E36 Grzejnik / Przegrzewanie / Niedogrzewanie / Klimatyzacja / Klimatyzacja / HVAC / Przewodnik plus Typowe usterki i naprawy
Wydaje się, że na forum pojawia się wiele pytań dotyczących ogrzewania / klimatyzacji, więc pomyślałem, że spróbuję zebrać całą wiedzę w tym przewodniku. Jak zawsze, proszę o kontakt na PW, jeśli masz jakieś dodatkowe informacje.
To nie jest miejsce na zadawanie pytań. Jeśli uważnie to przeczytałeś i nadal nie wiesz, co robić, zadaj pytanie na forum E36 Pobierz instrukcję obsługi BMW E36 w języku angielskim | Blog BMW E36 Strony 88 do 92. Jeśli chodzi o klimatyzację, jest to to samo, co UK instrukcja obsługi.
Co to jest AUC? Automatyczne sterowanie recyrkulacją powietrza to w zasadzie bardziej wyrafinowana wersja przełącznika świeżego powietrza / powietrza recyrkulowanego. Po prawidłowym ustawieniu automatycznie przestanie zasysać powietrze z zewnątrz, jeśli wykryje „zanieczyszczenia”. Nie jestem pewien, jak dokładnie to robi, ale zapraszam do kontaktu na PW z aktualizacją, jeśli wiesz.
Usterki i naprawy ogrzewania / chłodzenia / wentylacji / klimatyzacji Istnieje wiele typowych usterek tych systemów...
1) Brak zimnego powietrza – Zazwyczaj wynika to z konieczności ponownego napełnienia układu klimatyzacji, co powinno kosztować około 40 funtów w większości warsztatów. Zaleca się uruchamianie klimatyzacji co najmniej raz w miesiącu przez co najmniej 15 minut (nawet zimą), aby upewnić się, że elementy się nie zablokują. Zapobiegnie to również powstawaniu stęchłego zapachu w systemie. Typowe usterki mechaniczne wynikające z braku użytkowania to… · Uszkodzone bezpieczniki, przekaźniki lub czujniki· Uszkodzona pompa sprężarki· Zablokowane sprzęgło magnetyczne pompy sprężarki· Zerwany lub ślizgający się pasek pompy sprężarki· Zablokowany wentylator wyciągowy· Nieszczelne lub uszkodzone przewody klimatyzacji
2) Brak gorącego powietrza / Brak gorącego powietrza na biegu jałowym – Jeśli samochód osiąga normalną temperaturę i pozostaje w niej bez przegrzewania, zwykle wynika to z blokady powietrznej w układzie chłodzenia lub zablokowanych / niesprawnych zaworów przepływowych. Ronnie odpowiedział na oba te problemy tutaj… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/1995-e36-328-coupe-heater-controls-t57515/
Ostateczną potencjalną przyczyną tego jest zablokowany rdzeń nagrzewnicy. Można go wyjąć i wymienić z wnętrza samochodu za schowkiem. Jeśli nie otrzymujesz gorącego powietrza z otworu wentylacyjnego i masz klimatyzację, upewnij się, że pokrętło pod otworem wentylacyjnym jest ustawione na czerwone, a nie niebieskie. Jeśli masz standardowe ogrzewanie, nie możesz uzyskać gorącego powietrza przez otwór wentylacyjny, zobacz tutaj... http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/1997-e36-318i-hot-air-problem-t890/page2.html
3) Przegrzewanie silnika - Istnieje wiele bardzo typowych i mniej typowych usterek, które prowadzą do przegrzewania E36...
a) Blokada powietrzna - Postępuj zgodnie z instrukcjami Ronniego w powyższym linku
b) Pompa wodna - Wczesne E36 miały plastikowy wirnik w pompie wodnej, który z czasem rozpada się, aż pompa przestaje krążyć wodę. Kiedy to się dzieje, gorąca woda pozostaje w pobliżu silnika i żadna nie dociera do skrzynki nagrzewnicy. Może to również prowadzić do przegrzania na biegu jałowym lub podczas jazdy.
c) Uszkodzony wentylator wiskozowy - Jeśli sprzęgło wentylatora (środkowa część) ulegnie awarii, wentylator nie będzie się obracał prawidłowo i nie schłodzi silnika. Wymiany są łatwe do zdobycia. Istnieje kilka przewodników, które Ci pomogą... http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/bmw-e36-325i-coupe-1994-viscous-fan-nut-t12095/
d) Zablokowana chłodnica - Regularne płukanie układu powinno temu zapobiec, jednak nie ma łatwego sposobu sprawdzenia, jak tylko wyjęcie chłodnicy.
e) Termostat zablokowany w pozycji zamkniętej - Niezbyt częste, ale się zdarza.
