BMW Forums : BimmerForums banner

Czy w 2007 318i SE E90 N46 jest przepływomierz powietrza (MAF)?

1 reading
18K views 36 replies 11 participants last post by  florian_1034  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże z tym problemem...

Zapala mi się kontrolka silnika w moim 3 serii 2007 E90 N46 - 2 litry 129KM - z kodami błędów P1100 i P1101.

Oba kody wydają się wskazywać na problemy z przepływomierzem powietrza (MAF). Jednak po sprawdzeniu jednostki "MAF" wydaje się, że jest to tylko czujnik temperatury powietrza dolotowego, a nie MAF.

Moje pytanie jest dwojakie: czy w samochodzie powinien być MAF? Jeśli nie, czy ktoś wie, co oznaczają kody, gdy nie ma MAF?

Dziękuję,

Steven
 
#2 ·
Czujnik temperatury powietrza jest wbudowany w element miernika masy powietrza
Radziłbym używać tylko oryginalnego czujnika od głównego dealera

BW chiptune
Tuning BMW od 1991 roku.
Hamownia Dyno Dynamics.
BW autoreparacje
Ponad 30 lat naprawy BMW.
Nowe i w pełni odnowione BMW/Alpina, Ecu (DME, DDE) i jednostki Cas.
Naprawy BMW Ecu.
Naprawy BMW FRM.
Kluczyki zdalne BMW wykonane i przycięte tego samego dnia z lub bez samochodu, nawet jeśli wszystkie klucze zostaną zgubione, możemy dostarczyć Ci kluczyk tak jak robią to dealerzy.
Ostrza kluczy BMW wycięte z kodu klucza BMW.
Dane klucza naprawione dla osób, które nie uruchamiają lub gdy próba kradzieży nastąpiła przez wykonanie klucza przez obd.
Korekta silnika Ecu Cas i klucza zamontowanego w Twoim samochodzie (gdy użyto zestawu kluczy z innego samochodu).
Resetowanie i korekty cyfrowych zapisów serwisowych na ekranie idrive w samochodach od 2013 roku.
Naprawy DPF naprawione bez konieczności usuwania jego wnętrzności lub wymiany.
40% mojej pracy to naprawa problemów spowodowanych przez remap innych tunerów

Aby uzyskać więcej informacji, spójrz w naszej sekcji pod sponsorami na tym forum

0208 561 1818
07831 103030
Hayes
UB3 1BB





Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk Pro
 
#4 ·
Dziękuję za odpowiedź.

Wydaje się, że w urządzeniu "MAF" w samochodzie znajduje się tylko czujnik temperatury powietrza. Obszar, w którym powinna znajdować się elektronika i żarnik czujnika masowego przepływu powietrza, jest pusty. Podejrzewam, że "MAF" został zastąpiony tanim zamiennikiem?
Cześć. Czy kiedykolwiek doszedłeś do sedna sprawy? Mam e90 N46 z problemami z prowadzeniem i mój czujnik MAF jest dokładnie taki sam, jak opisujesz, ma czujnik AIT, ale nie ma elektroniki dla czujnika MAF, tylko ziejące wgłębienie. Data produkcji na moim czujniku pasuje do daty produkcji pojazdu. Martwię się, że elektronika mogła się odłączyć, a następnie zostać wciągnięta do silnika. Czy kiedykolwiek dowiedziałeś się, czy twój czujnik jest normalny i czy tak powinien być?
 
#9 ·
Cześć.
Mam silnik N46B20B z problemami z biegiem jałowym i brakiem mocy.
Z INPA lub zwykłego testera obd zawsze widzę zero dla przepływu powietrza.
Jeśli odłączę przepływomierz, tylko temperatura wlotu spada do -39, brak błędów na desce rozdzielczej, a silniki działają tak samo.
Jeśli spojrzysz w katalog części zamiennych, mówią, że to moduł przepływomierza, a nie tylko czujnik temperatury. Typ czujnika to Hot Film, co oznacza, że nie masz cienkiego drutu, ale płytkę drukowaną z rodzajem czujnika.
Myślę, że płytka drukowana jest ukryta w plastikowej warstwie czujnika (wyszukaj obrazy HF MAF).
Mój przepływomierz ma 5 przewodów, dwa z nich są podłączone do termistora. Nie wiem jeszcze, jaką rolę pełnią pozostałe 3, ale przypuszczam, że są one przeznaczone do czujnika powietrza. Jeden przewód odczytuje 12 V, a pozostałe 2, 5 V. Pomiar dowolnej kombinacji przewodów pokazuje mi to samo napięcie, nawet jeśli dmucham powietrzem na czujnik. Oscyloskop również nie pokazuje żadnego sygnału oscylacyjnego.
Zatem... albo mój przepływomierz jest uszkodzony, a mój ECU nie chce wyrzucać błędu bez niego, albo to nie jest przepływomierz i ECU go nie potrzebuje (to także drogi element, aby być tylko czujnikiem temperatury, około 100 euro).
Muszę dalej zbadać problem, ale jeśli znajdę rozwiązanie, wrócę z odpowiedzią.
 
