BMW Forums : BimmerForums banner

e90 kofferbak vergrendeld - gaat niet open

1 reading
24K views 37 replies 17 participants last post by  Svvg1  
#1 ·
2011 320ed: Onlangs begon het lampje van de kofferbak te haperen - het werkte alleen als de kofferbak half open/dicht was. Nu is de kofferbak vergrendeld en gaat niet open. De rest van de centrale vergrendeling werkt echter prima. Er is geen sleuf voor de sleutel, dus ik kan de kofferbak niet handmatig openen, kan de batterij niet loskoppelen om de status te resetten (omdat deze zich uiteraard in de kofferbak bevindt)! Handmatig vergrendelen en ontgrendelen van het systeem met de deursleutel in de bestuurdersdeur geprobeerd, maar zonder succes.

Suggesties?

#2 ·
2011 320ed: Onlangs begon het achterlicht kuren te vertonen - het werkte alleen als de kofferbak half open/dicht was. Nu is de kofferbak vergrendeld en gaat niet open. De rest van de centrale vergrendeling werkt echter prima. Er is geen sleuf voor de sleutel, dus ik kan de kofferbak niet handmatig openen, kan de batterij niet loskoppelen om de status te resetten (omdat deze zich uiteraard in de kofferbak bevindt)! Geprobeerd om het systeem handmatig te vergrendelen en ontgrendelen met de deursleutel in de bestuurdersdeur, maar geen succes.

Suggesties?
Hallo, de enige manier waarop ik kan bedenken om in uw kofferbak te komen, is om uw achterbank te verwijderen zodat u erin kunt klimmen om bij de batterij te komen. Hopelijk heeft iemand anders een betere optie zonder de stoel te hoeven demonteren.

#3 ·
Hallo, de enige manier die ik kan bedenken om in je koffer te komen, is om je achterbank te verwijderen zodat je erin kunt klimmen om bij de accu te komen. Hopelijk heeft iemand anders een betere optie zonder de stoel te hoeven demonteren.
Bedankt voor de suggestie - maar om de achterbank te verwijderen, heb je toegang nodig tot de achterkant van de achterbank. En als ik daar eenmaal ben, weet ik niet zeker hoe ik het slot moet ontgrendelen

#7 ·
Ik heb net op een Duits e90 forum gelezen dat,

„Als je de nummerplaatverlichting eruit haalt, kun je bij de kabels voor het slot komen en direct stroom toepassen om het slot te openen!„

Geen idee of het waar is, maar misschien het proberen waard.
Cheers - Ik heb net wat meer onderzoek gedaan en het blijkt dat dit een vrij veelvoorkomend probleem is. Ik moet mijn theorie nog controleren, maar vermoed dat de kabelboom in de kofferbak de oorzaak is (een waarschuwing voor een mistachterlicht, een waarschuwing voor een defecte lamp en een waarschuwingslampje voor de kofferbak gingen tegelijkertijd aan). Blijkbaar kun je de rubberen afdekking van de kofferswitch verwijderen en de bruine draad aarden om de kofferbak te openen. Ga het proberen.

#12 ·
Sorry, ik heb je bericht net pas gezien. Mijn oplossing werkte als volgt: De kabelboom in de kofferbak is defect (een waarschuwing voor mistlicht, een waarschuwing voor uitval van het licht en het waarschuwingslampje van de kofferbak gingen allemaal tegelijk aan). Je kunt de rubberen schakelaar van de kofferbak verwijderen en de bruine draad aarden om de kofferbak te openen. Dit werkte voor mij. Laat het me weten als het je probleem niet oplost en ik zal proberen iets anders te bedenken.