3) Niedogrzewanie silnika - Termostat jest pierwszą rzeczą do sprawdzenia / wymiany, ponieważ prawdopodobnie zablokował się w pozycji otwartej. Następnie sprawdź, czy wentylator wiskozowy się nie zablokował lub wentylator elektryczny (jeśli Twój model go posiada) nie działa cały czas.
4) Jednostka centralna klimatyzacji włącza się i wyłącza losowo - Ten problem jest spowodowany przegrzaniem kondensatora w urządzeniu. Nagrzewa się i nie przenosi ładunku, więc urządzenie się wyłącza. Ochładza się i zaczyna ponownie przenosić ładunek, więc urządzenie włącza się ponownie. Cykl powtarza się, aż kondensator jest tak gorący, że urządzenie pozostaje trwale wyłączone. Czasami odzyska sprawność po całkowitym schłodzeniu, innym razem całkowicie się przepali i urządzenie nie włączy się ponownie. Wszystkie zasługi dla pana Swope w USA za jego doskonały, krok po kroku przewodnik, jak rozwiązać ten problem… Strona internetowa Richarda Kilka sklepów elektronicznych w UK posiada te kondensatory, w tym Maplin. Zrobiłem tę naprawę kilka razy i użyłem pozycji nr 220450180746 z eBay (6 za 2,24 £). Napięcie znamionowe nie jest tak ważne, jak uzyskanie odpowiedniej pojemności – użyłem 63 woltów bez żadnych problemów. Uwaga: 470nf (nanofarad) to to samo, co 47uf (mikrofarad) Kiedy masz urządzenie rozebrane, to dobry moment na wyczyszczenie kanału i małego wentylatora, który zasysa powietrze obok czujnika temperatury wnętrza (mała niebieska plamka, którą widać po prawej stronie urządzenia). Jeśli to się zatka kurzem, system klimatyzacji nie może uzyskać dokładnego odczytu temperatury w kabinie. Warto również włożyć małą kroplę lekkiego oleju na łożysko wentylatora, jeśli skrzypi lub nie działa swobodnie. Jeśli nie czujesz się pewnie z lutownicą, istnieje kilka miejsc reklamujących się w Internecie i na eBay, które naprawią Twoje urządzenie za około 20 funtów na zasadzie wymiany.
5) Słaby przepływ powietrza – Zarówno ręczne ogrzewanie, jak i jednostka klimatyzacji mają filtr przeciwpyłkowy, czasami nazywany filtrem pyłkowym, mikrofiltrem lub filtrem HVAC. Często jest to zaniedbywane podczas serwisowania i może być na miejscu przez wiele lat, stając się zatkanym brudem i zanieczyszczeniami, osłabiając przepływ powietrza. Istnieją trzy rodzaje filtrów….
