Cześć, mam BMW 2012 116i f21 z usterką układu napędowego.
Zawsze, gdy uruchamiam samochód na zimnym silniku, nic się nie pojawia jako błąd. Gdy tylko wrzucę bieg i zacznę przyspieszać, zapala się kontrolka silnika i pojawia się usterka układu napędowego z dużym wstrząsaniem silnika i wibracjami dźwigni zmiany biegów.
Kiedy to się wydarzyło, uruchomiłem obd i pojawił się błąd P13C0.
Wyłączyłem samochód (ale zostawiłem zapłon włączony), a błąd usterki układu napędowego zniknął i na skanerze obd nie było żadnego kodu. Włączam silnik ponownie, ale teraz usterka układu napędowego pojawia się po 10 sekundach bez przyspieszania. Wyłączam go i ponownie sprawdzam obd, ale żaden kod się nie pojawia.
Niedawno wymieniłem elektrozawór vanos na zupełnie nowy. Może wtyczka, która wchodzi do elektrozaworu vanos, jest uszkodzona, ale jestem pewien, że otrzymałbym błąd obwodu, gdyby tak było.
Nie mam pojęcia, co robić... może wyrównać wałek rozrządu? A jeśli tak, czy istnieje instrukcja dla tej procedury?
Zawsze, gdy uruchamiam samochód na zimnym silniku, nic się nie pojawia jako błąd. Gdy tylko wrzucę bieg i zacznę przyspieszać, zapala się kontrolka silnika i pojawia się usterka układu napędowego z dużym wstrząsaniem silnika i wibracjami dźwigni zmiany biegów.
Kiedy to się wydarzyło, uruchomiłem obd i pojawił się błąd P13C0.
Wyłączyłem samochód (ale zostawiłem zapłon włączony), a błąd usterki układu napędowego zniknął i na skanerze obd nie było żadnego kodu. Włączam silnik ponownie, ale teraz usterka układu napędowego pojawia się po 10 sekundach bez przyspieszania. Wyłączam go i ponownie sprawdzam obd, ale żaden kod się nie pojawia.
Niedawno wymieniłem elektrozawór vanos na zupełnie nowy. Może wtyczka, która wchodzi do elektrozaworu vanos, jest uszkodzona, ale jestem pewien, że otrzymałbym błąd obwodu, gdyby tak było.
Nie mam pojęcia, co robić... może wyrównać wałek rozrządu? A jeśli tak, czy istnieje instrukcja dla tej procedury?