Cześć wszystkim,
Jestem nowy na forum (pomimo tego, że czytam je prawie miesiąc codziennie w poszukiwaniu odpowiedzi) i chciałbym poznać kilka opinii.
Kupiłem 320i 2L 170KM N43 2008 z przebiegiem 88900 mil. Dzień, w którym go kupiłem, pojechałem zobaczyć samochód, który był reklamowany na autotraderze, był to prywatny sprzedawca. Odebrał mnie i zabrał na pobliski parking. Nie słyszałem żadnych dźwięków ani świateł na desce rozdzielczej.
Po obejrzeniu samochodu powiedziałem mu, żeby był szczery i powiedział mi, czy jest jakiś problem, żebym mógł spróbować go naprawić lub zlecić naprawę. Powiedział mi, że czasami zapalała się kontrolka oleju na desce rozdzielczej i że zabrał go do mechanika, a oni powiedzieli, że to czujnik. Więc pomyślałem, że może to być czujnik poziomu oleju.
Przez cały czas, kiedy rozmawialiśmy, trzymałem silnik na biegu jałowym i nie brzmiał szorstko. Ale samochód wydawał się stać przez jakiś czas.
Zawarliśmy umowę, zapłaciłem przelewem bankowym i odjechałem.
- Po 30 minutach jazdy zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju i poczułem zapach oleju w samochodzie... więc pomyślałem, że to może być czujnik... później zrobiłem kilka krótkich przejazdów po Londynie i zdecydowałem się wlać trochę oleju z Halfords... i to rozwiązało problem.
- W nocy zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju i żółta kontrolka akumulatora, a samochód wydawał się pracować szorstko tylko na 3 cylindrach. Zatrzymałem samochód i zaparkowałem go do następnego poniedziałku. W niedzielę podłączyłem podstawowe narzędzie diagnostyczne obd i otrzymałem błąd na termostacie i wypadanie zapłonu na cylindrze 3.
2F11 – Radiator Blind Top
30EA – Katalizator DeNox, siarczanowany
2E19 – Zapłon Cylinder 2
29CF – Wypadanie zapłonu Cylinder 3
29CE – Wypadanie zapłonu Cylinder 2
2AAF – Prawdopodobieństwo pompy paliwa
29CC – Wypadanie zapłonu Kilka cylindrów
3104 –
30C1 – Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, statyczna
5E19 – Tryb awaryjny
A559 – Rozładowanie akumulatora
2AF2 - Czujnik tlenków azotu, lambda liniowa
2AF4 - Czujnik tlenków azotu, elektryczny
2AF6 - Czujnik tlenków azotu, lambda binarna
A6CF - Czujnik AUC
A6DE - Ogrzewanie lusterka/dyszy spryskiwacza
-Jest odgłos klikania (metal o metal), może napinacz? Porównałem stary z nowym napinaczem i stary wydaje się mieć trochę mniejsze ciśnienie.
Sprawdziłem łańcuch rozrządu i nie ma żadnych zadrapań ani uszkodzeń, również nie widzę żadnych pękniętych prowadnic łańcucha rozrządu.
- Dym wydobywający się z wydechu w pobliżu uszczelki głowicy cylindrów, być może wylot 2/3 tłoka. (Nie zauważyłem więcej zapachu oleju po wymianie uszczelki pokrywy zaworów)
Rozwiązania, które znalazłem, to:
Potrzebne nowe:
Termostat
Nowe świece zapłonowe, NGK High Energy (przetestowane)
Nowe cewki zapłonowe (przetestowane)
Czyszczenie wtryskiwaczy (przetestowane)
Nowy akumulator 90/95AH AGM
Nowy czujnik pompy paliwa niskiego ciśnienia + rura (jeśli jest BOSCH, ponieważ jest to nowsza wersja)
Katalizator - Wymaga włoskiego tuningu (Autostrada przez 30 minut przy 110 mph
) do detoksykacji
Nowy czujnik NOX
Zawory elektromagnetyczne Vanos - Oczyszczone
Uszczelka pokrywy zaworów - Wymieniona (miała wyciek oleju)
MrClutch chciał ok. 2000 funtów za pompę paliwa wysokiego ciśnienia i 4 wtryskiwacze, podczas gdy w rzeczywistości wypadanie zapłonu było spowodowane cewkami zapłonowymi i świecami zapłonowymi....!!!!!!!!!!...więc...moja wiara w mechaników dramatycznie spadła!
