BMW Forums : BimmerForums banner

2005 e90 320d m47n2 Pasek wieloklinowy do ominięcia sprężarki klimatyzacji?

2 reading
21K views 38 replies 12 participants last post by  Criscarp  
#1 ·
Drodzy beemersi,

W związku z pewnym rozwiązywaniem problemów, które robię, chciałbym uruchomić samochód bez kompresora w pętli. Słyszałem, że można to zrobić i że można założyć krótszy pasek. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie w tym zakresie? I jakiej długości pasek by to załatwił?

Z wyrazami szacunku z Danii
 
#5 ·
Ok, więc założyłem pasek 6PK1706 i ominąłem sprężarkę klimatyzacji, wszystko jest w porządku, ale nie ma już zbyt wiele ruchu napinacza, aby zrekompensować ułożenie się lub zużycie paska. Na razie zostawię to tak i zobaczę, jak będzie. Gdybym robił to jeszcze raz, użyłbym 6PK1690, co dałoby mi kolejne 8 mm obciążenia wstępnego na napinaczu.
 
#13 ·
Świetnie, dziękuję. Idę z 1690. Po prostu nie stać mnie na nową klimatyzację w tej chwili.
Napinacz i rolka prowadząca są zwykle główną przyczyną wycia/grzechotania, ale moje koło pasowe sprężarki też już kiedyś odpadło :ROFLMAO:
Cześć wszystkim, mam 320d e90 z 2006 roku, moja klimatyzacja strasznie wyje, a koło pasowe wydaje się luźne. Bez paska nie stać mnie jeszcze na wymianę całości. Jeśli ją ominę, czy 6pk1690 będzie pasować, czy też zwiększyć ją o kilka mm, powiedzmy 6pk1692? Czy ktoś ma również schemat, jak pasek pasowałby bez sprężarki? Dzięki wszystkim, mam przeczucie, że koło pasowe odpadnie, a hałas jest szalony, więc wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana, dzięki
 
#12 ·
Cześć wszystkim, mam 320d e90 z 2006 roku. Moja klimatyzacja bardzo piszczy, a koło pasowe wydaje się luźne. Bez paska nie stać mnie jeszcze na wymianę całości. Jeśli ją ominę, czy 6pk1690 będzie pasować, czy zwiększyć kilka mm, powiedzmy 6pk1692? Czy ktoś ma również schemat, jak pasek pasowałby bez kompresora? Dzięki wszystkim, mam przeczucie, że koło pasowe odpadnie, a hałas jest szalony, więc każda pomoc byłaby bardzo mile widziana.
 
#18 ·
Okazuje się więc, że to sprężarka klimatyzacji powodowała hałas. Pominąłem ją za pomocą paska 6pk1692. Pominąłem tylko klimatyzację, a nie koło pasowe na biegu jałowym i działa dobrze. Mam w drodze nowy zespół sprzęgła, więc znowu będę miał klimatyzację, gdy będzie za gorąco. Jeszcze raz dzięki wszystkim.
 
#23 ·
Mam e91 M47 z 2006 roku, moja klimatyzacja jest typu ze zmienną płytą skośną bez sprzęgła A/C. Mogę sprawdzić, jakiego rozmiaru użyłem, kiedy robiłem to wcześniej.
Mam e91 M47 z 2006 roku, moja klimatyzacja jest typu ze zmienną płytą skośną bez sprzęgła A/C. Mogę sprawdzić, jakiego rozmiaru użyłem, kiedy robiłem to wcześniej.
Mój to 55 plate e91, więc chyba to samo? Chcę tylko tymczasowe rozwiązanie, dopóki nie zdobędę części do naprawy sprężarki klimatyzacji, dzięki
 
#26 ·
Ok, pójdę zobaczyć rozmiar i odezwę się. Pompa PAS nie jest taka zła, jeśli masz do tego specjalne narzędzie.

Czyli mówisz, że Twoja sprężarka klimatyzacji ma sprzęgło, a nie czarne kółko pasowe z bakelitu?
 
#29 ·
Tak, tak samo jak moje, to nie jest koło pasowe sprzęgła, jak wspomniałeś w swoim pierwszym poście. Twoja pompa AC jest włączona cały czas i ma zmienną płytę skośną do regulacji zapotrzebowania.

Co jest nie tak z Twoim kołem pasowym AC?
 
#30 ·
Tak samo jak u mnie, to nie jest koło pasowe sprzęgła, jak wspomniałeś w swoim pierwszym poście. Twoja pompa AC jest włączona cały czas i ma zmienną płytę skośną do regulacji zapotrzebowania.

Co jest nie tak z Twoim kołem pasowym AC?
Dokładnie online, nazywają je kołem pasowym sprzęgła.? Czy masz numer części do tego, który masz? Mój wydaje straszny hałas, zaczął się jako dźwięk podobny do hydraulicznego stukania, zmienił się w bardziej stukający dźwięk..
 
#35 ·
To nie jest śruba centralna, to główny wał sprężarki. Będziesz musiał bardzo mocno chwycić koło pasowe i obrócić wał w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Nigdy tego nie próbowałem w samochodzie. Kiedy usunąłem koło pasowe z mojej starej, uszkodzonej pompy klimatyzacji, aby ją rozebrać, wyjąłem sprężarkę z samochodu, trzymałem koło pasowe z paskiem napędowym ciasno wokół koła pasowego i zabezpieczyłem je w imadle i obróciłem wał małą nasadką.

Myślę, że trudno będzie chwycić koło pasowe, aby zapobiec jego obracaniu się, gdy jest jeszcze w samochodzie, nie pamiętam, ile jest miejsca. Podejrzewam, że po upływie całego tego czasu będzie trudno go odkręcić.
 
#36 ·
Szczerze mówiąc, co do koła pasowego, nie jestem pewien, czy to, co wymieniłeś powyżej, jest właściwe, wygląda tak samo i są one określane jako koło pasowe ze sprzęgłem magnetycznym. Wiem na pewno, że nie ma cewki elektromagnetycznej do włączania lub wyłączania koła pasowego, ponieważ jest ono zamocowane. Nie rozbiłem żadnego, żeby zajrzeć do środka. Mogą istnieć różne rodzaje tego koła pasowego dla różnych modeli.
 
#37 ·
Szczerze mówiąc o kole pasowym, nie jestem pewien, czy to, co wymieniłeś powyżej, jest właściwe, wygląda tak samo i są one określane jako koło pasowe sprzęgła magnetycznego. Wiem na pewno, że nie ma solenoidu do włączania lub wyłączania koła pasowego, ponieważ jest ono zamocowane. Nie rozbiłem żadnego, żeby zajrzeć do środka. Mogą istnieć różne rodzaje tego koła pasowego dla różnych modeli.
Czy działało z 6pk1675 lub 6pk1690? Który jest lepszy? Mam ten sam problem z piszczeniem łożyska klimatyzacji.