BMW Forums : BimmerForums banner

320i N43 2008 E92 - Niskie ciśnienie oleju 30C1

1 reading
59K views 28 replies 8 participants last post by  arenko  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Jestem nowy na forum (pomimo tego, że czytam je prawie miesiąc codziennie w poszukiwaniu odpowiedzi) i chciałbym poznać kilka opinii.

Kupiłem 320i 2L 170KM N43 2008 z przebiegiem 88900 mil. Dzień, w którym go kupiłem, pojechałem zobaczyć samochód, który był reklamowany na autotraderze, był to prywatny sprzedawca. Odebrał mnie i zabrał na pobliski parking. Nie słyszałem żadnych dźwięków ani świateł na desce rozdzielczej.

Po obejrzeniu samochodu powiedziałem mu, żeby był szczery i powiedział mi, czy jest jakiś problem, żebym mógł spróbować go naprawić lub zlecić naprawę. Powiedział mi, że czasami zapalała się kontrolka oleju na desce rozdzielczej i że zabrał go do mechanika, a oni powiedzieli, że to czujnik. Więc pomyślałem, że może to być czujnik poziomu oleju.

Przez cały czas, kiedy rozmawialiśmy, trzymałem silnik na biegu jałowym i nie brzmiał szorstko. Ale samochód wydawał się stać przez jakiś czas.

Zawarliśmy umowę, zapłaciłem przelewem bankowym i odjechałem.
- Po 30 minutach jazdy zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju i poczułem zapach oleju w samochodzie... więc pomyślałem, że to może być czujnik... później zrobiłem kilka krótkich przejazdów po Londynie i zdecydowałem się wlać trochę oleju z Halfords... i to rozwiązało problem.
- W nocy zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju i żółta kontrolka akumulatora, a samochód wydawał się pracować szorstko tylko na 3 cylindrach. Zatrzymałem samochód i zaparkowałem go do następnego poniedziałku. W niedzielę podłączyłem podstawowe narzędzie diagnostyczne obd i otrzymałem błąd na termostacie i wypadanie zapłonu na cylindrze 3.
  • Poszedłem w poniedziałek do warsztatu i powiedzieli, że sprawdzenie problemu z olejem może kosztować 800 funtów, ale byli w pełni zarezerwowani.
  • Następnie pojechałem do MrClutch w pobliżu i zmienili olej, filtr i świece zapłonowe. Facet pokazał mi, że świece były całkowicie czarne i że samochód miał 16 błędów, 7 na silniku. (Wtedy wiesz, że naprawdę jesteś f***D)
  • Kupiłem kabel K+DCAN i zainstalowałem ISTA+ i INPA. Przetestowałem wtryskiwacze i inne części i dostałem następujące informacje, a także rozwiązania, które znalazłem:
2EF5 - Termostat
2F11 – Radiator Blind Top
30EA – Katalizator DeNox, siarczanowany
2E19 – Zapłon Cylinder 2
29CF – Wypadanie zapłonu Cylinder 3
29CE – Wypadanie zapłonu Cylinder 2
2AAF – Prawdopodobieństwo pompy paliwa
29CC – Wypadanie zapłonu Kilka cylindrów
3104 –
30C1 – Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, statyczna
5E19 – Tryb awaryjny
A559 – Rozładowanie akumulatora
2AF2 - Czujnik tlenków azotu, lambda liniowa
2AF4 - Czujnik tlenków azotu, elektryczny
2AF6 - Czujnik tlenków azotu, lambda binarna
A6CF - Czujnik AUC
A6DE - Ogrzewanie lusterka/dyszy spryskiwacza
-Jest odgłos klikania (metal o metal), może napinacz? Porównałem stary z nowym napinaczem i stary wydaje się mieć trochę mniejsze ciśnienie.
Sprawdziłem łańcuch rozrządu i nie ma żadnych zadrapań ani uszkodzeń, również nie widzę żadnych pękniętych prowadnic łańcucha rozrządu.
- Dym wydobywający się z wydechu w pobliżu uszczelki głowicy cylindrów, być może wylot 2/3 tłoka. (Nie zauważyłem więcej zapachu oleju po wymianie uszczelki pokrywy zaworów)

Rozwiązania, które znalazłem, to:

Potrzebne nowe:

Termostat
Nowe świece zapłonowe, NGK High Energy (przetestowane)
Nowe cewki zapłonowe (przetestowane)
Czyszczenie wtryskiwaczy (przetestowane)
Nowy akumulator 90/95AH AGM
Nowy czujnik pompy paliwa niskiego ciśnienia + rura (jeśli jest BOSCH, ponieważ jest to nowsza wersja)
Katalizator - Wymaga włoskiego tuningu (Autostrada przez 30 minut przy 110 mph :D ) do detoksykacji
Nowy czujnik NOX
Zawory elektromagnetyczne Vanos - Oczyszczone
Uszczelka pokrywy zaworów - Wymieniona (miała wyciek oleju)


MrClutch chciał ok. 2000 funtów za pompę paliwa wysokiego ciśnienia i 4 wtryskiwacze, podczas gdy w rzeczywistości wypadanie zapłonu było spowodowane cewkami zapłonowymi i świecami zapłonowymi....!!!!!!!!!!...więc...moja wiara w mechaników dramatycznie spadła!

W tej chwili mam samochód zatrzymany... poszedłem online, aby złożyć roszczenie do Sądu ds. Drobnych Roszczeń i zapłaciłem 185 funtów. Sprzedawca się nie przejmuje i nie odpowiada na moje wiadomości (Wiedział o problemie!). Czy ktoś może doradzić w sprawie tego procesu? Ma teraz czas do 17 lutego (około 3 tygodni).

Również z ciśnieniem oleju i hałasem... Najpierw należałoby wymienić czujnik ciśnienia oleju, wyczyścić zawór hydrauliczny oleju, następnie przejść do uszczelki filtra oleju (jest trochę wycieku... nie jestem pewien, czy to od momentu, gdy zmienili filtr), sprawdzić korek filtra oleju i na koniec sprawdzić miskę olejową pod kątem pękniętych prowadnic łańcucha.
Myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, że może to być pompa oleju... ale byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł mnie poprowadzić we "właściwym" kierunku.

W tej chwili błędy to: Termostat, czujnik Nox, czujnik AUC, katalizator Denox i Ogrzewanie lusterka/dyszy spryskiwacza.

Dziękuję wszystkim i przepraszam, ponieważ widziałem kilka innych postów związanych z tym samym tematem i silnikiem... po prostu dodaję więcej rzeczy, więc jeśli ktoś ma ten sam problem.
 
#5 ·
Ponieważ samochód prawdopodobnie stał przez jakiś czas, akumulator może wymagać wymiany. Może to wygenerować wiele kodów.

Niskie ciśnienie oleju może być tak proste jak uszczelka korka wlewu oleju lub filtry, które wymagają dobrego serwisu itp. Co to za "hałas", o którym wspomniałeś? Zewnętrzny wyciek oleju, taki jak uszczelka obudowy, tak naprawdę nie powinien powodować niskiego ciśnienia, tylko może zapach spalonego oleju.

A takżę jeśli zepsuli serwis filtra oleju. To z pewnością spowodowałoby niskie ciśnienie.
 
#6 ·
Cześć wszystkim,

Jestem nowy na forum (pomimo tego, że czytam je codziennie od prawie miesiąca w poszukiwaniu odpowiedzi) i chciałbym zasięgnąć opinii na kilka tematów.

Kupiłem 320i 2L 170KM N43 2008 z przebiegiem 88900 mil. Dnia, w którym go kupiłem, poszedłem zobaczyć samochód, który był reklamowany na autotraderze, był to prywatny sprzedawca. Odebrał mnie i zabrał na pobliski parking. Nie słyszałem żadnych hałasów ani kontrolek na desce rozdzielczej.

Po obejrzeniu samochodu powiedziałem mu, żeby był szczery i powiedział mi, czy jest jakiś problem, żebym mógł spróbować go naprawić lub zlecić naprawę. Powiedział mi, że czasami zapalała się kontrolka oleju na desce rozdzielczej i że zabrał go do mechanika, a oni powiedzieli, że to czujnik. Więc pomyślałem, że może to być czujnik poziomu oleju.
Przez cały czas, kiedy rozmawialiśmy, zostawiłem silnik na biegu jałowym i nie brzmiał szorstko. Ale samochód wydawał się stać przez jakiś czas.
Zrobiliśmy interes, zapłaciłem przelewem bankowym i odjechałem.
- Po 30 minutach jazdy zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju i poczułem zapach oleju w samochodzie... więc pomyślałem, że to może być czujnik... później zrobiłem kilka małych wycieczek po Londynie i postanowiłem wlać trochę oleju z Halfords... i to rozwiązało problem.
- W nocy zapaliła się czerwona kontrolka niskiego ciśnienia oleju i żółta kontrolka akumulatora, a samochód wydawał się pracować szorstko tylko na 3 cylindrach. Zatrzymalem samochód i zaparkowałem go do następnego poniedziałku. W niedzielę podłączyłem podstawowe narzędzie diagnostyczne obd i otrzymałem błąd na termostacie i wypadanie zapłonu na cylindrze 3.