#10 ·
Cześć.
Mam silnik N46B20B z pewnymi problemami z biegiem jałowym i brakiem mocy.
Z INPA lub zwykłego testera obd zawsze widzę zero dla przepływu powietrza.
Jeśli odłączę przepływomierz, tylko temperatura wlotu spada do -39, brak błędów na desce rozdzielczej, a silniki działają tak samo.
Jeśli spojrzysz w katalog części zamiennych, mówią, że to moduł przepływomierza, a nie tylko czujnik temperatury. Typ czujnika to Hot Film, co oznacza, że ​​nie masz cienkiego drutu, ale płytkę drukowaną z rodzajem czujnika.
Myślę, że płytka drukowana jest ukryta w plastikowej warstwie czujnika (wyszukaj obrazy HF MAF).
Mój przepływomierz ma 5 przewodów, dwa z nich są podłączone do termistora. Nie wiem jeszcze, jaka jest rola pozostałych 3, ale przypuszczam, że są one przeznaczone do czujnika powietrza. Jeden przewód odczytuje 12 V, a pozostałe 2, 5 V. Pomiar dowolnej kombinacji przewodów pokazuje mi to samo napięcie, nawet jeśli dmucham powietrzem na czujnik. Oscyloskop również nie pokazuje żadnego sygnału oscylacyjnego.
Więc...albo mój przepływomierz jest uszkodzony, a mój ECU nie chce wyrzucać błędu bez niego, albo to nie jest przepływomierz i ECU go nie potrzebuje (to także drogi element, który jest tylko czujnikiem temperatury, ok. 100 euro).
Mam zamiar dalej badać problem, ale jeśli znajdę rozwiązanie, wrócę z odpowiedzią.
 
#33 ·
Cześć.
Mam silnik N46B20B z pewnymi problemami z biegiem jałowym i brakiem mocy.
Z INPA lub zwykłego testera obd zawsze widzę zero dla przepływu powietrza.
Jeśli odłączę przepływomierz, tylko temperatura wlotu spada do -39, brak błędów na desce rozdzielczej, a silniki działają tak samo.

Jeśli spojrzysz w katalog części zamiennych, mówią, że to moduł przepływomierza, a nie tylko czujnik temperatury. Typ czujnika to Hot Film, co oznacza, że ​​nie masz cienkiego drutu, ale płytkę drukowaną z rodzajem czujnika.
Myślę, że płytka drukowana jest ukryta w plastikowej warstwie czujnika (wyszukaj obrazy HF MAF).

Mój przepływomierz ma 5 przewodów, dwa z nich są podłączone do termistora. Nie wiem jeszcze, jaką rolę pełnią pozostałe 3, ale przypuszczam, że są one przeznaczone do czujnika powietrza. Jeden przewód odczytuje 12 V, a pozostałe 2, 5 V. Pomiar jakiejkolwiek kombinacji przewodów pokazuje mi to samo napięcie, nawet jeśli dmucham powietrzem na czujnik. Oscyloskop również nie pokazuje oscylującego sygnału.

Więc... albo mój przepływomierz jest uszkodzony, a mój ECU nie chce wyrzucać błędu bez niego, albo to nie jest przepływomierz i ECU go nie potrzebuje (to także drogi element, który jest tylko czujnikiem temperatury, ok. 100 euro).
Muszę dalej zbadać problem, ale jeśli znajdę rozwiązanie, wrócę z odpowiedzią.
Czy możesz mi pomóc, jaki jest numer części twojego?
 
#12 ·
Witam ponownie.
Po wielu poszukiwaniach w internecie znalazłem następujące informacje:

5 filmów wideo różnych osób używających INPA w silniku N46B20, wszystkie pokazywały 0 dla czujnika MAF.

Jedna dyskusja, w której ktoś powiedział, że silnik nie ma MAF, tylko rurę temperaturową, a stosunek paliwa do powietrza jest mierzony za pomocą czujników lambda. (ale kto to robi, dopóki czujniki lambda się nie rozgrzeją?)

