Dym pojawia się natychmiast po uruchomieniu. Po rozgrzaniu jest więcej dymu
Kiedy dodajesz obroty w okolicach 2000, dym znika.Zawsze będzie pewna ilość przedmuchu z pierścieni uszczelniających tłok. Jeśli jednak nie zdmuchuje korka, to prawdopodobnie wszystko jest w porządku. Inne źródła mogą stanowić zablokowany lub wadliwy układ PCV lub uszkodzone uszczelnienia turbosprężarki, umożliwiające przedostawanie się spalin z powrotem do oleju, przez odpływ do skrzyni korbowej.
Na co dokładnie powinienem zwrócić uwagę w uszczelkach?Trochę dymu jest normalne dla silników typu CDi. Jeśli silnik ma duży przebieg, spróbuj zmienić olej na cięższy, np. 10W50.
I. jak już wspomniano, inną przyczyną mogą być zużyte uszczelki turbosprężarki. Przy 2000 obr./min turbosprężarka ma wyższe ciśnienie zwrotne spalin i wyższe ciśnienie wlotowe, aby utrzymać olej w środku. Ale na biegu jałowym spaliny mogą przechodzić przez uszczelki i trafiać do skrzyni korbowej.
Nie powiedziałeś, ile km jest na liczniku?Dym pojawia się natychmiast po uruchomieniu. Po rozgrzaniu jest więcej dymu
Czy możesz wysłać mi schemat przewodu podciśnieniowego?Cóż, przy 250 000 km byłbym skłonny myśleć, że pierścienie tłokowe są już nieco przestarzałe.
Spróbuj oleju silnikowego 10W 50.
Jeśli chodzi o 'teorię pompy próżniowej', po prostu upewnij się, że w przewodach próżniowych nie ma żadnych dziur, brakujących wtyczek ani uszkodzonych połączeń. (Jako test możesz tymczasowo odłączyć główny przewód do pompy próżniowej i zatkać wejście pompy, aby mieć pewność, że nie zasysa powietrza, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na przedmuch.)