Cześć wszystkim,
Mój samochód przejechał 85 tys. km i jest to automat (silnik M47).
Niedawno mój warsztat wymienił termostat główny, termostat EGR, zaślepił klapy wirowe, wymienił świece żarowe i sterownik oraz czujnik lambda.
W ciągu ostatnich kilku tygodni zauważyłem, że kiedy jeżdżę po mieście i obciążam silnik (np. jadąc 40 km/h na 5. biegu pod górę), wskazówka obrotomierza zaczyna wahać się między 1500 - 2000 obr./min, jest to lekkie zawahanie/odbicie wskazówki.
Ostatnio, a właściwie dzisiaj, zauważyłem, że nastąpiła realna utrata mocy samochodu. Ponadto (nie jestem pewien, czy to jest powiązane), podczas zwalniania z prędkości np. 50 km/h do 0 km/h, gdy samochód zwalnia do około 8 km/h, zmienia biegi i następuje lekkie uderzenie / niepłynna zmiana biegów - nie dzieje się tak za każdym razem, dość sporadycznie.
Każda pomoc byłaby naprawdę bardzo doceniona.
Pozdrawiam
Mój samochód przejechał 85 tys. km i jest to automat (silnik M47).
Niedawno mój warsztat wymienił termostat główny, termostat EGR, zaślepił klapy wirowe, wymienił świece żarowe i sterownik oraz czujnik lambda.
W ciągu ostatnich kilku tygodni zauważyłem, że kiedy jeżdżę po mieście i obciążam silnik (np. jadąc 40 km/h na 5. biegu pod górę), wskazówka obrotomierza zaczyna wahać się między 1500 - 2000 obr./min, jest to lekkie zawahanie/odbicie wskazówki.
Ostatnio, a właściwie dzisiaj, zauważyłem, że nastąpiła realna utrata mocy samochodu. Ponadto (nie jestem pewien, czy to jest powiązane), podczas zwalniania z prędkości np. 50 km/h do 0 km/h, gdy samochód zwalnia do około 8 km/h, zmienia biegi i następuje lekkie uderzenie / niepłynna zmiana biegów - nie dzieje się tak za każdym razem, dość sporadycznie.
Każda pomoc byłaby naprawdę bardzo doceniona.
Pozdrawiam