BMW Forums : BimmerForums banner

foutcode 440102 vtg olieslijtage

33K views 3 replies 2 participants last post by  rasa golf  
#1 ·
als titel,,,is dit slechts een code om u te vertellen dat u de olie moet verversen? Ik ga het ook laten doen met een versnellingsbakservice, wil gewoon meer weten over de code, de auto is een F31 330d x drive met 97k mijl, bedankt. ps auto rijdt geweldig, trouwens geen lampjes op het dashboard

#2 ·
Heb dit net bekeken en ik denk dat je gelijk hebt dat het een waarschuwing is die wordt geactiveerd door kilometerstand/datum. Het lijkt erop dat een olieverversing vereist is en vervolgens een reset van de aanpassingen om er vanaf te komen. Het lijkt een beetje op de dpf-code die wordt geactiveerd bij een bepaalde kilometerstand. Het lijkt erop dat het niet de gemakkelijkste code is om te resetten. Geniet van je nieuwe wielen, vriend. Proost Jim

#3 ·
Kijk hier net naar en ik denk dat je gelijk hebt dat het een waarschuwing is die wordt geactiveerd door kilometerstand/datum. Het lijkt erop dat een olieverversing vereist is en vervolgens een reset van de aanpassingen om er vanaf te komen. Lijkt een beetje op de dpf-code die wordt geactiveerd bij een bepaalde kilometerstand. Lijkt erop dat het niet de gemakkelijkste code is om te resetten. Veel plezier met je nieuwe wielen, maat.
Proost
Jim
ja dezelfde info die ik heb gevonden, heb waarschijnlijk de afgelopen dagen 200 potten gelezen, laat de versnellingsbak altijd onderhouden op elke auto die ik koop, dus zal dat en de tussenbak laten doen, er is maar 1 liter olie nodig etc, maar het is zoals je zegt, de reset is lastig, ps ik houd mijn 640d nog steeds, mijn e 90 houd ik tot begin juli, heeft apk in juli nodig, dus dat laat ik doen en ik ben er 99% zeker van dat hij draagarmen en misschien stabilisatorstangen (weer) nodig heeft... moeilijk te verkopen als hij remtrillingen heeft,

#4 ·
Heb mijn tussenbak laten onderhouden, samen met versnellingsbak en motor, mooie dagen. Ik leverde de olie voor de tussenbak, ÂŁ 34 voor 1 liter, rovers. Ook gaf de vorige eigenaar me cabine/olie/brandstof/luchtfilters en olie voor de motorservice. Dus alles bij elkaar betaalde ik ongeveer ÂŁ 550 en ÂŁ 34 voor olie. DWMOTORWORKS Throckley in de buurt van Newcastle