3 ·
Hallo allemaal,
Ik heb hetzelfde probleem, maar nu wordt het erger.
Mijn 2009 X5 3.0sd (x35D) sloot de motor af toen ik hard probeerde te accelereren. Het gebeurde eens per maand, dus ik deed er niets mee. Toen begon het vaker te gebeuren, tot het punt dat het de motor stationair afsloot. Ik bracht hem naar de BMW-werkplaats en ze lieten me een lijst met codes zien:
4929 Injector, cilinder 4, activering
436D Reductiemiddel doseren, langetermijnaanpassing
4B99 Injectoren, bank 2, activering
459B Soepel lopende controller, cilinder 5
46E6 Vervolginjectievolume 1, plausibiliteit
46E7 Vervolginjectievolume 2, plausibiliteit
4BB9 Injector, cilinder 4, activering
4BBF Injector, cilinder 6, activering
483D Gasklepactuator
4593 Soepel lopende controller, cilinder 2
4596 Soepel lopende controller, cilinder 3
4592 Soepel lopende controller, cilinder 4
459C Soepel lopende controller, cilinder 1
4595 Soepel lopende controller, cilinder 6
4CF0 Misfire detectie in meerdere cilinders
4CE2 Misfire detectie, cilinder 5

Ze hebben alle codes verwijderd en na een paar starts en het afslaan van de motor gaf de computer 2 codes terug:
4B99 Injectoren, bank 2, activering
483D Gasklepactuator

Nu start de auto helemaal niet meer. Ik heb injector 4 en 6 vervangen, maar het hielp niet. Toont nog steeds de 2 bovenstaande codes. Suggesties wat te controleren?
 
#5 ·
Hallo, ik had een probleem met mijn 2007 e70 3.0sd m sport die uitviel. Ik liet hem een minuut staan en hij sloeg weer aan en je kon 1 mijl of 100 mijl rijden voordat hij weer uitviel, heel willekeurig. Ik had hem aangesloten op een Snap-on codelezer en kreeg codes die allemaal betrekking hadden op injectoren. Mijn maat, die monteur is, haalde hem uit elkaar en testte de injectoren en kwam met een lage waarde op nummer 5, wat een probleem lijkt te zijn op veel forums met betrekking tot de injector nummer 5. Hij zei dat hij het vermoeden had dat het nummer 5 was omdat de dieseltoevoerleiding corrosie had, alsof hij nat werd. Bij verdere inspectie zei hij dat er een verbinding in de afdekkingen boven 5 zit en dat er water op nummer 5 lijkt te druppelen en hij denkt dat dit de oorzaak was. Nummer 5 vervangen omdat hij zei dat de kans dat ze allemaal kapot gaan erg klein is en vingers gekruist 200 mijl en geen problemen, ik hoop dat dit iemand in de toekomst kan helpen.
 
#7 ·
bmw x5 e70 3.0d 2007

Hoi
Ik heb momenteel problemen met mijn x5 uit 2007.
Ik heb een diagnose laten uitvoeren, maar er kwamen geen codes naar voren. Ze vonden wel water in injector nr. 5.
De plastic afdekking onder de motorkap was net boven injector nr. 5 gescheurd, maar dat is nu afgedicht.
Ik kreeg te horen dat ik de brandstoffilter moest vervangen, wat ik heb gedaan, en ik heb de EGR-klepreiniger op de luchtinlaat gebruikt. Als ik de weg oprijd, slaat hij af. Als ik hem een tijdje stationair laat draaien, is het goed, maar zodra ik hem in de versnelling D of R zet, slaat hij af. Zou het de injector nr. 5 zijn die mijn probleem veroorzaakt, of iets anders?
 
#9 ·
Hallo, ik heb een X5 E70 2007 3.0d en vandaag sloeg de motor af. Hij startte na een tijdje weer. Toen hij eenmaal startte, heb ik hem aangesloten en toonde "kortsluiting positief op injector 4 en 6". Geen fouten op het dashboard. Soms start hij en rijdt hij 2 mijl en slaat af. Soms rijdt hij 100 en slaat af. Iemand een idee?
 
#10 ·
Hoi, ik heb een X5 E70 2007 3.0d en vandaag sloeg de motor af. Hij start na een tijdje weer. Zodra hij startte, heb ik hem aangesloten en toont "kort positief op injector 4 en 6". Geen fouten op het dashboard. Soms start hij en rijdt hij 2 mijl en slaat af. Soms rijdt hij 100 en slaat af. Enig idee?
Meet de injectoren van beide pinnen tegen de injectorbehuizing met een multimeter. De weerstand moet boven de 180 kohm liggen. Meet alle injectoren op dezelfde bank (4-6). Als de weerstand van een multimeter nog steeds binnen de specificaties valt, kunnen de defecte worden uitgesloten met een isolatieweerstandstester (250-500 V). (Het probleem met deze piëzo-injectoren is dat het element intern kortsluiting maakt.)
 
