Cześć wszystkim,
Nowy tutaj i minęło trochę czasu, odkąd pracowałem nad samochodem, więc jestem dość nowy w nowoczesnych systemach samochodowych, proszę o cierpliwość. Jestem jednak wykwalifikowanym inżynierem elektronikiem.
Mam F30 320D, który przejechał około 85 tys. km.
Pewnego ranka zauważyłem żółtą lampkę ostrzegawczą na wyświetlaczu deski rozdzielczej, a w kontroli sprawdzania miałem błąd pionowego celowania.
Znika po wyłączeniu silnika i pojawia się ponownie po kilku minutach jazdy lub po zabawie z regulacją wysokości.
Samochód ma reflektory halogenowe.
Problem jest prawdopodobnie po stronie pasażera, ponieważ po włączeniu silnika strona kierowcy wykonuje ruch w górę i w dół bez problemu, podczas gdy strona pasażera jest bardzo szarpana i losowa w swoim ruchu.
Po wystąpieniu usterki regulacja przestaje działać.
Usunąłem wtyczkę reflektora i wyczyściłem styki. Kołki gniazda były łatwiejsze do czyszczenia niż styki żeńskie wtyczki.
Była niewielka ilość zielonej korozji, jednak nic poważnego, czego nie mógłby usunąć środek do czyszczenia styków.
Ostatnio zauważyłem, że ktoś ukradł osłonę dostępu do nadkola, co mogło przyczynić się do tego problemu z wnikaniem wody.
W każdym razie prześledziłem piny silnika krokowego 4 przewodów do wtyczki reflektora i zmierzyłem około 8,5 omów na uzwojenie, więc w gnieździe reflektora uzwojenia są obecne.
Zakładam, że gdzieś jest moduł sterownika (w FEM?), który jest 8-tranzystorowym sterownikiem krokowym i prawdopodobnie mam uszkodzony sterownik, który nieprawidłowo fazuje silnik krokowy.
Czy ktoś mógłby mi pomóc rysunkiem lub lokalizacją, dokąd idą 4 przewody silnika?
Wszelka pomoc mile widziana, ponieważ jest już po gwarancji, a wymiana FEM brzmi drogo!
Nowy tutaj i minęło trochę czasu, odkąd pracowałem nad samochodem, więc jestem dość nowy w nowoczesnych systemach samochodowych, proszę o cierpliwość. Jestem jednak wykwalifikowanym inżynierem elektronikiem.
Mam F30 320D, który przejechał około 85 tys. km.
Pewnego ranka zauważyłem żółtą lampkę ostrzegawczą na wyświetlaczu deski rozdzielczej, a w kontroli sprawdzania miałem błąd pionowego celowania.
Znika po wyłączeniu silnika i pojawia się ponownie po kilku minutach jazdy lub po zabawie z regulacją wysokości.
Samochód ma reflektory halogenowe.
Problem jest prawdopodobnie po stronie pasażera, ponieważ po włączeniu silnika strona kierowcy wykonuje ruch w górę i w dół bez problemu, podczas gdy strona pasażera jest bardzo szarpana i losowa w swoim ruchu.
Po wystąpieniu usterki regulacja przestaje działać.
Usunąłem wtyczkę reflektora i wyczyściłem styki. Kołki gniazda były łatwiejsze do czyszczenia niż styki żeńskie wtyczki.
Była niewielka ilość zielonej korozji, jednak nic poważnego, czego nie mógłby usunąć środek do czyszczenia styków.
Ostatnio zauważyłem, że ktoś ukradł osłonę dostępu do nadkola, co mogło przyczynić się do tego problemu z wnikaniem wody.
W każdym razie prześledziłem piny silnika krokowego 4 przewodów do wtyczki reflektora i zmierzyłem około 8,5 omów na uzwojenie, więc w gnieździe reflektora uzwojenia są obecne.
Zakładam, że gdzieś jest moduł sterownika (w FEM?), który jest 8-tranzystorowym sterownikiem krokowym i prawdopodobnie mam uszkodzony sterownik, który nieprawidłowo fazuje silnik krokowy.
Czy ktoś mógłby mi pomóc rysunkiem lub lokalizacją, dokąd idą 4 przewody silnika?
Wszelka pomoc mile widziana, ponieważ jest już po gwarancji, a wymiana FEM brzmi drogo!