#16 ·
Excuses, ik heb je bericht net pas gezien. Mijn oplossing werkte als volgt: De kabelboom in de kofferbak is defect (een waarschuwing voor een mistlicht dat niet werkt, een waarschuwing voor een defect licht en een waarschuwingslampje voor de kofferbak gingen allemaal tegelijk aan). Je kunt de rubberen schakelaar van de kofferbak losmaken en de bruine draad aarden om de kofferbak te ontgrendelen. Dit werkte voor mij. Laat het me weten als het je probleem niet oplost en ik zal proberen iets anders te bedenken
Hallo - ik heb hetzelfde probleem en probeer je oplossing uit te voeren. Hoe "aard" ik de bruine draad? Ik heb de rubberen schakelaar van de kofferbak kunnen losmaken. Bedankt voor de hulp. Sohail

#14 ·
Excuses, ik heb je bericht net pas gezien. Mijn oplossing werkte als volgt: De kabelboom in de kofferbak is defect (een waarschuwing voor mistlicht uit, waarschuwing voor licht uit en waarschuwingslampje voor de kofferbak gingen allemaal tegelijk aan). Je kunt de rubberen kofferbakschakelaar verwijderen en de bruine draad aarden om de kofferbak te ontgrendelen. Dit werkte voor mij. Laat het me weten als het je probleem niet oplost, dan zal ik proberen iets anders te bedenken
Bedankt voor die info, kan erg handig zijn.
Ik heb dit onlangs gedaan om de kofferbak te openen. De kofferbakontgrendelingsschakelaar komt er gemakkelijk uit. Ik heb een draad geaard op de uitlaatbeugel en het andere uiteinde verbonden met een paperclip, aangezien de ruimte naast de bruine kabel die in de kofferbakontgrendeling gaat om de verbinding te maken erg smal is.

#17 ·
Hallo! U kunt elke aarde op de auto gebruiken, inclusief die onder de motorkap die u gebruikt om de auto te starten (zie handleiding), maar de dichtstbijzijnde die ik vond, was het wikkelen van een blank deel van een stuk elektriciteitsdraad rond de klem die de uitlaat aan de auto vasthoudt. Ik heb de draad naar de bruine draad getrokken. Ik heb het uiteinde van de draad vastgemaakt aan een metalen paperclip, zodat ik een stijve draad had om in te steken om het metalen deel op de bruine draad aan te raken en vervolgens op de sleutel te drukken terwijl ik nog steeds de bruine draad aanraakte en hij zou open moeten gaan. David

#18 ·
Hoi. U kunt elke aarde op de auto gebruiken, inclusief die onder de motorkap die u gebruikt om de auto te starten (zie handleiding), maar de dichtstbijzijnde die ik vond, was het wikkelen van een blank deel van een stuk elektriciteitsdraad rond de klem die de uitlaat aan de auto vasthoudt. Ik heb de draad naar de bruine draad geleid. Ik heb het uiteinde van de draad aan een metalen paperclip bevestigd, zodat ik een stijve draad had om in te steken om het metalen deel op de bruine draad aan te raken en vervolgens de sleutel in te drukken terwijl ik nog steeds de bruine draad aanraakte en hij zou open moeten gaan. David
Hier in het VK heb ik hetzelfde probleem. Ik heb ter harte genomen wat er is gezegd, dus ik zal dit morgen proberen, dus ik neem aan dat de rubberen handgreep van de kofferbak ook vervangen moet worden. Ik heb ook alle 3 de lampjes op het dashboard tegelijkertijd.

#24 ·
Ja, dat is de bruine draad. Prik gewoon de aarddraad die je hebt gemaakt langs de achterkant van de bruine draad terwijl deze in de connector gaat, om het metaal van de bruine draad aan te raken. Een smalle paperclip die op de aarddraad is aangesloten, is hier goed voor. Het is niet nodig om het van het plastic onderdeel te halen. Houd ze dan terwijl ze elkaar aanraken en druk op de knop en de kofferbak moet opengaan.

#25 ·
Ja, dat is de bruine draad. Prik gewoon de aardedraad die je hebt gemaakt langs de achterkant van de bruine draad terwijl deze in de connector gaat, om het metaal van de bruine draad aan te raken. Een smalle paperclip die op de aardedraad is aangesloten, is hier goed voor. Het is niet nodig om het van het plastic onderdeel te halen. Houd ze dan terwijl ze elkaar aanraken en druk op de toets en de kofferbak moet opengaan.
Bedankt David2424, ik heb dat geprobeerd, maar het leek niet te werken, hoewel de draad die ik gebruikte dikker was dan de bruine draad. Ik zal het nu nog eens goed proberen, nu ik zeker weet hoe ik het moet doen. Nogmaals bedankt.

