BMW Forums : BimmerForums banner

E90 Pre-LCI zijmarkeringen knipperen snel

492 views 10 replies 4 participants last post by  rasa golf  
#1 ·
Groeten, 2 dagen geleden kreeg ik een vreemde foutmelding, alle zijmarkeringen (voor, zij en achter) knipperen snel wanneer ik de linker- of rechterzijmarkeringen aanzet. Wanneer ik de alarmlichten activeer, is de knippersnelheid normaal. Bimmerlink toont enkele fouten, maar elke lamp werkt. Vandaag startte ik de auto 's ochtends en alles werkte, de zijmarkeringen waren met normale snelheid aan. Na 2+ uur rijden en de auto thuis geparkeerd te hebben, kwam de fout na 1 uur, waarin de auto niet werkte, terug en de knippersnelheid van de markeringen versnelde weer. Ik heb een BMW E90 2008 Pre-LCI uit Duitsland. Ik dacht dat misschien de aarding ergens gecorrodeerd of kapot is (de hele week heeft het geregend, dus misschien is er water in de kofferbak gekomen). Een dag voor de fouten met de markeringen was een lamp voor de kofferbakstrips defect (zwart en verbrand). Ik heb deze vervangen, en bij het vervangen zag ik een druppel water op die verbrande lamp. Er werd geen corrosie in de lamphouder gevonden en er was geen water te zien. Waar moet ik hierna naar kijken? Ik denk dat de voetenruimtemodule niet defect is, omdat deze vandaag 2+ uur zonder fouten werkte. Denk je dat misschien kabels onder de "harmonica"-bescherming die met de kofferbak verbonden zijn, beschadigd zijn, of dat de aarding ergens in de kofferbak corrosie (waterschade) heeft, en waar moet ik in de kofferbak zoeken naar aarding naar de auto?
Alles is nuttig, want ik weet niet waar ik hierna moet zoeken, omdat alle lampen goed zijn en werken.
Foutcodes staan op de foto:
Image

#3 ·
Die gloeilamp die voor fouten doorgebrand was, de pinnen eronder zijn zwart of verbrand, ik heb het schoongemaakt door er een beetje op te krabben, vandaag zal ik het opschuren en opnieuw gronderen als het contact laag is. Waar is de aardepin voor het achterlicht of achterlicht in de kofferbak?, of waar is de schroef die alle aardingsdraden van de kofferbak naar de carrosserie leidt? Ik probeerde het op internet te vinden, maar alleen draden die zich in het midden van de auto naar de kofferbak bevinden, laten zien hoe te repareren als een draad kapot is. Bedankt voor de reactie!

#8 ·
google of zoek dit forum, voor BMW achterlicht aarde fix, ik heb het gedaan op een paar auto's van E-serie tot F-serie.
Waar sluit je het aan op houders? Ik zal foto's toevoegen van dezelfde lamphouders als die van mij, waar is de aarding of aarde? Als je me op de foto kunt tekenen waar ik de tweede aarddraad op moet aansluiten, en als ik de tweede aarddraad aansluit, moet ik dan de aarddraad voor de connector strippen en de tweede draad op die originele aarde/aarddraad aansluiten of moet ik hem ergens anders aarden? En raad je het solderen van de tweede draad aan de lamphouder aan of een andere manier om hem te fixeren? Bedankt voor je antwoord! Ik zal het vandaag proberen te doen nadat je hebt gereageerd.
Image

#10 ·
Het is degene met de rode cirkel, omdat deze wordt gedeeld met alle lampen.
Ik gebruik normaal gesproken een kleine zelftapper en een ringkrimp, boor een klein gaatje in de plastic behuizing om de draad door te voeren en verbind dan het andere uiteinde met een goed aardingspunt op de carrosserie.

Attachments