BMW Forums : BimmerForums banner
21 - 40 of 47 Posts
Discussion starter · #21 ·
@Atyn tak, dostałem zestaw łańcucha, ale było kilka blokad łańcucha rozrządu. Dziękuję za link, mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze.

Potwierdzam, potrzebuję tylko zestawu łańcucha rozrządu i zestawu blokującego i nic więcej, prawda?
 
Discussion starter · #26 ·
Kupiłem to, mam to teraz, ale i przepraszam, jeśli to głupie pytanie, rozumiem, że blokuje wałek rozrządu na miejscu, ale wałek rozrządu może być źle ustawiony, prawda? Więc jak wyrównuje zarówno wałek ssący, jak i wałek rozrządu, aby były we właściwej pozycji, jeśli są poza czasem / wyrównaniem?

Z tego, co rozumiem, 'Przesunięcie kątowe względem wału korbowego poza tolerancją' oznacza, że jest poza wyrównaniem, prawda? Czy nie muszę go wyrównać podczas wymiany łańcucha i wałka rozrządu/ssącego? @Johnnyroper

Dzięki :)
 
Musisz zablokować wał korbowy w GMP za pomocą kołka blokującego, upewnij się, że wałki rozrządu są w pozycji, w której zawory numer 1 są całkowicie zamknięte, krzywki powinny być skierowane do góry, ale nie całkowicie pionowo. Ponieważ jest to silnik 4-suwowy, wałki rozrządu mogą być przesunięte o 180 stopni, więc musisz potwierdzić, że krzywki są skierowane do góry. Jeśli narzędzie blokujące nie pasuje, ponieważ wałki rozrządu są nieco przestawione, musisz poluzować śruby wałka rozrządu i przesunąć wałki rozrządu za pomocą klucza, aż narzędzie się nasunie i je zablokuje.
 
Discussion starter · #28 · (Edited)
Ok, krzywki wałka rozrządu skierowane w górę. Zestaw, który kupiłem, zawiera koła zębate dolotowe i wylotowe (dwa koła zębate, na które wchodzi łańcuch). Kiedy je zdejmuję, aby wymienić, czy wkładam je w to samo położenie, w którym były, czy też nie ma to znaczenia, ponieważ zablokowałem wałek rozrządu i ustawiłem krzywki wałka rozrządu w górę? @Johnnyroper Jeszcze raz dziękuję :))
 
Piasty vanos mogą być umieszczone w dowolnej orientacji, wystarczy upewnić się, że dopasowujesz wlot do wlotu i wylot do wylotu. Element, który musi być prawidłowo umieszczony, to czujnik położenia wałka rozrządu, w zestawie powinno znajdować się narzędzie blokujące do ich wyrównania.
 
Discussion starter · #30 ·
Cześć @Johnnyroper, zdjąłem pokrywę i próbuję zablokować wałek rozrządu na miejscu, ale wydaje się, że jeden jest przestawiony w czasie. Przeczytałem Twoją wiadomość o poluzowaniu śruby wałka rozrządu, ale czy to jest śruba, która trzyma koło zębate wlotu/wylotu na miejscu? A kiedy ją poluzuję, muszę tylko obrócić silnik?

A czy mój silnik jest w GMP?
Image

Image

Image

Image
 
Discussion starter · #32 · (Edited)
@Johnnyroper @Atyn

TL;DR

oryginalny błąd zniknął, nowy błąd wałek rozrządu ssącego zablokowany, gdy czujnik maf jest odłączony, kody błędów wałka rozrządu zniknęły, a samochód jeździ bez problemu z układem napędowym.


DŁUGIE INFORMACJE PONIŻEJ

=======

więc ponownie ustawiłem łańcuch zamiast go wymieniać. Wiem, że powinienem go wtedy i tam wymienić, ale zobaczyłem, że jest źle ustawiony i pomyślałem, że zobaczę, czy to rzeczywiście tylko problem, że nie jest ustawiony.

więc go ustawiłem i zgadnijcie co, błąd dotyczący „Przesunięcia kątowego do wału korbowego poza tolerancją” zniknął.