Klimatyzacja – Płaski filtr panelowy (nr części 64 11 9 069 895) zamontowany pod deską rozdzielczą, dostępny od strony przestrzeni na nogi kierowcy (tylko RHD) http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/1997-e36-328i-pollen-cabin-micro-filter-t55344/
Bez klimatyzacji, w tym Compact – Dwa filtry w kształcie kopuły (nr części 64 11 1 393 241) zamontowane w osłonie obok wentylatora…. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/318ti-M42/browse/heater_and_air_conditioning/microfiltre_microfiltrecover/http://www.bimmerforums.co.uk/forum...rope/318ti-M42/browse/heater_and_air_conditioning/microfiltre_microfiltrecover/[/COLOR]
6) Wentylator dmuchawy nie działa, działa przerywanie lub z małą prędkością – Prędkość wentylatora dmuchawy jest kontrolowana przez rezystor stopnia końcowego (FSR), czasami nazywany „jeżem” lub „jeżozwierzem” w USA. Istnieją dwa rozwiązania, wymiana lub naprawa -
Wymiana - Bigedd9990 napisał następujący doskonały przewodnik, jak zmienić FSR… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...-guide-t15242/ Tutaj pokazany jest drugi typ… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...-stage-t66524/http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/1993-e36-325-coupe-wheres-my-final-stage-t66524/
[/COLOR]Naprawa - Typowa awaria wynika ze słabych połączeń lutowanych, ale musisz zeskrobać uszczelniacz, aby się do nich dostać, tutaj jest przewodnik... http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/75414-final-stage-resistor-fix-diy.html
Jeśli sprawdziłeś FSR i wszystko jest w porządku, może się okazać, że sam wentylator dmuchawy uległ awarii. Tutaj znajduje się dobry przewodnik DIY dotyczący wymiany... http://www.dvatp.com/bmw/hvac_blower
7) Gorące powietrze lub zimne powietrze zawsze wieje z otworu wentylacyjnego w środku deski rozdzielczej (tylko klimatyzacja) Ten otwór wentylacyjny działa niezależnie od elementów sterujących ogrzewaniem (tj. możesz mieć gorące powietrze na twarzy, ale zimne powietrze wydobywające się z otworów wentylacyjnych w nogach), więc musisz upewnić się, że drugi pokrętło pod otworem wentylacyjnym jest ustawione na gorące (czerwone kropki) lub zimne (niebieskie kropki)
8) Gorące powietrze lub zimne powietrze niezależnie od ustawienia nagrzewnicy Sprawdź działanie zaworów nagrzewnicy w komorze silnika w pobliżu przegrody (pod przednią szybą). Są one sterowane elektrycznie i jeśli zablokują się w pozycji otwartej lub zamkniętej, otrzymasz gorące lub zimne powietrze niezależnie od ustawienia.
Konwersja z ręcznej na automatyczną klimatyzację Często zadawane pytanie brzmi „Czy mogę przekonwertować mój samochód z ręcznego na klimatyzację?”. Odpowiedź brzmi tak, ale zanim się podekscytujesz, jest to długa i skomplikowana praca - niestety nie możesz po prostu zamienić jednostki centralnej!
Ręczna na klimatyzację – To najtrudniejsza konwersja, ponieważ musisz dopasować wszystko
[/COLOR][/SIZE]Ręczna z klimatyzacją na klimatyzację – To łatwiejsze, ponieważ Twój samochód ma już większość wymaganych elementów klimatyzacji Są trzy główne rzeczy do zrobienia…
Klimatyzacja - Oczywiście, jeśli Twój samochód nie ma klimatyzacji i chcesz mieć klimatyzację, będziesz musiał zamontować wszystkie części klimatyzacji i powiązane przewody oraz okablowanie, a następnie napełnić ją gazem.
Skrzynka nagrzewnicy i otwory wentylacyjne – Klapy dystrybucji powietrza w samochodach z klimatyzacją są zmotoryzowane, a także mają element chłodzący z klimatyzacji, więc musisz zamontować skrzynkę nagrzewnicy z samochodu z klimatyzacją.
Okablowanie – Istnieje znaczna ilość dodatkowego okablowania dla klimatyzacji, a także oddzielna jednostka sterująca, która łączy się z DME
Oto lista zakupów… Jednostka centralna klimatyzacji, wiązka przewodów jednostki klimatyzacji odcięta do wiązki, jednostka sterująca klimatyzacji, środkowy otwór wentylacyjny deski rozdzielczej, kompletny zespół skrzynki powietrznej i wentylatora oraz okablowanie Chłodnica z elektrycznym wentylatorem wyciągowym i okablowaniem, Skraplacz i węże, Parownik i węże, Sprężarka ze wspornikiem montażowym, paskami i wężami, Koło pasowe silnika do użytku ze sprężarką. Aby dopasować te elementy, będziesz musiał wyjąć kierownicę, schowek, konsolę środkową, przyrządy i całą deskę rozdzielczą, skrzynkę nagrzewnicy i zespół wentylatora, wszystkie kanały powietrzne, spuścić układ chłodzenia, wyjąć przedni zderzak, kratkę, chłodnicę i sprzęgło wentylatora. Będziesz musiał również wykonać poważne prace nad wiązką przewodów i skrzynką bezpieczników. Oto linki do demontażu deski rozdzielczej i skrzynki nagrzewnicy, aby dać Ci wyobrażenie o tym, co jest zaangażowane… Przewodnik po demontażu deski rozdzielczej Sphinx – http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/e36-dashboard-removal-guide-t38712/ Mój przewodnik po demontażu skrzynki nagrzewnicy - http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/e36-heater-box-seal-replacement-to-fix-wet-t40364/ Jeśli czujesz się odważny i nadal chcesz iść dalej, zalecam znalezienie samochodu dawcy (w tym samym wieku, silniku itp.) z pełnym systemem klimatyzacji u lokalnego złomiarza i ostrożne usunięcie wszystkiego samodzielnie. W ten sposób będziesz miał każdą potrzebną część, a co ważniejsze, nauczysz się procesu montażu (w odwrotnej kolejności) w okazyjnej cenie. Aby udowodnić, że to nie jest niemożliwe, oto link do osoby, która to zrobiła… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f9/1996-e36-328-climate-control-and-on-board-t18239/
Ukryte menu testowe
Na koniec, oto kilka informacji o tym, jak uzyskać dostęp do ukrytego menu testowego od gościa o imieniu Richard Nott. Wydaje się, że działa to dla niektórych osób, a dla innych nie. Istnieje sugestia, że działa tylko w samochodach przed liftingiem (przed 1996 rokiem). Prześlij opinię na ten temat, jeśli możesz to uruchomić
Naciśnij jednocześnie przyciski „AUTO” i „REAR DEFROST”. Dostępnych jest 12 wyświetlaczy. Przełączaj się między nimi, naciskając przełącznik kołyskowy wentylatora (+ lub -).
