BMW Forums : BimmerForums banner

dym z korka oleju n47

10K views 20 replies 7 participants last post by  Arnie65  
#1 ·
Dym pojawia się natychmiast po uruchomieniu. Po rozgrzaniu jest więcej dymu
 
#2 ·
Zawsze będzie pewna ilość przedmuchu z pierścieni uszczelniających tłok. Jeśli jednak nie zdmuchnie korka, to prawdopodobnie wszystko jest w porządku. Inne źródła mogą stanowić zablokowany lub wadliwy układ PCV lub uszkodzone uszczelnienia turbosprężarki, umożliwiające przedostawanie się spalin z powrotem do oleju, przez odpływ do skrzyni korbowej.
 
#7 ·
Zawsze będzie pewna ilość przedmuchu z pierścieni uszczelniających tłok. Jeśli jednak nie zdmuchuje korka, to prawdopodobnie wszystko jest w porządku. Inne źródła mogą stanowić zablokowany lub wadliwy układ PCV lub uszkodzone uszczelnienia turbosprężarki, umożliwiające przedostawanie się spalin z powrotem do oleju, przez odpływ do skrzyni korbowej.
Kiedy dodajesz obroty w okolicach 2000, dym znika.
Próbowałem odłączyć wąż do ccv, wydobywają się gazy. Czy to oznacza, że zawór działa? Czy dym jest normalny dla tego silnika?
 
#3 ·
Oba moje silniki n47 dają mały obłoczek dymu po zdjęciu korka oleju, ale nie wydobywa się on z rurki bagnetu i korek na pewno nie skacze, jeśli jest luźny.
Wydaje mi się to trochę przesadne, sprawdź membranę odpowietrzającą, która znajduje się na pokrywie zaworów, możesz ostrożnie odchylić zakładki i podnieść korek, aby zajrzeć do środka.
Z ciekawości, jak stary jest olej i czy są jakieś oznaki rozcieńczenia paliwem?
 
#9 · (Edited)
Trochę dymu jest normalne w przypadku silników typu CDi. Jeśli silnik ma duży przebieg, spróbuj zmienić olej na cięższy, np. 10W50.

I. jak już wspomniano, inną przyczyną mogą być zużyte uszczelki turbosprężarki. Jednak przy 2000 obr./min turbosprężarka wytwarza wyższe ciśnienie i w takim przypadku zobaczysz więcej przedmuchów niż na biegu jałowym.
 
#10 ·
Trochę dymu jest normalne dla silników typu CDi. Jeśli silnik ma duży przebieg, spróbuj zmienić olej na cięższy, np. 10W50.

I. jak już wspomniano, inną przyczyną mogą być zużyte uszczelki turbosprężarki. Przy 2000 obr./min turbosprężarka ma wyższe ciśnienie zwrotne spalin i wyższe ciśnienie wlotowe, aby utrzymać olej w środku. Ale na biegu jałowym spaliny mogą przechodzić przez uszczelki i trafiać do skrzyni korbowej.
Na co dokładnie powinienem zwrócić uwagę w uszczelkach?
 
#11 ·
Możliwości to:
  • nadmiernie zużyte pierścienie tłokowe (pewien przedmuch jest normalny)
  • wadliwa wentylacja skrzyni korbowej, zawór PCV, ale z twoich testów wynika, że działa
  • zużyte uszczelnienia w turbosprężarce, ale w takim przypadku wystąpiłoby więcej przedmuchu przy wyższych obrotach, ze względu na większe ciśnienie spalin i doładowania. A przy niskich obrotach straciłbyś olej z turbosprężarki do układu wydechowego i spalił olej w dolocie, przy czym intercooler byłby częściowo zalany. Zauważyłbyś więcej dymu z wydechu z oleju i częściowo spalonego oleju na biegu jałowym.
  • wyciek podciśnienia w układzie pompy próżniowej dla serwobrem etc., co oznacza, że pompa próżniowa pracuje cały czas i odprowadza powietrze do skrzyni korbowej lub pokrywy zaworów. (W większości silników Diesla tak to działa, prawdopodobnie tak samo w twoim)
 
#17 ·
Cóż, przy 250 000 km byłbym skłonny myśleć, że pierścienie tłokowe są już nieco przestarzałe.
Spróbuj oleju silnikowego 10W 50.

Jeśli chodzi o „teorię pompy próżniowej”, po prostu upewnij się, że w przewodach próżniowych nie ma żadnych dziur, brakujących wtyczek ani uszkodzonych połączeń. (Jako test możesz tymczasowo odłączyć główny przewód do pompy próżniowej i zatkać wejście pompy, aby mieć pewność, że nie zasysa powietrza, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na przedmuch.)
 
#18 ·
Cóż, przy 250 000 km byłbym skłonny myśleć, że pierścienie tłokowe są już nieco przestarzałe.
Spróbuj oleju silnikowego 10W 50.

Jeśli chodzi o 'teorię pompy próżniowej', po prostu upewnij się, że w przewodach próżniowych nie ma żadnych dziur, brakujących wtyczek ani uszkodzonych połączeń. (Jako test możesz tymczasowo odłączyć główny przewód do pompy próżniowej i zatkać wejście pompy, aby mieć pewność, że nie zasysa powietrza, aby sprawdzić, czy ma to wpływ na przedmuch.)
Czy możesz wysłać mi schemat przewodu podciśnieniowego?