BMW Forums : BimmerForums banner

G20-update mislukt

7.6K views 11 replies 7 participants last post by  adil.rassid1  
#1 ·
Hallo,
Ik heb een 3 Serie G20 waarvoor ik zojuist de nieuwste software-upgrade heb ontvangen. Wanneer ik deze probeer te installeren, start de upload en dan krijg ik te horen dat het momenteel niet kan en dat ik later een nieuwe kans krijg (erg genereus van BMW, dacht ik!). Heeft iemand enig idee waar dit over gaat?

#5 ·
Heb je geprobeerd de software-update naar je telefoon te downloaden via de my BMW-app? Dan zou hij de software naar de auto moeten gaan downloaden als je de volgende keer in de auto stapt. Het is dan afwachten wanneer hij besluit om hem te installeren (heeft iets te maken met de laadtoestand van de batterij). Je krijgt een bericht op de iDrive dat de software klaar is om te installeren, wat hij alleen doet als de auto geparkeerd staat, uitgeschakeld is en de handrem erop staat.
Ik heb een paar dagen geleden de nieuwste versie 11/2022.60 gedownload en ik wacht nog steeds op het bericht om hem te installeren. De laatste keer dat ik de software-update deed, duurde het 4 dagen voordat hij eindelijk geĂŻnstalleerd was.

Bekijk deze YouTube-video HOW TO BMW - Remote Software Upgrade - YouTube

#8 ·
Ik ben nu aan mijn tweede poging bezig, aangezien de 1e update zichzelf na een aantal weken daadwerkelijk heeft verwijderd. De installatie is nu net voltooid en het lijkt hetzelfde verhaal te zijn... "voorbereidingen voltooid voor de upgrade naar versie 11/2022.60. U wordt op de hoogte gebracht..." bla bla bla. Heeft iemand dit probleem omzeild? G20 330e 2019

#11 ·
Hallo, ik heb een 3 Serie G20 waarvoor ik zojuist de nieuwste software-upgrade heb ontvangen. Wanneer ik deze probeer te installeren, start de upload en dan wordt mij verteld dat dit momenteel niet kan en dat ik later een nieuwe kans krijg (erg genereus van BMW, dacht ik!). Heeft iemand enig idee waar dit over gaat?
Ik had dit probleem de afgelopen weken en het bleek dat dit kwam doordat ik een Lightfoot Monitor in mijn OBD-aansluiting had gestoken. Dit verhinderde de update. Zodra ik de Lightfoot loskoppelde, werd de update succesvol voltooid.