BMW Forums : BimmerForums banner

E60 2004 Modyfikacja łopatek zmiany biegów

2 reading
86K views 89 replies 20 participants last post by  E60Tuner  
#1 ·
Cześć wszystkim!

Jeśli uda mi się to zrobić, to można to przenieść do sekcji samouczków! :hihi

No dobrze, możecie mnie nazwać szalonym lub jakkolwiek, ale zdecydowałem się mieć łopatki przy kierownicy. ehehehe
Tak, wiem, to może nie mieć sensu w skrzyni biegów tiptronic, ale jak rozpieszczone dziecko, chcę tego! :hissyfit
Bardzo podoba mi się kierownica M sport z "-" i "+", ale są rzadkie i bardzo drogie...
Pomyślałem, że wezmę tylko łopatki, przetnę moją kierownicę i je zamontuję, ale znowu są drogie i rzadkie, i mogę skończyć z uszkodzoną kierownicą, ponieważ prawdopodobnie aluminiowa struktura kierownicy jest inna, gdy muszą pomieścić łopatki.
Więc patrząc na jedną bardzo dobrze znaną stronę aukcyjną, znalazłem tę kierownicę:2009 BMW E60 530D STEERING WHEEL | eBay

Moja obecna kierownica ma ten sam styl, ale oczywiście bez łopatek.
Moje pierwsze pytanie brzmi, czy to pasuje do mojego samochodu?
Jeśli pasuje, reszta może być zrobiona... mam nadzieję!
Wiem, że po 2005 roku nie są one dostarczane z ecu kierownicy, ale można je zamienić z mojego, tak jak przyciski, myślę...

Na razie chcę tylko, żeby ktoś mi doradził, czy można to zamontować w moim samochodzie, nie wiem, czy średnica wału i tylny zespół są takie same.... zapomnijmy na razie o połączeniach przewodów, to wymyślę później.

Myślę, że to będzie interesujące, ponieważ nie ma zbyt wielu informacji na temat tego retrofitingu.

Wszelkie przemyślenia będą mile widziane.
 
#3 ·
Cóż, dzisiaj skorzystałem z okazji, aby przeprowadzić kilka testów przed rozpoczęciem wydawania pieniędzy, po prostu po to, aby upewnić się, że jest to wykonalne, ponieważ czytałem, że w E60 nie jest to tak proste, jak w niektórych innych modelach, jak w E39... Może to powodować problemy w dłuższej perspektywie/użytkowaniu, ale poprawcie mnie, jeśli się mylę, jeśli testy, które właśnie przeprowadziłem, nie wykazują żadnych problemów, dlaczego miałyby je powodować w przyszłości?? Wyjaśniam:

Usunąłem otoczenie selektora poziomu, aby dowiedzieć się, gdzie generowany jest sygnał tiptronic, i oczywiście, aby zobaczyć, czy jest to sygnał dodatni +, sygnał ujemny -, czy też jakiś specyficzny sygnał, który pochodził na przykład z ecu, w ostatnim przypadku musiałbym wziąć ten sygnał do łopatek, więc łopatki wysłałyby go z powrotem do ecu... Nie wiem, czy byłem zrozumiały....:sarcastic


Wtyczka, o której mowa, jest fioletowa, byłem prawie pewien, że nie powinna się tak bardzo różnić od E39 i jak dotąd wierzę, że mam rację.
Po wielu (a kiedy mówię dużo, to naprawdę dużo!), pomiarach, oto wniosek:

Sygnał jest ujemny/masa (-).
Przewody, które transportują sygnał do ecu, to dwa środkowe, niebieski do zmiany biegów w górę, a fioletowy do zmiany biegów w dół.
Zielony przewód jest cały czas uziemiony, bez względu na to, gdzie znajduje się selektor.
Gdy selektor nie znajduje się w pozycji DS, środkowe przewody są obciążone napięciem 12 V (jednak jest to prąd indukcyjny, jeśli można to tak nazwać), a szary przewód jest obciążony napięciem 6 V.
Gdy selektor zostanie przesunięty do pozycji DS, dwa środkowe przewody są O.L. (Open Line), a szary przewód jest uziemiony.
Gdy przesuniesz selektor do zmiany biegów w dół, obwód jest zamknięty między szarym i fioletowym przewodem, zauważ, że jest to masa (ujemna -), ponieważ jeśli zmierzę, również otrzymuję zamknięty obwód do masy.
Gdy przesuniesz selektor do zmiany biegów w górę, obwód jest zamknięty do niebieskiego przewodu, cała reszta jak powyżej...