#11 ·
Hoi mensen, ik heb een bmw x5 2009 e70 3.0 sd. Het probleem met de auto is dat wanneer ik mijn voet op het gaspedaal zet, de motor uitvalt. Ik heb hem naar een BMW-specialist gebracht om hem aan te sluiten op een computer en te controleren op fouten. Hij kwam terug met de melding dat de 4e, 5e en 6e injector een activeringsprobleem hebben. De auto valt nu volledig uit bij het starten. Ik zou graag willen weten of iemand zo'n probleem heeft gehad en iets weet wat ik kan doen om het te stoppen? Ik ben van plan om 3 injectoren te kopen, wat me meer dan £ 1000 zou kosten, wat ik indien mogelijk wil voorkomen.

Bedankt
Ik had hetzelfde probleem met de mijne, 4 injectoren vervangen voor een bedrag van meer dan £ 1300 en dat was goedkoop
 
#16 ·
Hallo. Ik heb een probleem met een BMW X6 3.0 diesel. Start en slaat af in 2 seconden. Op de diagnose geeft hij injector 4 en 5 aan. Ik heb deze 2 injectoren vervangen, hetzelfde probleem. Ik heb de brandstofpomp vervangen, hetzelfde probleem. Ik heb de ECU vervangen, hetzelfde probleem en met de nieuwe ECU geeft hij dezelfde fouten injector 4 en 5 activatie. Ik heb injector 1 en 2 naar 4 en 5 verwisseld en hetzelfde probleem. Ik heb de bedrading van de ECU naar de injector gecontroleerd, alles in orde. Brandstoffilter vervangen. Als u me een idee kunt geven, zou ik dat zeer op prijs stellen. Bedankt.
 
#19 ·
Hoi. Ik heb een probleem met een bmw x6 3.0 diesel. Start en slaat af in 2 seconden. Op de diagnose geeft hij injector 4 en 5. Ik heb deze 2 injectoren vervangen, zelfde probleem. Ik heb de brandstofpomp vervangen, zelfde probleem. Ik heb de ecu vervangen, zelfde probleem en met de nieuwe ecu geeft hij dezelfde fouten injector 4 en 5 activatie. Ik heb injector 1 en 2 naar 4 en 5 verwisseld en zelfde probleem. Ik heb de draad van de ecu naar de injector gecontroleerd, alles in orde. Brandstoffilter vervangen. Als je me een idee kunt geven, zou ik het erg op prijs stellen. Bedankt
Koppel de connector van injector nr. 6 los en kijk wat er gebeurt.
 
#20 ·
Ongeveer 2 weken geleden sloeg mijn E70 af en viel stil, maar startte daarna weer goed nadat ik even had gewacht. 3 dagen later weer. 3 dagen later begon hij af te slaan toen ik accelereerde en ik haalde het nauwelijks om naar huis te komen.
Code kwam op DDE 4450 cilinder 5 injectoractivering.
Ik zag toen dat de brandstofleiding van cilinder 5 gecorrodeerd is en ook lijkt te lekken. Voltmetertest laat ook zien dat ze oplopen tot ongeveer 40-50 op injector 5 en 6, maar meer zouden moeten zijn zoals 160 tot 190.
Ik zal ze vervangen en de site updaten. Maar dit komt ook door de weersbescherming boven de injectoren die lekt 🙁.
 
#21 ·
Bijna zes weken nadat mijn 2007 E70 X5 begon te haperen en uiteindelijk niet meer wilde starten.
De eerste garage verving de gasklep/actuator, wat het niet was.
De tweede, zogenaamd meer gespecialiseerde, heeft tot nu toe, en zeer op mijn kosten, de ECU getest op injectoraandrijvingen, alle zes injectoren vervangen, de turbodruksensor en stuurt de ECU nu opnieuw op voor het testen van het turbodruksignaal. Als het de sensor is die nu defect is, zal de uiteindelijke reparatierekening de £3.000,00 benaderen. Als het niet de sensor is en de ECU in orde is, dan weet ik niet wat het anders kan zijn.
Het lijkt mij dat de problemen van mijn auto zijn gebruikt als trainingsvoertuig voor het upgraden van de vaardigheden van technici. Trial and error in extremis! Elke keer dat er iets wordt vervangen, lijkt er een nieuwe foutcode te verschijnen. Als het niet wordt opgelost door waarschijnlijk de ECU te reviseren, zal ik hem moeten meenemen zonder turbodruk. £3k voor een nauwelijks berijdbare auto!
Ik zal een update geven als en wanneer het is opgelost.
 
