BMW Forums : BimmerForums banner

E83 Naafmoerkoppel?

9.1K views 8 replies 4 participants last post by  pakumba  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een paar tegenstrijdige koppelwaarden gevonden voor het 32 mm 12-punts moerkoppel dat de achterste halve as/uitgaande as aan de naaf bevestigt - Kan iemand mij alstublieft laten weten wat dit zou moeten zijn?

Ook kan ik het koppel voor de E12-bouten die zowel de cardanas aan het achterdifferentieel als de halve as aan het differentieel bevestigen (in elk geval zijn er 6 bouten) helemaal niet vinden? Kan iemand hier alsjeblieft ook mee helpen?

Veel dank
Image

#7 ·
E12-bout moet M10 zijn en uw asdiameter M24 (omdat de moersleutel 32 is), gewoon even meten om zeker te zijn.
View attachment 277855
View attachment 277856
Hallo, kunt u helpen met de aanhaalmoment specificaties voor E83 3.0d de aandrijfas naar differentieelbouten, het zijn geribbelde torx M10-10.9. Ik zag ergens 70nm, maar het lijkt me te hoog. Bedankt op voorhand

#8 · (Edited)
Bedoel je de aandrijfas naar de wielen?
Of de aandrijfas van de versnellingsbak naar de differentieel ingangsflens?

70 Nm voor M10 is niet zo hoog.
Bij mijn auto is het koppel van de M10-aandrijflijn onderdelen ook ongeveer 70-80 Nm (afhankelijk van de bout hardheid).

Maar om zeker te zijn, kun je dit gebruiken?

Attachments

#9 ·
Bedoel je de aandrijfas naar de wielen?
Of de aandrijfas van de versnellingsbak naar de differentieel ingangsflens?

70 Nm voor M10 is niet zo hoog.
Op mijn auto is het koppel van de M10-aandrijflijn onderdelen ook ongeveer 70-80 Nm (afhankelijk van de bout hardheid).
Ik bedoel de aandrijfas (cardanas van de versnellingsbak) naar de flens naar het achterdifferentieel, deze is daar gemaakt met een homokineet. Volgens de documentatie zijn er geen nieuwe bouten nodig, maar...
De bouten op deze foto
Image