Następnie i z moim biciem serca ponad dachem, zmostkowałem masę (z podwozia samochodu), oto wyniki:

Gdy selektor jest w dowolnej pozycji z wyjątkiem DS, zmostkuj go do niebieskiego przewodu (zmiana biegów w górę), a następnie do fioletowego przewodu (zmiana biegów w dół) i nie otrzymałem żadnej reakcji ze skrzyni biegów, żadnych ostrzeżeń, niczego!
Co oznacza, że ​​gdy łopatki są zamontowane, jeśli nacisnę je przypadkowo, skrzynia biegów nie zareaguje. FAJNIE!:thumbsup

Następnie przesunąłem selektor do pozycji DS i wykonałem to samo, ale teraz, i zgodnie z oczekiwaniami, otrzymałem następujące:

Zmostkuj masę do fioletowego przewodu, a skrzynia biegów zmieni bieg w dół, do niebieskiego przewodu zmieni bieg w górę.



Moim wnioskiem jest więc to, że modernizacja jest możliwa i miejmy nadzieję, że nie tak skomplikowana.

Mam nadzieję, że byłem zrozumiały... :wide-eyed

Opinie, komentarze i przemyślenia są mile widziane!:)
 
#4 ·
Ok, jestem teraz w stanie zdobyć kierownicę, ale zanim przejdę do zakupu, chciałbym poznać kilka opinii na temat tego, która jest lepsza.
Chodzi mi o to, że podoba mi się styl smg, z podświetlanymi znakami "-" i "+", jednak mogę dostać znacznie taniej ssg lub styl push and pull.
Miło byłoby poznać opinię kogoś, kto faktycznie ma jeden z tych systemów.
Rzeczy, które chciałbym wiedzieć, to na przykład, który system jest bardziej praktyczny lub czy w jednym systemie łopatki są za duże...
Nie wiem, ponieważ nigdy ich nie używałem ani nie widziałem.
Ponieważ mam wybór między oboma, chcę się upewnić, że dostanę właściwe rzeczy.
Wszystko będzie pomocne, ludzie...
 
#6 ·
Elektroniczny selektor działa jak przełączniki w DS. Podłącz dowolny przełącznik i będzie działać, to najmniej i szczerze mówiąc, nie widzę powodu, dla którego miałoby to powodować jakiekolwiek problemy w dłuższej perspektywie. Kiedyś też bawiłem się tym pomysłem, ale go porzuciłem. Elektronicznie powinno to być łatwe zadanie. Powodzenia
 
#10 ·
Wracam z aktualizacjami... Kierownica z łopatkami jest już zamontowana, pozostało tylko połączenie ze skrzynią biegów i zostanie to zrobione jutro... Ale najpierw rzeczy najważniejsze... To jest kierownica, którą dostałem:
Kierownica była reklamowana jako wyjęta z modelu z 2007 roku, co mnie zdziwiło, ponieważ kiedy ją dostałem, dopasowanie do pierścienia ślizgowego jest takie samo jak w moim, pomyślałem, że zmienili kierownicę po 2005 roku... albo kierownica została źle zareklamowana, co zadziałało dla mnie jeszcze lepiej... looooooooool Kierownica, którą mam w tej chwili:
Poniższe zdjęcia pokazują demontaż i rozebranie kolumny kierownicy, aby później poprowadzić przewody...
Usunąłem czujnik kąta skrętu kierownicy, gdzie znajdują się wszystkie połączenia, ponieważ chciałem użyć nieużywanych połączeń do podgrzewanej kierownicy na płytce drukowanej. Jednak po otwarciu uznałem to za zbyt czasochłonne i postanowiłem zrobić to inaczej.
Dostałem ze złomowiska pierścień ślizgowy ze starej serii 7, więc mogłem użyć taśmy z wnętrza, co zrobiłem. Poniższe zdjęcia pokazują modyfikację pierścienia ślizgowego, gdzie dodałem taśmę i uzyskałem te dwa dodatkowe pasma potrzebne do łopatek.
To ostatnie zdjęcie pokazuje pierścień ślizgowy z powrotem razem i z dwoma pinami do wtyczki łopatek. To jest kierownica gotowa do ponownego włożenia do samochodu. Możesz zauważyć, że zostawiłem chromowane wykończenie, wolę je od czarnego. Musiałem tylko zmienić płytkę z logo M z drugiej kierownicy. Cała elektronika, w tym moduł, została zmieniona, więc kodowanie nie jest potrzebne.
Kierownica jest już zamontowana, przetestowana i wszystko działa. Jutro zamieszczę resztę przeróbki, kiedy skończę.
 
