BMW Forums : BimmerForums banner

E90 przed-LCI schemat pinów/okablowanie reflektora

20K views 4 replies 2 participants last post by  danlightbulb  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Szukam informacji na temat pinów złącza reflektorów w pre-LCI E90/E91, zarówno dla jednostek reflektorów halogenowych OEM, jak i jednostek ksenonowych OEM (wszystkie pre-LCI).

Najlepsze, co znalazłem, to to:

Image


To było z innego forum w poście o doposażeniu w bi-ksenony w modelach amerykańskich.

Problem z tym schematem polega na tym, że nie ma tu pokazanego pinu dla pionowej regulacji poziomowania. Zakładam, że powinien być jeden (lub więcej niż jeden) i próbuję ustalić, czy istnieje jakaś różnica między okablowaniem jednostki halogenowej a jednostki ksenonowej, która byłaby zamontowana przed LCI.

Przydatne byłoby również uzyskanie wyprowadzeń pinów dla jednostek LCI, abym mógł zobaczyć, jakie są różnice.

Dzięki
 
#3 ·
@Clavurion dzięki, doceniam Twoją odpowiedź.

Zmagam się jednak z konwersją schematu elektrycznego na listę wyprowadzeń.

To znaczy, chcę zrobić to:




PinPrzed LCI halogenPrzed LCI ksenonLCI halogenLCI ksenon
1
2PustyMasa
3Światła mijania (halogen)Światła mijania (ksenon)
4MasaMasa
5
6Światła drogowe (halogen)Światła drogowe (halogen)
7
8
9
10
11
12

Czy silniki regulacji poziomu są takie same w jednostkach halogenowych i ksenonowych przed LCI, więc poziomowanie ksenonów będzie działać z ręcznym regulatorem w samochodzie?

Brakuje mi więc tego, co kontroluje pierścienie halo (światła pozycyjne?), kierunkowskazy, prawdopodobnie co jest na pinie 5 (być może przesłona bi-ksenonowa, ale co, jeśli to nie jest jednostka bi-ksenonowa)?
 
#4 ·
Wszystkie ksenony OEM po 2004 roku to bi-ksenony.

Podobnie jak w Twoim oryginalnym poście, jedną z możliwości jest użycie zasilania halogenowego światła drogowego do aktywacji przesłony bi-ksenonowej. Wystarczy więc zmienić okablowanie do odpowiedniego pinu na złączu reflektora.

Na tych pinach 1 to światło postojowe (światło boczne), a pin 12 to kierunkowskaz zarówno w halogenach, jak i ksenonach. (Nie musisz się martwić, jak reflektory są okablowane wewnętrznie.)

Silniki poziomowania to te same piny zarówno w halogenach, jak i ksenonach. Jedyną różnicą w funkcjonalności byłoby to, że modele ksenonowe mają czujniki poziomowania, a regulacja jest automatyczna zamiast ręcznego pokrętła regulacji. Same silniki działają tak samo.
 
#5 ·
@Clavurion dzięki, to świetna informacja.

Myślę więc, że w ogóle nie mógłbym podłączyć pinu 5 i po prostu zrezygnować z funkcjonalności mechanizmu migawki, więc światła drogowe zapalają lampę świateł drogowych, ale nie otwierają migawki ksenonowej.

W takim przypadku musiałbym tylko zmodyfikować złącze uziemiające pinu 4.

Czy wie Pan, czy samochód musi być zakodowany, aby zatrzymać jakiekolwiek błędy typu canbus przy tej dość prostej wymianie ksenonów?

I myślę, że mówi Pan, że ręczna regulacja poziomu będzie działać dobrze z jednostkami ksenonowymi?

Czy to światła pozycyjne (pin 1) kontrolują pierścienie halo?