Mój czujnik wydaje się być pusty. Oprócz termistora, w plastikowym wsporniku nie ma żadnego innego elementu.

Mamy MAP! Po przepustnicy zamontowany jest czujnik ciśnienia. Czy to możliwe, że ten jest używany do pomiaru powietrza? Ale znowu, jak można zmierzyć podciśnienie za pomocą tego czujnika, gdy podciśnienie jest kontrolowane bezpośrednio przez amplitudę otwarcia zaworów?
 
#13 ·
Silniki z wtryskiem paliwa zawsze używały (potrzebowały) miernika masy powietrza, począwszy od wczesnego typu z ruchomą łopatką, aż po typ podgrzewany, więc nie mogę uwierzyć, że Twój silnik nie używa sygnału maf do kontroli paliwa, niezależnie od tego, co zgłasza INPA.

Połączenia 5-pinowe to:

1 = IAT, 2 = 12v, 3 = 0v, 4 = 5v, 5 = sygnał maf (zazwyczaj około 1-1,2v na biegu jałowym).

Gdyby używano tylko IAT, potrzebne byłyby tylko dwa przewody, a w każdym razie BMW zamontowałoby po prostu czujnik IAT 2-pinowy, który jest znacznie tańszy niż przepływomierz.

Dlaczego nie podłączyć multimetru między pinami 1 i 3 (sondować z tyłu wtyczki) i zobaczyć, co dzieje się z napięciem po zwiększeniu obrotów silnika?

Spróbuj również wyjąć czujnik z kanału, jeśli jest wyjmowany, ale nadal podłączony. Silnik nie powinien się uruchomić - brak powietrza = brak paliwa.

W przeciwnym razie spróbuj z innym przepływomierzem.
 
#14 ·
Właśnie przejechałem w tym tygodniu około 80 km z odłączonym 5-pinowym złączem. Silnik pracuje dokładnie tak samo jak wcześniej. Takie samo zużycie paliwa, taka sama moc. Brak kodu błędu.
Zgadzam się z twoim wyprowadzeniem pinów. Po podłączeniu "przepływomierza" otrzymuję następujące dane:
pin1: dokładnie nie pamiętam napięcia, ale było wrażliwe na nagrzewanie elementu temperatury wewnątrz 0-5V
pin2: 12V
pin3: 0V
pin4: 5V
pin5: 0V
Wyjąłem czujnik z filtra powietrza i spróbowałem dmuchnąć na niego powietrzem. Wszystkie sygnały pozostały niezmienione, z wyjątkiem pinu1, którym jest IAT.
W tym tygodniu spróbuję podać napięcie od 0 do 5 V na pin5, aby sprawdzić, czy coś odczytam w INPA. Nie chcę kupować nowego przepływomierza, jeśli ECU się tym nie przejmuje.
Spróbuję również jeździć z przepływomierzem wyjętym z obudowy filtra, ale z włączonym silnikiem, jak sugerowałeś.
 
#15 ·
Właśnie przejechałem w tym tygodniu około 80 km z odłączonym 5-pinowym złączem. Silnik pracuje dokładnie tak samo jak wcześniej. Takie samo zużycie paliwa, taka sama moc. Brak kodu błędu.
Zgadzam się z twoim wyprowadzeniem pinów. Po podłączeniu "przepływomierza" otrzymuję:
pin1: nie pamiętam dokładnie napięcia, ale było wrażliwe na ogrzewanie elementu temperatury wewnątrz 0-5V
pin2: 12V
pin3: 0V
pin4: 5V
pin5: 0V
Wyciągnąłem czujnik z filtra powietrza i spróbowałem dmuchnąć na niego powietrzem. Wszystkie sygnały pozostały niezmienione, z wyjątkiem pinu1, którym jest IAT.

W tym tygodniu spróbuję podać napięcie od 0 do 5 V na pin5, aby sprawdzić, czy coś odczytam w INPA. Nie chcę kupować nowego przepływomierza, jeśli ECU się tym nie przejmuje.

Spróbuję również jeździć z przepływomierzem wyjętym z obudowy filtra, ale z włączonym silnikiem, jak sugerowałeś.
Tak, spróbuj połączyć pin 1 i 5 razem. Może to wskazywać, czy przepływomierz jest uszkodzony, czy też ECU ignoruje sygnał przepływomierza, lub czy występuje przerwa w przewodzie między pinem 5 a ECU.