1 Czujnik temperatury wewnętrznej
2 Czujnik temperatury zewnętrznej
3 Czujnik lewego rdzenia nagrzewnicy
4 Czujnik prawego rdzenia nagrzewnicy
5 Czujnik temperatury parownika
6 Wejście prędkości obrotowej silnika
7 Wejście prędkości drogowej
8 Wartość współczynnika „Y”
9 Pozycja klapy świeżego powietrza (%)
10 Napięcie czujnika AUC
11 Napięcie akumulatora
12 Wersja oprogramowania
Aby wyjść z funkcji wyświetlania, naciśnij jednocześnie przyciski „RECIRC” i „AUTO” lub wyłącz zapłon.
Uwaga: 1. Kropki dziesiętne nie są wyświetlane, dlatego 75,5% jest wyświetlane jako 755. 2. Wszystkie wyświetlacze temperatury są w stopniach Celsjusza3. Wartości ujemne są wskazywane znakiem minus
Życzymy miłej zabawy!
Wydaje się, że na forum pojawia się wiele pytań dotyczących ogrzewania / klimatyzacji, więc pomyślałem, że spróbuję zebrać całą wiedzę w tym przewodniku. Jak zawsze, proszę o kontakt na PW, jeśli masz jakieś dodatkowe informacje.
To nie jest miejsce na zadawanie pytań. Jeśli uważnie to przeczytałeś i nadal nie wiesz, co robić, zadaj pytanie na forum E36 Pobierz instrukcję obsługi BMW E36 w języku angielskim | Blog BMW E36 Strony 88 do 92. Jeśli chodzi o klimatyzację, jest to to samo, co UK instrukcja obsługi.
Co to jest AUC? Automatyczne sterowanie recyrkulacją powietrza to w zasadzie bardziej wyrafinowana wersja przełącznika świeżego powietrza / powietrza recyrkulowanego. Po prawidłowym ustawieniu automatycznie przestanie zasysać powietrze z zewnątrz, jeśli wykryje „zanieczyszczenia”. Nie jestem pewien, jak dokładnie to robi, ale zapraszam do kontaktu na PW z aktualizacją, jeśli wiesz.
Usterki i naprawy ogrzewania / chłodzenia / wentylacji / klimatyzacji Istnieje wiele typowych usterek tych systemów...