  • W poniedziałek poszedłem do warsztatu i powiedzieli, że sprawdzenie problemu z olejem może kosztować 800 funtów, ale byli całkowicie zarezerwowani.

  • Potem pojechałem do MrClutch w pobliżu i wymienili olej, filtr i świece zapłonowe. Facet pokazał mi, że świece były całkowicie czarne i że samochód miał 16 błędów, 7 na silniku. (Wtedy wiesz, że naprawdę jesteś f***D)

  • Kupiłem kabel K+DCAN i zainstalowałem ISTA+ i INPA. Przetestowałem wtryskiwacze i inne części i dostałem następujące informacje, a także rozwiązania, które znalazłem:
2EF5 - Termostat
2F11 – Radiator Blind Top
30EA – Katalizator DeNox, siarczanowany
2E19 – Zapłon Cylinder 2
29CF – Wypadanie zapłonu Cylinder 3
29CE – Wypadanie zapłonu Cylinder 2
2AAF – Prawdopodobieństwo pompy paliwa
29CC – Wypadanie zapłonu Kilka cylindrów
3104 –
30C1 – Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, statyczna
5E19 – Tryb awaryjny
A559 – Rozładowanie akumulatora
2AF2 - Czujnik tlenków azotu, lambda liniowa
2AF4 - Czujnik tlenków azotu, elektryczny
2AF6 - Czujnik tlenków azotu, lambda binarna
A6CF - Czujnik AUC
A6DE - Ogrzewanie lusterek/dyszy spryskiwaczy
-Jest odgłos stukania (metal o metal), może napinacz? Porównałem stary z nowym napinaczem i stary wydaje się mieć nieco mniejsze ciśnienie.
Sprawdziłem łańcuch rozrządu i nie ma żadnych zadrapań ani uszkodzeń, również nie widzę żadnych pękniętych prowadnic łańcucha rozrządu.
- Dym wydobywa się z wydechu w pobliżu uszczelki głowicy cylindrów, być może z 2/3 tłoka. (Nie zauważyłem więcej zapachu oleju po wymianie uszczelki pokrywy zaworów)

Rozwiązania, które znalazłem, to:

Potrzebne nowe:

Termostat
Nowe świece zapłonowe, NGK High Energy (przetestowane)
Nowe cewki zapłonowe (przetestowane)
Czyszczenie wtryskiwaczy (przetestowane)
Nowy akumulator 90/95AH AGM
Nowy czujnik pompy paliwa niskiego ciśnienia + rura (jeśli jest BOSCH, ponieważ jest to nowsza wersja)
Katalizator - Wymaga włoskiego tuningu (Autostrada przez 30 minut przy 110 mph :D ) do detoksykacji
Nowy czujnik NOX
Zawory elektromagnetyczne Vanos - Oczyszczone
Uszczelka pokrywy zaworów - Wymieniona (miała wyciek oleju)


MrClutch chciał około 2000 funtów za pompę paliwa wysokiego ciśnienia i 4 wtryskiwacze, podczas gdy w rzeczywistości wypadanie zapłonu było spowodowane cewkami zapłonowymi i świecami zapłonowymi....!!!!!!!!!!...więc...moja wiara w mechaników dramatycznie spadła!

W tej chwili mam samochód zatrzymany...poszedłem online, aby złożyć roszczenie do Small Claims Court i zapłaciłem 185 funtów. Sprzedawca się tym nie przejmuje i nie odpowiada na moje wiadomości (Wiedział o problemie!). Czy ktoś może doradzić w sprawie tego procesu? Ma teraz czas do 17 lutego (około 3 tygodni).

Również z ciśnieniem oleju i hałasem...Najpierw należałoby wymienić czujnik ciśnienia oleju, wyczyścić hydrauliczny zawór oleju, następnie przejść do uszczelki filtra oleju (jest trochę wycieku...nie jestem pewien, czy to z czasu, gdy wymienili filtr), sprawdzić korek filtra oleju i na koniec sprawdzić miskę olejową pod kątem pękniętych prowadnic łańcucha.
Myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, że może to być pompa oleju...ale byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł mnie poprowadzić we "właściwym" kierunku.

W tej chwili błędy to: Termostat, czujnik Nox, czujnik AUC, katalizator Denox i Ogrzewanie lusterek/dyszy spryskiwaczy.