W tej chwili mam samochód zatrzymany... poszedłem online, aby złożyć roszczenie do Sądu ds. Drobnych Roszczeń i zapłaciłem 185 funtów. Sprzedawca się nie przejmuje i nie odpowiada na moje wiadomości (Wiedział o problemie!). Czy ktoś może doradzić w sprawie tego procesu? Ma teraz czas do 17 lutego (około 3 tygodni).
Również z ciśnieniem oleju i hałasem... Najpierw należałoby wymienić czujnik ciśnienia oleju, wyczyścić zawór hydrauliczny oleju, następnie przejść do uszczelki filtra oleju (jest trochę wycieku... nie jestem pewien, czy to od momentu, gdy zmienili filtr), sprawdzić korek filtra oleju i na koniec sprawdzić miskę olejową pod kątem pękniętych prowadnic łańcucha.
Myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, że może to być pompa oleju... ale byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł mnie poprowadzić we "właściwym" kierunku.
W tej chwili błędy to: Termostat, czujnik Nox, czujnik AUC, katalizator Denox i Ogrzewanie lusterka/dyszy spryskiwacza.
Dziękuję wszystkim i przepraszam, ponieważ widziałem kilka innych postów związanych z tym samym tematem i silnikiem... po prostu dodaję więcej rzeczy, więc jeśli ktoś ma ten sam problem.
Jestem nowy na forum (pomimo tego, że czytam je prawie miesiąc codziennie w poszukiwaniu odpowiedzi) i chciałbym poznać kilka opinii.
Kupiłem 320i 2L 170KM N43 2008 z przebiegiem 88900 mil. Dzień, w którym go kupiłem, pojechałem zobaczyć samochód, który był reklamowany na autotraderze, był to prywatny sprzedawca. Odebrał mnie i zabrał na pobliski parking. Nie słyszałem żadnych dźwięków ani świateł na desce rozdzielczej.
Po obejrzeniu samochodu powiedziałem mu, żeby był szczery i powiedział mi, czy jest jakiś problem, żebym mógł spróbować go naprawić lub zlecić naprawę. Powiedział mi, że czasami zapalała się kontrolka oleju na desce rozdzielczej i że zabrał go do mechanika, a oni powiedzieli, że to czujnik. Więc pomyślałem, że może to być czujnik poziomu oleju.
Przez cały czas, kiedy rozmawialiśmy, trzymałem silnik na biegu jałowym i nie brzmiał szorstko. Ale samochód wydawał się stać przez jakiś czas.
Zawarliśmy umowę, zapłaciłem przelewem bankowym i odjechałem.
- Po 30 minutach jazdy zapaliła się kontrolka niskiego poziomu oleju i poczułem zapach oleju w samochodzie... więc pomyślałem, że to może być czujnik... później zrobiłem kilka krótkich przejazdów po Londynie i zdecydowałem się wlać trochę oleju z Halfords... i to rozwiązało problem.
- W nocy zapaliła się czerwona kontrolka ciśnienia oleju i żółta kontrolka akumulatora, a samochód wydawał się pracować szorstko tylko na 3 cylindrach. Zatrzymałem samochód i zaparkowałem go do następnego poniedziałku. W niedzielę podłączyłem podstawowe narzędzie diagnostyczne obd i otrzymałem błąd na termostacie i wypadanie zapłonu na cylindrze 3.
- Poszedłem w poniedziałek do warsztatu i powiedzieli, że sprawdzenie problemu z olejem może kosztować 800 funtów, ale byli w pełni zarezerwowani.