1) Brak zimnego powietrza – Zazwyczaj wynika to z konieczności ponownego napełnienia układu klimatyzacji, co powinno kosztować około 40 funtów w większości warsztatów. Zaleca się uruchamianie klimatyzacji co najmniej raz w miesiącu przez co najmniej 15 minut (nawet zimą), aby upewnić się, że elementy się nie zablokują. Zapobiegnie to również powstawaniu stęchłego zapachu w systemie. Typowe usterki mechaniczne wynikające z braku użytkowania to… · Uszkodzone bezpieczniki, przekaźniki lub czujniki· Uszkodzona pompa sprężarki· Zablokowane sprzęgło magnetyczne pompy sprężarki· Zerwany lub ślizgający się pasek pompy sprężarki· Zablokowany wentylator wyciągowy· Nieszczelne lub uszkodzone przewody klimatyzacji
2) Brak gorącego powietrza / Brak gorącego powietrza na biegu jałowym – Jeśli samochód osiąga normalną temperaturę i pozostaje w niej bez przegrzewania, zwykle wynika to z blokady powietrznej w układzie chłodzenia lub zablokowanych / niesprawnych zaworów przepływowych. Ronnie odpowiedział na oba te problemy tutaj… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/1995-e36-328-coupe-heater-controls-t57515/
Ostateczną potencjalną przyczyną tego jest zablokowany rdzeń nagrzewnicy. Można go wyjąć i wymienić z wnętrza samochodu za schowkiem. Jeśli nie otrzymujesz gorącego powietrza z otworu wentylacyjnego i masz klimatyzację, upewnij się, że pokrętło pod otworem wentylacyjnym jest ustawione na czerwone, a nie niebieskie. Jeśli masz standardowe ogrzewanie, nie możesz uzyskać gorącego powietrza przez otwór wentylacyjny, zobacz tutaj... http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/1997-e36-318i-hot-air-problem-t890/page2.html
3) Przegrzewanie silnika - Istnieje wiele bardzo typowych i mniej typowych usterek, które prowadzą do przegrzewania E36...
a) Blokada powietrzna - Postępuj zgodnie z instrukcjami Ronniego w powyższym linku
b) Pompa wodna - Wczesne E36 miały plastikowy wirnik w pompie wodnej, który z czasem rozpada się, aż pompa przestaje krążyć wodę. Kiedy to się dzieje, gorąca woda pozostaje w pobliżu silnika i żadna nie dociera do skrzynki nagrzewnicy. Może to również prowadzić do przegrzania na biegu jałowym lub podczas jazdy.
c) Uszkodzony wentylator wiskozowy - Jeśli sprzęgło wentylatora (środkowa część) ulegnie awarii, wentylator nie będzie się obracał prawidłowo i nie schłodzi silnika. Wymiany są łatwe do zdobycia. Istnieje kilka przewodników, które Ci pomogą... http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/bmw-e36-325i-coupe-1994-viscous-fan-nut-t12095/
d) Zablokowana chłodnica - Regularne płukanie układu powinno temu zapobiec, jednak nie ma łatwego sposobu sprawdzenia, jak tylko wyjęcie chłodnicy.
e) Termostat zablokowany w pozycji zamkniętej - Niezbyt częste, ale się zdarza.
3) Niedogrzewanie silnika - Termostat jest pierwszą rzeczą do sprawdzenia / wymiany, ponieważ prawdopodobnie zablokował się w pozycji otwartej. Następnie sprawdź, czy wentylator wiskozowy się nie zablokował lub wentylator elektryczny (jeśli Twój model go posiada) nie działa cały czas.
4) Jednostka centralna klimatyzacji włącza się i wyłącza losowo - Ten problem jest spowodowany przegrzaniem kondensatora w urządzeniu. Nagrzewa się i nie przenosi ładunku, więc urządzenie się wyłącza. Ochładza się i zaczyna ponownie przenosić ładunek, więc urządzenie włącza się ponownie. Cykl powtarza się, aż kondensator jest tak gorący, że urządzenie pozostaje trwale wyłączone. Czasami odzyska sprawność po całkowitym schłodzeniu, innym razem całkowicie się przepali i urządzenie nie włączy się ponownie. Wszystkie zasługi dla pana Swope w USA za jego doskonały, krok po kroku przewodnik, jak rozwiązać ten problem… Strona internetowa Richarda Kilka sklepów elektronicznych w UK posiada te kondensatory, w tym Maplin. Zrobiłem tę naprawę kilka razy i użyłem pozycji nr 220450180746 z eBay (6 za 2,24 £). Napięcie znamionowe nie jest tak ważne, jak uzyskanie odpowiedniej pojemności – użyłem 63 woltów bez żadnych problemów. Uwaga: 470nf (nanofarad) to to samo, co 47uf (mikrofarad) Kiedy masz urządzenie rozebrane, to dobry moment na wyczyszczenie kanału i małego wentylatora, który zasysa powietrze obok czujnika temperatury wnętrza (mała niebieska plamka, którą widać po prawej stronie urządzenia). Jeśli to się zatka kurzem, system klimatyzacji nie może uzyskać dokładnego odczytu temperatury w kabinie. Warto również włożyć małą kroplę lekkiego oleju na łożysko wentylatora, jeśli skrzypi lub nie działa swobodnie. Jeśli nie czujesz się pewnie z lutownicą, istnieje kilka miejsc reklamujących się w Internecie i na eBay, które naprawią Twoje urządzenie za około 20 funtów na zasadzie wymiany.