Dziękuję wszystkim i przepraszam, ponieważ widziałem kilka innych postów związanych z tym samym tematem i silnikiem...po prostu dodaję więcej rzeczy, więc jeśli ktoś ma ten sam problem.
Cześć, przepraszam, jeśli piszę niepoprawnie, lepiej jest usunąć czujnik ciśnienia oleju i zmierzyć ciśnienie oleju za pomocą manometru Manu na biegu jałowym, który pokaże więcej niż 1,5 bara. Jeśli obroty wynoszą 2500, ciśnienie powinno wynosić 4 bary (psi).
Czy praca ręczna jest tam bardzo droga?!!!!!
 
#7 · (Edited)
Zakładając, że ciśnienie oleju byłoby prawidłowe, może to być czujnik ciśnienia oleju.

Mierzyłem wcześniej za pomocą ISTA i na biegu jałowym uzyskałem 1,6.

Wyczyszczę zawór hydrauliczny i wymienię czujnik ciśnienia oleju. To proste i tanie, a wyniki opublikuję pod koniec tygodnia.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 używając Tapatalk
 
#12 ·
Kupiłem dzisiaj akumulator AGM 95ah z eurocarparts.

Po zainstalowaniu zresetowałem i skalibrowałem układ kierowniczy, a następnie zarejestrowałem akumulator w ISTA-D z opcją (Zarejestruj wymianę akumulatora), a następnie (Zarejestruj pojemność akumulatora wyższą/niższą).

Następnie usunąłem wszystkie błędy i przejechałem kilka minut. Jedyne błędy w tej chwili to 30EA DeNox Katalizator siarczanowy i 2AAF, czyli czujnik niskiego ciśnienia paliwa.

Przejadę jeszcze trochę i zobaczę, czy pojawi się ostrzeżenie o ciśnieniu oleju.

Gdzieś czytałem, że akumulator, jeśli jest rozładowany lub martwy, może zepsuć i uszkodzić czujniki, wypadanie zapłonów i inne dziwne rzeczy.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 za pomocą Tapatalk
 
#13 ·
Cześć,

Dziś próbowałem wyjąć czujnik ciśnienia oleju i skończyłem wyjmując czujnik temperatury. (Ciśnienie znajduje się dalej poniżej)

Zauważyłem wokół niego niebieską substancję, o której nie wiem, czy ktoś ją tam umieścił. (Zobacz załączony obrazek).

Ponadto samochód miał wypadanie zapłonu na cylindrze 3 i 2... Potem zamieniłem cewki zapłonowe i dostałem tylko 2... Zgaduję, że jest to związane z okablowaniem, które idzie do cewek zapłonowych. (Trzeba to dalej przetestować i trudno to znaleźć w sprzedaży online).

Po przejechaniu kilku minut, kilka razy wokół bloku, otrzymałem kilka błędów na czujniku Nox (może czas na nowy).

Wymieniłem filtr oleju i o-ringi (filtr Mann) i kontrolka ostrzegawcza ciśnienia oleju się nie zaświeciła, odłączyłem również wtyczkę z czujnika ciśnienia oleju i włożyłem ją z powrotem... może to zadziałało, ale pojeżdżę więcej i dłużej, żeby sprawdzić, jak to działa.

Moje narzędzia do ustawiania rozrządu dotarły dzisiaj (33 £ na eBay), czekam tylko na zestaw rozrządu Felbi kupiony na buycarparts.com (86 £).

Duże DIY nadchodzi...
Image


Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 używając Tapatalk
 
#16 ·
Dzisiaj próbowałem wymienić czujnik ciśnienia oleju, ale mój ma 3-punktowe złącze (więc musiałem zamówić na ebayu, a najlepszym sposobem jest:

  • Odłączyć ujemny zacisk akumulatora
  • Zdemontować obudowę filtra powietrza obok chłodnicy
  • Zdemontować/odsunąć obudowę filtra powietrza
  • zdjąć pasek wielorowkowy (nie zapomnij zaznaczyć kierunku markerem i zdjęciem, jak jest, abyś mógł go założyć w ten sam sposób)
  • Zdemontować alternator (3 długie śruby plus jedna mała śruba na samym alternatorze, która trzyma kable)
  • Na górze znajduje się czujnik temperatury oleju
  • Poniżej znajduje się czujnik ciśnienia oleju
  • Pod czujnikiem ciśnienia po lewej stronie znajduje się zawór oleju hydraulicznego.

Najlepszym sposobem jest klucz płaski 24 mm lub nasadka głęboka.

