Hallo, ik heb een BMW 2012 116i F21 met een aandrijflijnprobleem.
Telkens als ik de auto start bij een koude start, verschijnt er geen fout. Zodra ik hem in de versnelling zet en begin te accelereren, krijg ik een motorwaarschuwingslampje en een aandrijflijnstoring met veel schudden in de motor en de versnellingspook trilt.
Toen dit gebeurde, heb ik de obd uitgevoerd en de fout P13C0 verscheen.
Ik heb de auto uitgezet (maar de ontsteking aan laten staan) en de aandrijflijnstoring verdween en er stond geen code op de obd-scanner. Ik zet de motor weer aan, maar nu verschijnt de aandrijflijnstoring na 10 seconden zonder te accelereren. Ik zet hem uit en controleer opnieuw de obd, maar er verschijnt geen code.
Ik heb onlangs de vanos-solenoĂŻde vervangen door een gloednieuwe. Misschien is de stekker die in de vanos-solenoĂŻde gaat slecht, maar ik weet zeker dat ik een circuitfout zou krijgen als dat het geval was.
Ik heb geen idee wat ik moet doen... misschien de nokkenas opnieuw uitlijnen? En zo ja, is er een handleiding voor deze procedure?
Telkens als ik de auto start bij een koude start, verschijnt er geen fout. Zodra ik hem in de versnelling zet en begin te accelereren, krijg ik een motorwaarschuwingslampje en een aandrijflijnstoring met veel schudden in de motor en de versnellingspook trilt.
Toen dit gebeurde, heb ik de obd uitgevoerd en de fout P13C0 verscheen.
Ik heb de auto uitgezet (maar de ontsteking aan laten staan) en de aandrijflijnstoring verdween en er stond geen code op de obd-scanner. Ik zet de motor weer aan, maar nu verschijnt de aandrijflijnstoring na 10 seconden zonder te accelereren. Ik zet hem uit en controleer opnieuw de obd, maar er verschijnt geen code.
Ik heb onlangs de vanos-solenoĂŻde vervangen door een gloednieuwe. Misschien is de stekker die in de vanos-solenoĂŻde gaat slecht, maar ik weet zeker dat ik een circuitfout zou krijgen als dat het geval was.
Ik heb geen idee wat ik moet doen... misschien de nokkenas opnieuw uitlijnen? En zo ja, is er een handleiding voor deze procedure?