#29 ·
Ik heb de aardedraad vastgemaakt aan een stukje dunne paperclip, wat goed werkte. Je hebt ook een goede aardverbinding nodig.
Nadat je had bevestigd hoe ik het moest doen, heb ik ervoor gezorgd dat alle verbindingen stevig waren, de pin er goed in gestoken, de aardverbinding onder de motorkap schoongemaakt en de draad er netjes strak omheen gewikkeld, toen op de knop gedrukt, en het werkte! De eerste keer! Heel erg bedankt voor de tijd die je hebt genomen om het uit te leggen.
Nu ik de kofferbak heb leeggemaakt, zal ik de komende dagen kijken of ik de beschadigde draad kan repareren.

#30 ·
Ik had dit probleem in mijn 2011 318d e90. Ik kon geen van de normale methoden gebruiken, dus heb ik stroom op het slotcircuit aan het module-einde gezet om het te openen. Gebruik gewoon geen zware batterij, maar iets zwaks, anders blaas je misschien zekeringen en zo.

De betreffende module zat achter het dashboardkastje, maar ik kan me de draden niet meer herinneren.

Er was een video die ik ooit zag, maar ik kan hem nu niet meer vinden. Haynes manual misschien?
Bedankt, maar gelukkig hoefde ik hier niet naar terug te grijpen.

#28 ·
Op de jbe-stekker het dichtst bij het schutbord, kan me de exacte pin niet herinneren maar het is de grijs/groene draad. Ik denk niet dat dit in dit geval van nut zal zijn, aangezien het probleem volgens de beschrijving van de fout in de bedrading van de achterklep zit.

#34 ·
Een enorme dankjewel van mij voor dit ietwat oude draadje nu. Moest deze reparatie net uitvoeren aan de 330i van mijn vader - mijn ouders gaan maandag op vakantie voor hun 60e huwelijksverjaardag - dus het zou een beetje balen zijn geweest als ze de kofferbak niet hadden kunnen openen.

Een permanente reparatie moet een week of zo wachten - de reparatie (gesoldeerd plus krimpkous, waar de hoofdaarde was gebroken, en twee draden gesoldeerd die gerafeld waren, en twee afgeplakt die begonnen te slijten...) zit precies in de bocht voor de kabelgeleiding, in de kabelgoot tussen de achterklep en de carrosserie van de auto - dus zal op een gegeven moment scheuren. Ik ben van plan om nieuwe draad in te lassen - en deze in de auto en ergens in de achterklep te verbinden, waar deze niet hoeft te buigen.

Forums zijn echt verdomd goed, nietwaar?
Nogmaals bedankt aan iedereen die heeft bijgedragen.

#36 ·
Nou, dit bericht heeft vandaag geholpen op een E90 2010 320 diesel. Ik volgde de bruine draad terug naar de hoofdbedrading waar veel dunne bruine draden verweven zijn en verbonden met één dikke bruine draad waarvan ik me voorstel dat het de aarde is. Mijn oplossing was om deze hele bundel draden te nemen, deze in een van de vele gaten aan de binnenkant van de achterklep onder de sierlijst te duwen en een moer en bout door het gat te steken, waardoor in feite een aardingspunt werd gemaakt. Dit repareerde direct de achterklepontgrendeling, het niet werkende achteruitrijlicht aan de zijkant en het niet werkende mistachterlicht aan de zijkant. Doe de bekleding terug en je zou nooit iets van de reparatie weten. Bedankt voor deze thread.

#38 ·
Ik ben ook dankbaar dat mensen deze thread blijven updaten. Het herinnerde me eraan dat ik de permanente reparatie die ik van plan was te doen in mijn bovenstaande post nog niet heb gedaan! Helemaal vergeten dat te repareren. Ik denk dat Febi een vervangende kabelboomkit maakt die kan worden gesplitst - het is ongeveer £ 60….