5) Słaby przepływ powietrza – Zarówno ręczne ogrzewanie, jak i jednostka klimatyzacji mają filtr przeciwpyłkowy, czasami nazywany filtrem pyłkowym, mikrofiltrem lub filtrem HVAC. Często jest to zaniedbywane podczas serwisowania i może być na miejscu przez wiele lat, stając się zatkanym brudem i zanieczyszczeniami, osłabiając przepływ powietrza. Istnieją trzy rodzaje filtrów….
Klimatyzacja – Płaski filtr panelowy (nr części 64 11 9 069 895) zamontowany pod deską rozdzielczą, dostępny od strony przestrzeni na nogi kierowcy (tylko RHD) http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/1997-e36-328i-pollen-cabin-micro-filter-t55344/
Bez klimatyzacji, w tym Compact – Dwa filtry w kształcie kopuły (nr części 64 11 1 393 241) zamontowane w osłonie obok wentylatora…. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Compact/Europe/318ti-M42/browse/heater_and_air_conditioning/microfiltre_microfiltrecover/http://www.bimmerforums.co.uk/forum...rope/318ti-M42/browse/heater_and_air_conditioning/microfiltre_microfiltrecover/[/COLOR]
6) Wentylator dmuchawy nie działa, działa przerywanie lub z małą prędkością – Prędkość wentylatora dmuchawy jest kontrolowana przez rezystor stopnia końcowego (FSR), czasami nazywany „jeżem” lub „jeżozwierzem” w USA. Istnieją dwa rozwiązania, wymiana lub naprawa -
Wymiana - Bigedd9990 napisał następujący doskonały przewodnik, jak zmienić FSR… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...-guide-t15242/ Tutaj pokazany jest drugi typ… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...-stage-t66524/http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f17/1993-e36-325-coupe-wheres-my-final-stage-t66524/
[/COLOR]Naprawa - Typowa awaria wynika ze słabych połączeń lutowanych, ale musisz zeskrobać uszczelniacz, aby się do nich dostać, tutaj jest przewodnik... http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5-e53-forum/75414-final-stage-resistor-fix-diy.html
Jeśli sprawdziłeś FSR i wszystko jest w porządku, może się okazać, że sam wentylator dmuchawy uległ awarii. Tutaj znajduje się dobry przewodnik DIY dotyczący wymiany... http://www.dvatp.com/bmw/hvac_blower
7) Gorące powietrze lub zimne powietrze zawsze wieje z otworu wentylacyjnego w środku deski rozdzielczej (tylko klimatyzacja) Ten otwór wentylacyjny działa niezależnie od elementów sterujących ogrzewaniem (tj. możesz mieć gorące powietrze na twarzy, ale zimne powietrze wydobywające się z otworów wentylacyjnych w nogach), więc musisz upewnić się, że drugi pokrętło pod otworem wentylacyjnym jest ustawione na gorące (czerwone kropki) lub zimne (niebieskie kropki)
8) Gorące powietrze lub zimne powietrze niezależnie od ustawienia nagrzewnicy Sprawdź działanie zaworów nagrzewnicy w komorze silnika w pobliżu przegrody (pod przednią szybą). Są one sterowane elektrycznie i jeśli zablokują się w pozycji otwartej lub zamkniętej, otrzymasz gorące lub zimne powietrze niezależnie od ustawienia.
Konwersja z ręcznej na automatyczną klimatyzację Często zadawane pytanie brzmi „Czy mogę przekonwertować mój samochód z ręcznego na klimatyzację?”. Odpowiedź brzmi tak, ale zanim się podekscytujesz, jest to długa i skomplikowana praca - niestety nie możesz po prostu zamienić jednostki centralnej!
Ręczna na klimatyzację – To najtrudniejsza konwersja, ponieważ musisz dopasować wszystko
[/COLOR][/SIZE]Ręczna z klimatyzacją na klimatyzację – To łatwiejsze, ponieważ Twój samochód ma już większość wymaganych elementów klimatyzacji Są trzy główne rzeczy do zrobienia…
Klimatyzacja - Oczywiście, jeśli Twój samochód nie ma klimatyzacji i chcesz mieć klimatyzację, będziesz musiał zamontować wszystkie części klimatyzacji i powiązane przewody oraz okablowanie, a następnie napełnić ją gazem.