#11 · (Edited)
No dobrze, z powodu nieprzewidzianych okoliczności nie mam zdjęć z ostatniego etapu modernizacji.
Uważam jednak, że to proste zadanie, wystarczy przylutować przewody "minus" i "plus" z łopatek do wspomnianej powyżej wtyczki.
Przylutowałem 2-pinową wtyczkę do przewodów samochodowych, dzięki czemu wygląda to bardziej profesjonalnie.

Mam jednak zdjęcia i film z ostatecznego rezultatu i powiem wam jedno, uwielbiam to!
Daje ci inny wygląd i wrażenia z jazdy, naprawdę ładnie wygląda!
 
#18 ·
i want you to do this on my 645 lol im dying for paddle shift but sadly i dont trust myself to try this out lol
Cześć...To prostsze niż myślisz, czytaj jak najwięcej, a jeśli jesteś w porządku z tego typu rzeczami, nie bój się...To fajny mod, teraz szukam kodu w skrzynce, aby nie redukować biegu w trybie manualnym, to sprawi, że będzie w 100% manualny!:D
 
#22 ·
Cześć kolego, udało ci się już zakodować redukcję biegu w dół?
Cześć
Jeszcze nie... stealer odmówił udostępnienia mi kodu ibac lub zaprogramowania go samodzielnie...
Więc w tej chwili utknąłem.
Moim planem jest zdobycie icom, a następnie spróbowanie zdobycia ibac potrzebnego do zakodowania.
Potrzebuję icom tak czy inaczej, po ostatniej aktualizacji przeprowadzonej u dealera, mój progman już się nie łączy...
Będę aktualizował wątek, ale oczywiście udostępnię go tylko wtedy, gdy coś znajdziesz...
 
#24 ·
Ok, rozumiem gdzie mam podłączyć manetki, ale teraz tylko jedno pytanie: gdzie mam podłączyć przewód dodatni, który zasila manetki???? Gdzie mam go podłączyć??? Jakakolwiek pomoc
Każda manetka ma wtyczkę, która jest podłączona do sterownika kierownicy, który znajduje się wewnątrz kierownicy. .. sterownik zapala manetki i zasila sygnał masy dla skrzyni biegów...
 
#26 ·
O to mi chodzi, które piny ???
Która wtyczka z kierownicy ???
Zgadza się, po pierwsze:

Czy uważnie przeczytałeś ten wątek?
Nie przeskakuj do ostatniej strony bez przeczytania wszystkich poprzednich... wszystkie potrzebne informacje są tutaj...
Ale jeśli kupiłeś kierownicę M5, powinna być i tak podłączona, chociaż radzę zmienić ECU na ten z oryginalnego ECU samochodu...
Od tego ECU do pierścienia ślizgowego masz:
Oryginalna kierownica 1 wtyczka (jeśli nie masz podgrzewanej kierownicy lub ostrzeżenia o opuszczeniu pasa ruchu...)
Kierownica M5 masz dwie wtyczki... jedną do przycisków na kierownicy, a drugą do łopatek.

Sygnał dla skrzyni biegów to masa, proszę, przeczytaj uważnie wszystkie moje posty, a na pewno zrozumiesz, jak to się robi...
 
#30 ·
Przepraszam, właśnie zobaczyłem twoje zdjęcie po opublikowaniu... czy to koło ma ecu?
Nie widzę go na zdjęciu...
Sterownik kierownicy został z niego usunięty około 2005 roku... więc jeśli nie ma ecu na tym, które kupiłeś, to inna historia...
Na pewno będzie można to uruchomić... ale będziesz musiał podać więcej szczegółów, chyba że ktoś tutaj to zrobił i może ci szybciej odpowiedzieć...
 
#33 ·
A tak przy okazji dzisiaj improwizowałem i podłączyłem manetkę prosto do dźwigni przy skrzyni biegów, niebieski i różowy, a następnie masę do manetki i wszystko działa, redukcja i zmiana na wyższy bieg. Jedyny problem to skąd wziąć zasilanie dla manetki, żeby zapalić trzeci kabel z manetki, gdzie go podłączyć?
 
#36 ·
Nie, nie usunąłem swojego, tak, czekam na pierścień ślizgowy dla dodatkowych 2 pinów
Będziesz musiał usunąć swój, aby porównać, jak oba są podłączone... W moim przypadku podłączyłem łopatki do istniejącego ecu i natychmiast podświetliłem łopatki... Więc jeśli nie masz ecu w kierownicy, zasilanie do oświetlenia pochodzi z modułu sterowania nadwoziem (jeśli się nie mylę...). Będzie to samo, co podświetla istniejące elementy sterowania na kierownicy... Zdejmij i otwórz swoją aktualną kierownicę i działaj dalej!...