BMW Forums : BimmerForums banner

E60 520d utrata mocy, wahania obrotów i kod błędu 4687

32K views 19 replies 6 participants last post by  Tommyoneill87  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mój samochód przejechał 85 tys. km i jest to automat (silnik M47).

Niedawno mój warsztat wymienił termostat główny, termostat EGR, zaślepił klapy wirowe, wymienił świece żarowe i sterownik oraz czujnik lambda.

W ciągu ostatnich kilku tygodni zauważyłem, że kiedy jeżdżę po mieście i obciążam silnik (np. jadąc 40 km/h na 5. biegu pod górę), wskazówka obrotomierza zaczyna wahać się między 1500 - 2000 obr./min, jest to lekkie zawahanie/odbicie wskazówki.

Ostatnio, a właściwie dzisiaj, zauważyłem, że nastąpiła realna utrata mocy samochodu. Ponadto (nie jestem pewien, czy to jest powiązane), podczas zwalniania z prędkości np. 50 km/h do 0 km/h, gdy samochód zwalnia do około 8 km/h, zmienia biegi i następuje lekkie uderzenie / niepłynna zmiana biegów - nie dzieje się tak za każdym razem, dość sporadycznie.

Każda pomoc byłaby naprawdę bardzo doceniona.

Pozdrawiam
 
#2 ·
Pierwszą radą byłoby odczytanie kodów błędów. Jeśli znasz kogoś z czytnikiem, jesteś załatwiony. Jeśli nie, istnieje kilka sposobów, aby odczytać je samemu. Cableshack oferuje kabel i oprogramowanie do laptopa, które wykonają zadanie, ale mogą być nieco kłopotliwe, ale facet jest bardzo pomocny, jeśli utkniesz. Ktoś polecił mi skaner c110, chociaż sam go nie używałem, wielu poleca go jako prosty sposób na uzyskanie kodów błędów, które również nie są zbyt drogie. Istnieje również aplikacja o nazwie Carly dla BMW, która jest bardzo dobra, ale nie tania, używam jej na Androidzie z tanim adapterem Bluetooth ELM327 obd z Amazon zamiast zalecanego adaptera i działa dobrze do odczytu/czyszczenia kodów.

Mogę zasugerować kilka rzeczy, ale kody błędów naprawdę zawężą sprawę.
 
#3 ·
Dzięki za to. Właściwie mam kabel (z Cable Shack), wczoraj podłączyłem laptopa do samochodu i dwa kody błędów, które odczytałem, to:

447b - sonda lambda / czujnik tlenu (bardzo denerwujące, ponieważ wymieniłem to około 3 tygodnie temu!)
4687 - Myślę, że to siłownik przepustnicy.

Nie sprawdzałem dziś kodów błędów, zaparkowałem samochód u rodziców i pojechałem autobusem do domu, ponieważ nie chciałem potencjalnie spowodować uszkodzenia. Sprawdzę kody błędów jutro rano, aby zobaczyć, czy coś jeszcze zarejestrowało
 
#4 ·
Czy wyczyściłeś kody i sprawdziłeś, które wracają? Może to być stary błąd czujnika o2.

Czy samochód drży po wyłączeniu? Warto upewnić się, że porusza się swobodnie przy wyłączonym silniku i nie jest zablokowany. Właśnie naprawiłem swój. Z tego, co rozumiem, teoretycznie jego 2 główne cele to zapobieganie drżeniu podczas wyłączania i pomoc w podnoszeniu egt podczas regeneracji dpf. Jednak teraz, gdy mam zrobione świece żarowe, sterownik świec żarowych i przepustnicę, jeździ się o wiele płynniej.

Zauważyłem również wahania obrotów, ale u mnie było to bardzo sporadyczne i już się nie zdarza. Czy kolektor dolotowy, EGR i przepustnica zostały wyczyszczone po usunięciu klap?

W każdym razie, jeśli przepustnica nie działa, będziesz chciał to naprawić, ponieważ uniemożliwi to regenerację DPF.
 