Szerokopasmowy czujnik O2 (przed katem) jest również używany do kontroli paliwa.
 
#16 ·
Ten silnik to żart 😑
Podłączyłem potencjometr między 0 a 5V (pin 3 i pin 4). Odczep potencjometru podłączyłem przez rezystor 1 kOhm do pinu 5. W ten sposób mogłem podawać zmienne napięcie na pin 5, wskazywane przez multimetr. Użyłem rezystora 1 kOhm jako zabezpieczenia na wypadek, gdyby pin 5 nie był wejściem.
Między pin 1 a pin 3 dodałem rezystor 2,3 kOhm, aby zasymulować temperaturę 18°C.
KU MOJEMU ZASKOCZENIU tester zaczął odczytywać przepływomierz, liczba była wprost proporcjonalna do napięcia wejściowego po przekroczeniu 1,2 V.
ALE NIE KU MOJEMU ZASKOCZENIU, silnik się tym nie przejął. Nie miało znaczenia, jak bardzo kręciłem potencjometrem, gdy silnik pracował. Nie było żadnej zmiany.

Również odłączyłem MAP i znowu... nic się nie dzieje. Żadnych błędów, żadnej innej pracy.

Nie rozgrzewałem silnika podczas tych testów.
Zdjęcie
 
#19 ·
Czujniki O2 są bardzo, bardzo trudne do dostępu. Wolę kupić inny samochód zamiast je usuwać.
Drastyczne, ale ograniczenie strat to prawdopodobnie dobry pomysł.

(Czy wyczyściłeś kody / zresetowałeś komputer po zamontowaniu garnka i czy próbowałeś jeździć samochodem, ponieważ nie zawsze można stwierdzić, kiedy silnik nie jest obciążony.)
 
#34 ·
W N46B20B NIE MA przepływomierza powietrza
"Dla obu wartości mocy N46 nie ma sygnału z przepływomierza powietrza (dla pojazdów z katalizatorem). Z efektem
od 06/2006 przepływomierz powietrza został ponownie wprowadzony dla krajów, w których jakość paliwa jest niewystarczająca."Workshop-manuals
więc czy zainstalowałem przepływomierz powietrza po 2006 roku w moim modelu z 2004 roku? Czy dlatego mam problemy z biegiem jałowym?
 
#22 ·
Mam ten sam silnik. Również w INPA nie pokazuje przepływu powietrza. Pomiary wszystkie takie same jak u poprzednika. Samochód spala dwa razy więcej paliwa. Wymieniłem sondę lambda za katalizatorem i ten rzekomy przepływomierz i nic to nie dało. Teraz cały czas dostaję błędy: P1101, P1100, 442C, 442E. Dodam, że korekty są ok. Co może być przyczyną tych błędów i tak dużego spalania? Gdzie szukać przyczyny?
 
#23 ·
Mam ten sam silnik. Również w INPA nie pokazuje przepływu powietrza. Pomiary wszystkie takie same jak u poprzednika. Samochód spala dwa razy więcej paliwa. Wymieniłem sondę lambda za katalizatorem i ten domniemany przepływomierz i nic to nie dało. Teraz cały czas dostaję błędy: P1101, P1100, 442C, 442E. Dodam, że korekty są ok. Co może być przyczyną tych błędów i takiego dużego spalania? Gdzie szukać przyczyny?

View attachment 283000
Po pierwsze, spróbuj sprawdzić, czy Twój samochód używa przepływomierza.
"Dla obu wartości mocy N46 nie ma sygnału z miernika masy powietrza (dla pojazdów z katalizatorem). Ze skutkiem
od 06/2006 przepływomierz został ponownie wprowadzony dla krajów, w których jakość paliwa jest niewystarczająca."

Czy Twój samochód został zbudowany po 2006 roku?
Przyjrzyj się dokładnie swojemu oryginalnemu przepływomierzowi, czy ma w środku obwody, czy to tylko pusta rura?

Jeśli chodzi o P1101, jestem pewien, że nie mam przepływomierza. Używałem samochodu przez cały tydzień bez odłączonego "dummy MAF" (w zasadzie czujnika IAT) i otrzymałem tylko błąd czujnika temperatury, który był zapisany w ECU, bez kontrolki silnika.

Jeśli chodzi o sondy lambda, są dwie przed katalizatorem, dwie za. Tylko te przed katalizatorem służą do obliczania stosunku powietrza do paliwa. Czy wymieniłeś je obie?
Sądzę, że jeśli tylko jedna sonda lambda ulegnie uszkodzeniu, będziesz miał dużą różnicę w wartościach adaptacji INPA dla banku 1 w porównaniu do banku 2.