Jednak układ napędowy włączył się po 8 minutach i sprawdziłem kod i teraz jest to kod błędu 130104 błąd sterowania ssaniem wałek rozrządu zablokowany.

Mam oba nowe czujniki vanos i dwa czujniki wałka rozrządu. wszystko nowe. Zablokowanie mogło pierwotnie spowodować niewspółosiowość i dwa koła zębate wymagają wymiany.

Zmieniłem również wtyczkę do wlotu vanos, ponieważ była uszkodzona. Jednak zapomniałem złożyć ponownie obudowę filtra powietrza (w tym czujnik maf/powietrza na rurze turbo podłączonej do filtra powietrza), ale dowiedziałem się o tym dopiero 15 minut później, sprawdzając silnik, ale przez 15 minut samochód NIE miał żadnych problemów. Nic. żadnych usterek układu napędowego, żadnej kontrolki silnika, nic.

Założyłem filtr powietrza i podłączyłem czujnik maf i zgadnijcie co... problem z układem napędowym i zablokowany wałek rozrządu ssącego. Kiedy usuwam maf i obudowę filtra powietrza, jedynym problemem jest sygnał miernika masy powietrza 102A01,

Nawet jeździłem samochodem i nie zauważyłem utraty osiągów (poniżej 30 mil/h). Słyszałem tykanie, ale to może być dlatego, że napełniłem tylko 3,8 l oleju.

Moje plany to sprawdzenie, czy ustawienie przesunęło się jutro rano, a jeśli tak, to wymienię łańcuch rozrządu. Niezależnie od tego, co zrobię, wymienię łańcuch. Moje pytanie brzmi: czy czujnik maf może zastąpić czujnik wałka rozrządu, czy też czujnik maf może zakłócać działanie czujnika wałka rozrządu i powodować kod błędu?

Właśnie sprawdziłem ten błąd w bmwfault.code i wydaje się, że niski poziom oleju może być problemem, ponieważ wiem, że napełniłem tylko mniej niż 4 l. Ale dlaczego problem znika, jeśli brakuje czujnika maf????
 
Jeśli rozrząd był przestawiony, to coś go spowodowało, cofnięcie czasu tego nie rozwiązało.
Dopóki nie rozwiążesz problemu z rozrządem, który najprawdopodobniej jest rozciągniętym łańcuchem i pękającymi prowadnicami, nie ma sensu zmieniać niczego innego.
Musisz wymienić zestaw łańcucha i sprawdzić odbiór oleju pod kątem zanieczyszczeń, ponieważ będzie to miało takie samo zużycie oleju, jakby było go za mało.
 
Widziałem na YT porównanie łańcucha N13 - oryginalnego i nowego. Była duża różnica - wyglądało na około 10 mm.

Zdecydowanie błąd, żeby nie wymienić łańcucha i prowadnic. Nie zdziw się, jeśli kody wrócą.
 
Discussion starter · #37 ·
@Atyn @Johnnyroper Zmienił łańcuch rozrządu oraz dolot i wylot i jakoś jest teraz gorzej. Teraz problem z układem napędowym pojawia się natychmiast, a samochód brzmi, jakby się dusił. Może za dużo oleju?

Dostaję ten kod błędu 130108 i nie mam pojęcia, co to w ogóle znaczy. Przeczytałem bmwfault.codes i nic. Teraz skłaniam się ku awarii turbosprężarki ze względu na to, jak dusi się silnik.

Jakieś pomysły :(
 

Attachments

Ista potrzebuje icom lub enet calve do samochodów serii F lub k-dcan do usb do samochodów serii E.
Sprawdziłbym działanie vanosa za pomocą ista, może to być problem z piastą lub elektrozaworem, czy sprawdziłeś ekran wokół elektrozaworu, ponieważ może się zabrudzić. Czy sprawdziłeś również rurę poboru oleju pod kątem blokad, ponieważ może to również powodować problemy z olejem, co będzie miało wpływ na vanos.
Jakiej marki czujniki zamontowałeś?
 
21 - 40 of 47 Posts