#6 ·
Zdecydowanie sprawdziłbym przepustnicę, ponieważ jeśli tego nie zrobisz, możesz skończyć z zatkanym DPF. Mój teraz wyłącza się bardzo płynnie, wcześniej było to trochę toporne. Jeśli przepustnica nie działała przez jakiś czas, możliwe, że jest już częściowo zablokowana. Myślę, że niekoniecznie generuje kod błędu, dopóki nie jest już za późno. więc warto to sprawdzić. Jeśli masz DIS, co zakładam, że masz, ponieważ masz INPA, możesz użyć tego, aby zobaczyć, kiedy samochód ostatnio wykonał regenerację (ta wartość jest nawiasem mówiąc w metrach), a także wykonać testy ciśnienia zwrotnego, aby sprawdzić, jak bardzo jest zatkany.

Możesz również wymusić regenerację, ale dopóki problem z przepustnicą nie zostanie rozwiązany, nie zostanie ona ukończona.
 
#7 ·
Sprawdziłem właśnie kody błędów na INPA i otrzymuję:

4687
447B
43D1
43E2
4677
49E7

Używając DIS, przebyta odległość od ostatniej regeneracji wynosiła 0 metrów!!! Około 4 tygodnie temu zrobiłem wymuszoną regenerację na autostradzie i wiem, że się zregenerował, ponieważ status regeneracji zmienił się na aktywny, a temperatura spalin wzrosła do ponad 600 stopni, plus był dziwny zapach spalenizny, który, jak przypuszczam, był sadzą.

Czy wszystkie te nowe problemy zaczęły się od czasu, gdy usunąłem klapy wirowe z samochodu, czy myślisz, że to tylko zbieg okoliczności?
 
#8 ·
4687 - Siłownik przepustnicy
447B - CZUJNIK TLENU
43D1 - Siłownik przepustnicy - Zwarcie do B-
43E2 - Siłownik przepustnicy - Obwód otwarty
4677 - Siłownik przepustnicy
49E7 - Siłownik przepustnicy

Czy czujnik tlenu był firmy BMW? Zalecono mi unikanie części innych niż BMW w przypadku czujników.

O ile wiem, deflapowanie ma niewielki lub żaden wpływ. Z pewnością nie miałem żadnych problemów. Kiedy #i robiłem to u siebie, również wszystko dokładnie wyczyściłem (zajęło to prawie 2 dni, chociaż tak naprawdę nie wiedziałem, co robię w 100%, teraz mógłbym to zrobić o wiele szybciej.)

Wygląda na to, że większość tych kodów wskazuje na zespół przepustnicy. Mają one tendencję do wypełniania się oleistymi pozostałościami i umierania. Na twoim miejscu chciałbym to naprawić i sprawdzić, czy wszystko zostało wyczyszczone, gdy było rozebrane, i przejść od tego momentu. Mam nadzieję, że inni również przedstawią inne sugestie.
 
#10 ·
Czujnik tlenu, który dostałem, był tani z eBay (Volt). Bije się w pierś, że nie wziąłem oryginalnej części, ale wyciągnąłem wnioski. Zmienię go na oryginalną część.

Zabieram teraz samochód z powrotem do warsztatu. Niestety wyjeżdżam na 2 tygodnie, więc zostawię samochód w warsztacie i poproszę mojego ojca, aby przejął obowiązki pod moją nieobecność. Przekażę wszystkie informacje, które mi daliście, do warsztatu i zaktualizuję was po powrocie.

Bardzo dziękuję wam wszystkim za rady, mam nadzieję, że uda im się to dla mnie załatwić!

Cheapshots
 
#11 ·
#12 ·
Wygląda na właściwy. Niestety dostałem jeden z eBay i był wadliwy, mam nadzieję, że ten jest w porządku i mówi, że ma gwarancję, ale na wszelki wypadek kupiłem oryginalny, fabrycznie nowy Peirburg, zamontowany przez lokalnego specjalistę BMW i zapłaciłem około 240 funtów + VAT. 400 funtów wydaje się trochę drogo nawet dla głównego dealera! Na tym forum jest sekcja, w której można uzyskać wycenę od Costswold BMW na oryginalne części, co również może być warte spróbowania. Wymiana to 10-15 minut pracy.
 