#23 ·
Bijna zes weken nadat mijn 2007 E70 X5 begon te haperen en uiteindelijk niet meer wilde starten.
Eerste garage verving de gasklep/actuator, wat het niet was.
Tweede, zogenaamd meer gespecialiseerde outfit heeft tot nu toe, en zeer op mijn kosten, de ECU getest op injector drives, alle zes injectoren vervangen, de turbodruksensor en stuurt nu de ECU opnieuw weg om het turbodruksignaal te testen. Als het de sensor is die nu defect is, zal de uiteindelijke reparatierekening de £ 3.000,00 benaderen. Als het niet de sensor is en de ECU in orde is, dan weet ik niet wat het anders kan zijn.
Het lijkt mij dat de problemen van mijn auto zijn gebruikt als trainingsvoertuig voor het upgraden van de vaardigheden van technici. Trial and error in extremis! Elke keer dat er iets wordt vervangen, lijkt er een andere foutcode te verschijnen. Als het niet wordt opgelost door waarschijnlijk de ECU te reviseren, zal ik hem moeten meenemen zonder boost. £ 3k voor een nauwelijks berijdbare auto!
Ik zal een update geven als en wanneer het is opgelost.
Controleer op koolstofophoping in het inlaatspruitstuk en geef ons een update.
Koppel de EGR-vacuümleiding los en sluit de leiding af met een schroef en kijk of hij beter rijdt.
Koppel de Mass Airflow Sensor los en rijd om te zien of hij beter rijdt.
Bij de mijne reed hij perfect toen ik de EGR-vacuümleiding afkoppelde en kreeg ik mijn boost terug
 
#25 ·
Ben klaar voor de dag, maar kan de mijne nog steeds niet starten. Test het brandstofpomprelais en het lijkt in orde. De brandstofpomp in de tank krijgt stroom terwijl ik start.
Zekeringen allemaal gecontroleerd en in orde
Ik heb 2 injectoren vervangen, maar nog geen code, maar ik weet dat het niet hen is die voorkomen dat de auto start, want voordat ik ze verving, startte hij toch al niet.
Ik heb deze brandstofleiding eruit gehaald, zoals te zien is op de foto's, en geprobeerd te starten om te zien of er dieselbrandstof uitkwam, maar kreeg veel van YYY en niets van NNN, zie foto.
 

Attachments

#29 ·
BMW X5 e70 start niet
Ik had een slechte injector #5 en heb deze vervangen, daarna start de auto helemaal niet meer.
Ik heb de lijst meer dan een week gecontroleerd:

Gecontroleerd op water in DDE-box 👍🏽
Controle in tank F pomp werkt 👍🏽
Controle relais voor F pomp👍🏽
Zekeringen controleren 👍🏾
Nokkenassensor controleren 👍🏽
Krukassensor ohms 12 👍🏽
Mijn reservesleutel geprobeerd👍🏾
Versnellingspositie P👍🏾
Toerental controleren tijdens starten, het bewoog niet👍🏽
Aws beveiligingssysteem voor sleutelscan👍🏽
IBS-sensor op de batterij loskoppelen 👍🏽
Motor aarde controleren 👍🏽
CAS gecontroleerd 👍🏽
Pomp 5-6 keer primen en dan starten👍🏽
Code injectoren die zijn gewijzigd 👎🏽
Draad traceren naar DME continuïteit 👍🏽
Injectorkabelboom controleren op nauwkeurige inspectie👍🏽
Starten, starten, starten totdat de batterij leeg is, weer opladen en starten totdat deze weer leeg is en nog steeds geen start👍🏽
Alle injectoren gecontroleerd 👍🏽
Nog steeds geen start.

Gescand met maxi diagnostics 801 kreeg code 4B90
Gewist en het kwam niet terug maar nog steeds geen start.

Gescand met ISTA+ toonde geen fouten.
Ik heb toen deze stappen gevolgd die door een ander lid zijn geplaatst en het startte.
🔧🔧🔧🔧🔧🔧🔧🔧🔧🔧🔧
Ik heb een paar stappen ter referentie toegevoegd:
- Zorg ervoor dat de batterij volledig is opgeladen.