Jeszcze go nie wymieniłem, ponieważ czekam na część i muszę wszystko złożyć i pojeździć przez jakiś czas. Jeśli zaświeci się kontrolka niskiego ciśnienia oleju, wiem, że muszę sprawdzić miskę olejową.

Wymieniłem również uszczelkę obudowy filtra oleju i uszczelkę płynu chłodzącego.

Uwaga: Ten czujnik był do mojego 320i N43 E92 2008. Czujnik sprzedawany przez eurocarparts jest tylko do 1 punktu połączenia.
Image
Image
Image


Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 za pomocą Tapatalk
 
#21 ·
Mam ten sam samochód z przebiegiem 73 tys. km i prawie tymi samymi kodami błędów, to zestaw przewlekłych chorób silników N43 i BMW. Zacząłem od wymiany czujnika NOx na noxem (tylko część za 400 euro), następnie wymieniłem łańcuch rozrządu, najpierw powinieneś wymienić łańcuch, a po tym przejść do innych błędów. Najgorsze było wypadanie zapłonów, teraz jest ok. Łańcuch rozrządu był o 2 cm dłuższy niż oryginalny, to wpływa na wszystkie czujniki lub inne, nie dotykaj zapłonu, wtryskiwacza, świecy zapłonowej ani żadnego innego czujnika, po naprawie łańcucha rozrządu niektóre z nich nie pojawią się ponownie, bądź pewien.
 
#22 · (Edited)
AKTUALIZACJA z 4 lipca 2020 r.: Wymieniłem termostat (ból), użyłem 7,2 l niebieskiego płynu chłodzącego BMW i odpowietrzyłem układ, a kod błędu zniknął.

Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i zniknęła czerwona kontrolka oleju.

Zmieniono również:
Uszczelka obudowy filtra oleju + uszczelka chłodzenia
Uszczelka pokrywy zaworów + uszczelki pompy paliwa wysokiego ciśnienia
Nowy olej Shell Helix Ultra EC3 BMW BB-LL04
Nowy filtr oleju

- Wymieniłem czujnik Nox, ale ten, który kupiłem na eBayu, jest uszkodzony (Lambda Linear, Electrical, Coast Mode Check, Bilinear) i powoduje wypadanie zapłonu na cylindrze 2... Czy nieszczelny wtryskiwacz może spowodować awarię czujnika Nox?

- Wymieniłem czujnik AUC i nadal otrzymuję błąd.

Jakieś pomysły?

Wysłane z mojego ELE-L09 za pomocą Tapatalk
 
#28 ·
AKTUALIZACJA z 4 lipca 2020 r.: Wymieniłem termostat (koszmar), użyłem 7,2 l niebieskiego płynu chłodzącego BMW i odpowietrzyłem układ, a kod błędu zniknął.

Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i zniknęła czerwona kontrolka oleju.

Zmieniono również:
Uszczelka obudowy filtra oleju + uszczelka chłodzenia
Uszczelka pokrywy zaworów + uszczelki pompy paliwa wysokiego ciśnienia
Nowy olej Shell Helix Ultra EC3 BMW BB-LL04
Nowy filtr oleju

- Wymieniłem czujnik Nox, ale ten, który kupiłem na eBayu, jest uszkodzony (Lambda Linear, Electrical, Coast Mode Check, Bilinear) i powoduje wypadanie zapłonu na cylindrze 2... Czy nieszczelny wtryskiwacz może spowodować awarię czujnika Nox?

- Wymieniłem czujnik AUC i nadal występuje błąd.

Jakieś pomysły?

Wysłane z mojego ELE-L09 za pomocą Tapatalk
Jestem nowy w tym i mam ten sam problem "kontrolka niskiego ciśnienia oleju ciągle wraca" z moim silnikiem 116i 2009 n43. Wymieniłem czujnik i zawór oleju, jednak nie zniknęło. Nie ma żadnych grzechotów ani trzasków, nic. Czy możesz mi powiedzieć, jak mogę pozbyć się kontrolki ciśnienia oleju, jeśli to możliwe.
 
#23 ·
Przy okazji, łańcuch jest napięty i nie ma pękniętych plastików (sprawdzono miskę olejową za pomocą boroskopu).

Nie ma żadnych hałasów ani grzechotania.

To tylko czujnik Nox, który jest uszkodzony i wymiana wtryskiwaczy 2 i 3. Trzeba dalej testować, ponieważ może to być również cewka zapłonowa.

Próbowałem sprzedać samochód, ale z tym problemem trudno znaleźć kogoś, kto kupiłby go, aby naprawić go w ten sposób.

Wysłane z mojego ELE-L09 za pomocą Tapatalk