Rozważyłbym również wyciek powietrza. W takim przypadku adaptacje dla obu banków będą dryfować w ten sam sposób.

Albo może... masz przepływomierz (czujnik przepływu) i albo część zamienna, którą wymieniłeś, nie jest w porządku, albo może wiązka przewodów nie jest w porządku.

Powodzenia, czekamy na Twoją opinię.
 
#27 ·
Mam tylko jedną sondę lambda przed i jedną za katalizatorem, ponieważ jest tylko jeden katalizator. Samochód został wyprodukowany w październiku 2006 roku.
Ja również mam tylko jeden czujnik O2 przed katalizatorem i jeden za katalizatorem. Ponieważ jest to tylko silnik 4-cylindrowy, ma tylko 1 rząd. Mój to 318se z 2007 roku, również mam tylko czujnik wlotu powietrza i brak czujnika przepływu powietrza... ten samochód to tylko kłopoty. Spalanie paliwa dla zabawy jest śmieszne. I spalanie oleju również.
 
#25 ·
Dziwne, że masz tylko jeden katalizator. W tym przypadku jest bardzo prawdopodobne, że mieszanka paliwowo-powietrzna jest kontrolowana przez przepływomierz powietrza (MAF).
Jak pisałem wcześniej. Możesz odłączyć czujnik, który wchodzi do węża filtra powietrza (czujnik MAF). Następnie podłącz potencjometr 10 kOhm między pinem 3 i pinem 4 złącza. Środkowy pin potencjometru powinien być podłączony do rezystora 1 kOhm, a następnie do pinu 5. Rezystor 1 kOhm służy tylko do ochrony.
W ten sposób powinieneś być w stanie przesłać sygnał do ECU i powinieneś zobaczyć w INPA, jak się zmienia, gdy obracasz potencjometr. To właśnie wypróbowałem na swoim i zadziałało.
Uważaj na elektrykę, możesz coś spalić, jeśli nie podłączysz poprawnie lub nie wiesz, co robisz.
 
#28 ·
Witajcie,

Mam nadzieję, że ktoś mi z tym pomoże...

Zapala mi się kontrolka silnika w mojej serii 3 2007 E90 N46 - 2 litry 129 KM - z kodami błędów P1100 i P1101.

Oba kody wydają się wskazywać na problemy z przepływomierzem powietrza (MAF). Jednak po sprawdzeniu jednostki "MAF" wydaje się, że jest to tylko czujnik temperatury powietrza dolotowego, a nie MAF.

Moje pytanie jest dwojakie: czy w samochodzie powinien być MAF? Jeśli nie, czy ktoś wie, co oznaczają kody, gdy nie ma MAF?

Dziękuję,

Steven
Mój przyjacielu, czy naprawiłeś swój samochód, ponieważ mam ten problem z tym samym silnikiem? Próbuję wymienić czujnik MAF, wyczyścić wlot powietrza, mam błędy P1101 i P1100 oraz wysokie zużycie paliwa?
Proszę, jeśli znajdziesz rozwiązanie, wyślij info.
Dzięki!
 
#29 ·
Dzień dobry, widziałem w autodoc różne części zamienne do czujników przepływu powietrza. Najtańszy jest taki sam jak oryginalny, tylko z jednym włóknem i rezystorem. Wygląda na to, że jest luka, jakby brakowało miernika m/g. Ale są inne, droższe, które wydają się mieć tę lukę z pokrywą i czymś w środku. Myślę, że spróbuję wymienić czujnik na inny z tych, ponieważ mam jeden ze złomu i był dokładnie taki sam. Mam również błędy P1101 i P0430. Wyciek oleju z miski olejowej filtra oleju i być może z rur zaworu PCV, co może powodować utratę podciśnienia w silniku. Będę naprawiał usterki i dam wam znać, czy mam szczęście i zniknie usterka silnika i utrata mocy. Pozdrawiam
 
#37 ·
Właśnie kupiłem czujnik ciśnienia, który może mierzyć do 12 barów. Wkrótce podłączę go do domu w miejsce czujnika lambda, aby zmierzyć ciśnienie w wydechu. Może mam / mamy zatkany wydech.
Użyłem również czujnika do dynamicznego pomiaru ciśnienia paliwa podczas gwałtownego przyspieszania. Pozostało prawie stałe.
Czujnik był podłączony do urządzenia rejestrującego napięcie.