- Scan tool om het systeem 3-4 keer te ontluchten totdat er geen lucht meer te zien is op de doorzichtige plastic brandstofslang bij de aansluiting aan de linkerkant van de motorruimte, net als deze omhoog komt van onder de auto.

Opmerking: als u geen scantool heeft, doe dan gewoon wat ik deed, ik verwijderde mijn stoel en kreeg toegang tot de brandstofpompdraden (zie foto) en toen gebruikte ik een autoaccu en voorzag de pomp 3-4 minuten van stroom, daarna sloot ik de kabelboom weer aan op de FP.

- Verwijder vervolgens de gloeibougies (zodat deze niet vechten voor de compressie tijdens het starten; om ook efficiënt te starten). Wees voorzichtig om ze niet te breken als u ze verwijdert.

- Koppel de brandstofinjectorconnectoren los.

- Sluit de scantool aan om de brandstofdruk weer te geven.
Ik heb dit gedaan (zie foto) omdat ik er een had, maar als u dat niet heeft, maak u dan geen zorgen, het is niet zo dat het de procedure wel of niet laat werken, het is gewoon dat u met de scantool de druk kunt zien die deze in de rail heeft en de druk die hij nodig heeft voor uw auto. Als er geen scantool is, ga dan gewoon naar de volgende stap. U zou weten of het werkt als de auto daarna start.

- Start de motor 3-4 keer met 5-8 seconden per keer. Bekijk de druk totdat deze stijgt tot minstens 250 bar. (Ik kreeg 300 bar). Stop dan. Om toe te voegen dat mijn auto meer dan 465 bar kreeg, maar zodra ik stopte met starten, daalde deze terug naar 4,3 bar, dus maak u geen zorgen als deze de druk op uw scantool niet vasthoudt.

- Installeer de gloeibougies terug, sluit ze aan, enz. om een veilige start van de motor te garanderen.

- Dat is het. Het moet starten en starten.

Het startte perfect voor mij. Onthoud gebruiker TSSACAV, want hij was de persoon die deze stappen heeft geplaatst om te volgen die voor mij werkten, ik leg het gewoon wat beter uit en laat ook andere manieren zien waarop het kan worden gedaan.
 
#32 ·
Wat is er gebeurd, heb je je auto gerepareerd, laat het ons weten alsjeblieft
Heb je dan dezelfde problemen?
Mijn X5 (2010 M Sport 3.0d) is begonnen met uitvallen tijdens het rijden. Een simpele, sleutel verwijderen, deuren vergrendelen/ontgrendelen en dan starten lijkt het elke keer op te lossen.
Na 15 minuten te hebben getikt, begon hij fouten met lage brandstofdruk te gooien (zowel op de codelezer als op de eigen foutcontrole van de auto) - hoewel hij 270 bar op de hogedrukrail aangaf en plotseling veranderde in 0,47 bar ??? - terwijl hij soepel liep. Er werden geen andere fouten weergegeven.
We vervangen morgen het brandstofpomprelais, want het was te heet om aan te raken (zo heet dat we het 20 minuten lang niet konden verwijderen).
We hopen dat het relais de schommelingen in de brandstofdruk kan verklaren (we hebben vorige week het brandstoffilter vervangen).
Als je iets tegenkomt, ben ik erg geïnteresseerd in alles wat je tegenkomt - en ik zal hetzelfde doen.
E-mail me als je wilt (paul@thinicemusic.co.uk) en ik zal de gunst terugdoen als we het oplossen.
Proost
Paul
 
#33 · (Edited)
We hebben precies hetzelfde probleem gehad. Het is een brandstofafsnijdsysteem om verdere schade aan de motor te voorkomen. De enige manier om dit te stoppen is door de injectoren te vervangen of ze te laten reviseren/reconditioneren.
We hebben de afgelopen 12 maanden 3 van de 6 injectoren vervangen, wat bijna £2.000 kostte.
 
#34 ·
We hebben precies hetzelfde probleem gehad. Het is een brandstofafsnijdsysteem om verdere schade aan de motor te voorkomen. De enige manier om dit te stoppen is om de injectoren te vervangen of ze te laten reviseren/reconditioneren.
We hebben de afgelopen 12 maanden 3 van de 6 injectoren vervangen voor een bedrag van bijna £2.000.
Heeft u de waterspuwers al vernieuwd, wat de belangrijkste oorzaak is van deze problemen op de E70? Water van de voorruitafvoeren op de motor beschadigt de injectoren, vooral de achterste.