#13 ·
Rzeczywiście, musisz sprawdzić przepustnicę Pierburga pod kątem płynnej pracy i prawdopodobnie ją wyczyścić, ponieważ zbiera mgłę olejową z odpowietrznika i trochę sadzy z sąsiedniego EGR.
Wyczyściłem swoją i również EGR i odłączyłem wąż podciśnieniowy do EGR i teraz jest czysty jak łza.
Te rzeczy również dużo brzęczą podczas wyłączania, dziwne, ale prawdziwe.

Jeśli chodzi o czujniki, raz spróbowałem taniej opcji w MB, jednym słowem, tanie nie działają poprawnie.
Teraz kupuję Boscha na aukcji, wydają się działać dobrze.
Paweł
 
#14 ·
Dzięki za radę. Ryzykuję z używaną częścią, ale pomyślałem, że najpierw spróbuję, bo kto wie, może coś innego jest tu wadliwe...\n\nZasadniczo proszę mechanika, aby\n\n1) zmienił korpus przepustnicy na oryginalny używany, który kupiłem na eBay\n\n2) wymienił czujnik lambda, który aktualnie posiadam (marka Volt) na czujnik Bosch\n\n3) poprosił go o dokładne sprawdzenie kolektora, ponieważ niedawno usunąłem klapy wirowe z samochodu i wyczyściłem EGR\n\nZdam relację po powrocie z wakacji, jak radzi sobie samochód. Czy czegoś mi brakuje?
 
#15 ·
Zgodnie z obietnicą wracam z aktualizacją dla zainteresowanych.

Mój warsztat wymienił zawór przepustnicy i czujnik o2 na czujnik marki Bosch (90 funtów robocizny, 70 funtów zawór przepustnicy z eBay i 100 funtów czujnik z euro car parts).
Samochód przyspiesza teraz normalnie i nie ma kodów błędów na INPA.

Wróciłem dzisiaj z wakacji, więc nie próbowałem jeszcze sprawdzić, czy obroty nadal wahają się / zacinają między 1500 - 2000, ale sprawdzę to w ten weekend. Spróbuję również wymusić regenerację, a ponieważ mam starą przepustnicę... spróbuję ją otworzyć, aby sprawdzić, czy rzeczywiście jest w niej olej.

Cheapshots
 
#17 ·
Dzięki Paul.

Cieszę się, że mogę poinformować, że o ile widzę, igła RPM przestała wahać się między 1500 - 2000 RPM i wymusiłem regenerację dwa razy podczas jazdy autostradą wczoraj bez zgłoszonych problemów na INPA/DIS. Woohoo!

Jeszcze nie otworzyłem starego korpusu przepustnicy... jeszcze :)

Na marginesie, samochód zaczął wykazywać oznaki innego problemu - gdy zwalniam, powiedzmy z 30 mph, kiedy zbliżam się do 10 mph, samochód redukuje biegi z 2 - 1 (zgodnie z oczekiwaniami) i występuje lekkie uderzenie/szarpnięcie, gdy to robi. Nie robi tego za każdym razem, jest to dość losowe i zauważyłem, że igła RPM zaczyna czasami podskakiwać w górę i w dół w pobliżu znaku 800RPM (bieg jałowy). Siiiiiiiiiigh :'(

Będę to obserwował i zacznę czytać na ten temat za pośrednictwem (mam nadzieję) innych postów.
 
#18 ·
Zazwyczaj można to naprawić, czyszcząc i serwisując korpusy zaworów w skrzyni biegów. Może to objawiać się jako problem z wyborem biegu w diagnostyce skrzyni. Każdy przyzwoity warsztat zajmujący się automatycznymi skrzyniami biegów powinien być w stanie pomóc.

Zlecę im obsługę moich maszyn i są bardzo dobrzy.

Automatic Gearbox Specialists | BMW X5 Gearbox Problems | Automatic Gearbox Refitting | Automatic Gearbox repair | Diagnostic Test | Automatic Transmission Removal | Automatic Transmission Rebuilding | Aylesbury | Bucks | UK |

Co prawda, to kawałek drogi dla ciebie, ale jeśli chcesz miejsce z rekomendacją, to oni spełnią twoje oczekiwania.