Skrzynka nagrzewnicy i otwory wentylacyjne – Klapy dystrybucji powietrza w samochodach z klimatyzacją są zmotoryzowane, a także mają element chłodzący z klimatyzacji, więc musisz zamontować skrzynkę nagrzewnicy z samochodu z klimatyzacją.
Okablowanie – Istnieje znaczna ilość dodatkowego okablowania dla klimatyzacji, a także oddzielna jednostka sterująca, która łączy się z DME
Oto lista zakupów… Jednostka centralna klimatyzacji, wiązka przewodów jednostki klimatyzacji odcięta do wiązki, jednostka sterująca klimatyzacji, środkowy otwór wentylacyjny deski rozdzielczej, kompletny zespół skrzynki powietrznej i wentylatora oraz okablowanie Chłodnica z elektrycznym wentylatorem wyciągowym i okablowaniem, Skraplacz i węże, Parownik i węże, Sprężarka ze wspornikiem montażowym, paskami i wężami, Koło pasowe silnika do użytku ze sprężarką. Aby dopasować te elementy, będziesz musiał wyjąć kierownicę, schowek, konsolę środkową, przyrządy i całą deskę rozdzielczą, skrzynkę nagrzewnicy i zespół wentylatora, wszystkie kanały powietrzne, spuścić układ chłodzenia, wyjąć przedni zderzak, kratkę, chłodnicę i sprzęgło wentylatora. Będziesz musiał również wykonać poważne prace nad wiązką przewodów i skrzynką bezpieczników. Oto linki do demontażu deski rozdzielczej i skrzynki nagrzewnicy, aby dać Ci wyobrażenie o tym, co jest zaangażowane… Przewodnik po demontażu deski rozdzielczej Sphinx – http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/e36-dashboard-removal-guide-t38712/ Mój przewodnik po demontażu skrzynki nagrzewnicy - http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/e36-heater-box-seal-replacement-to-fix-wet-t40364/ Jeśli czujesz się odważny i nadal chcesz iść dalej, zalecam znalezienie samochodu dawcy (w tym samym wieku, silniku itp.) z pełnym systemem klimatyzacji u lokalnego złomiarza i ostrożne usunięcie wszystkiego samodzielnie. W ten sposób będziesz miał każdą potrzebną część, a co ważniejsze, nauczysz się procesu montażu (w odwrotnej kolejności) w okazyjnej cenie. Aby udowodnić, że to nie jest niemożliwe, oto link do osoby, która to zrobiła… http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f9/1996-e36-328-climate-control-and-on-board-t18239/
Ukryte menu testowe
Na koniec, oto kilka informacji o tym, jak uzyskać dostęp do ukrytego menu testowego od gościa o imieniu Richard Nott. Wydaje się, że działa to dla niektórych osób, a dla innych nie. Istnieje sugestia, że działa tylko w samochodach przed liftingiem (przed 1996 rokiem). Prześlij opinię na ten temat, jeśli możesz to uruchomić
Naciśnij jednocześnie przyciski „AUTO” i „REAR DEFROST”. Dostępnych jest 12 wyświetlaczy. Przełączaj się między nimi, naciskając przełącznik kołyskowy wentylatora (+ lub -).
1 Czujnik temperatury wewnętrznej
2 Czujnik temperatury zewnętrznej
3 Czujnik lewego rdzenia nagrzewnicy
4 Czujnik prawego rdzenia nagrzewnicy
5 Czujnik temperatury parownika
6 Wejście prędkości obrotowej silnika
7 Wejście prędkości drogowej
8 Wartość współczynnika „Y”
9 Pozycja klapy świeżego powietrza (%)
10 Napięcie czujnika AUC
11 Napięcie akumulatora
12 Wersja oprogramowania
Aby wyjść z funkcji wyświetlania, naciśnij jednocześnie przyciski „RECIRC” i „AUTO” lub wyłącz zapłon.
Uwaga: 1. Kropki dziesiętne nie są wyświetlane, dlatego 75,5% jest wyświetlane jako 755. 2. Wszystkie wyświetlacze temperatury są w stopniach Celsjusza3. Wartości ujemne są wskazywane znakiem minus
Życzymy miłej zabawy!