- Następnie pojechałem do MrClutch w pobliżu i zmienili olej, filtr i świece zapłonowe. Facet pokazał mi, że świece były całkowicie czarne i że samochód miał 16 błędów, 7 na silniku. (Wtedy wiesz, że naprawdę jesteś f***D)
- Kupiłem kabel K+DCAN i zainstalowałem ISTA+ i INPA. Przetestowałem wtryskiwacze i inne części i dostałem następujące informacje, a także rozwiązania, które znalazłem:
2F11 – Radiator Blind Top
30EA – Katalizator DeNox, siarczanowany
2E19 – Zapłon Cylinder 2
29CF – Wypadanie zapłonu Cylinder 3
29CE – Wypadanie zapłonu Cylinder 2
2AAF – Prawdopodobieństwo pompy paliwa
29CC – Wypadanie zapłonu Kilka cylindrów
3104 –
30C1 – Kontrola ciśnienia oleju silnikowego, statyczna
5E19 – Tryb awaryjny
A559 – Rozładowanie akumulatora
2AF2 - Czujnik tlenków azotu, lambda liniowa
2AF4 - Czujnik tlenków azotu, elektryczny
2AF6 - Czujnik tlenków azotu, lambda binarna
A6CF - Czujnik AUC
A6DE - Ogrzewanie lusterka/dyszy spryskiwacza
-Jest odgłos klikania (metal o metal), może napinacz? Porównałem stary z nowym napinaczem i stary wydaje się mieć trochę mniejsze ciśnienie.
Sprawdziłem łańcuch rozrządu i nie ma żadnych zadrapań ani uszkodzeń, również nie widzę żadnych pękniętych prowadnic łańcucha rozrządu.
- Dym wydobywający się z wydechu w pobliżu uszczelki głowicy cylindrów, być może wylot 2/3 tłoka. (Nie zauważyłem więcej zapachu oleju po wymianie uszczelki pokrywy zaworów)
Rozwiązania, które znalazłem, to:
Potrzebne nowe:
Termostat
Nowe świece zapłonowe, NGK High Energy (przetestowane)
Nowe cewki zapłonowe (przetestowane)
Czyszczenie wtryskiwaczy (przetestowane)
Nowy akumulator 90/95AH AGM
Nowy czujnik pompy paliwa niskiego ciśnienia + rura (jeśli jest BOSCH, ponieważ jest to nowsza wersja)
Katalizator - Wymaga włoskiego tuningu (Autostrada przez 30 minut przy 110 mph
Nowy czujnik NOX
Zawory elektromagnetyczne Vanos - Oczyszczone
Uszczelka pokrywy zaworów - Wymieniona (miała wyciek oleju)
MrClutch chciał ok. 2000 funtów za pompę paliwa wysokiego ciśnienia i 4 wtryskiwacze, podczas gdy w rzeczywistości wypadanie zapłonu było spowodowane cewkami zapłonowymi i świecami zapłonowymi....!!!!!!!!!!...więc...moja wiara w mechaników dramatycznie spadła!
W tej chwili mam samochód zatrzymany... poszedłem online, aby złożyć roszczenie do Sądu ds. Drobnych Roszczeń i zapłaciłem 185 funtów. Sprzedawca się nie przejmuje i nie odpowiada na moje wiadomości (Wiedział o problemie!). Czy ktoś może doradzić w sprawie tego procesu? Ma teraz czas do 17 lutego (około 3 tygodni).
Również z ciśnieniem oleju i hałasem... Najpierw należałoby wymienić czujnik ciśnienia oleju, wyczyścić zawór hydrauliczny oleju, następnie przejść do uszczelki filtra oleju (jest trochę wycieku... nie jestem pewien, czy to od momentu, gdy zmienili filtr), sprawdzić korek filtra oleju i na koniec sprawdzić miskę olejową pod kątem pękniętych prowadnic łańcucha.
Myślę, że jest bardzo mało prawdopodobne, że może to być pompa oleju... ale byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mógł mnie poprowadzić we "właściwym" kierunku.
W tej chwili błędy to: Termostat, czujnik Nox, czujnik AUC, katalizator Denox i Ogrzewanie lusterka/dyszy spryskiwacza.
Dziękuję wszystkim i przepraszam, ponieważ widziałem kilka innych postów związanych z tym samym tematem i silnikiem... po prostu dodaję więcej rzeczy, więc jeśli ktoś ma ten sam problem.