BMW Forums : BimmerForums banner

Usterka układu napędowego P13C0

1 reading
24K views 44 replies 3 participants last post by  lowaaa  
#1 ·
Cześć, mam BMW 2012 116i f21 z usterką układu napędowego.

Zawsze, gdy uruchamiam samochód na zimnym silniku, nic się nie pojawia jako błąd. Gdy tylko wrzucę bieg i zacznę przyspieszać, zapala się kontrolka silnika i pojawia się usterka układu napędowego z dużym wstrząsaniem silnika i wibracjami dźwigni zmiany biegów.

Kiedy to się wydarzyło, uruchomiłem obd i pojawił się błąd P13C0.

Wyłączyłem samochód (ale zostawiłem zapłon włączony), a błąd usterki układu napędowego zniknął i na skanerze obd nie było żadnego kodu. Włączam silnik ponownie, ale teraz usterka układu napędowego pojawia się po 10 sekundach bez przyspieszania. Wyłączam go i ponownie sprawdzam obd, ale żaden kod się nie pojawia.

Niedawno wymieniłem elektrozawór vanos na zupełnie nowy. Może wtyczka, która wchodzi do elektrozaworu vanos, jest uszkodzona, ale jestem pewien, że otrzymałbym błąd obwodu, gdyby tak było.

Nie mam pojęcia, co robić... może wyrównać wałek rozrządu? A jeśli tak, czy istnieje instrukcja dla tej procedury?
 
#5 ·
Nie jestem pewien co do tego silnika, może to być przód głowicy lub pokrywa zaworów.
Ale przed wymianą czegokolwiek zeskanuj za pomocą odpowiedniej diagnostyki, ponieważ możesz ścigać usterkę na podstawie tego kodu, ale w rzeczywistości jest to coś innego, ponieważ ogólny skaner nieprawidłowo zinterpretował kody szesnastkowe BMW
 
#7 ·
Cześć, dzięki za odpowiedź.

wyczyściłem te czujniki i nadal mam problem z układem napędowym.

To takie dziwne, ponieważ jeśli zostawię samochód na 5-8 minut, jest w porządku... wtedy pojawia się problem z układem napędowym i zapala się kontrolka silnika... następnie 2 minuty później kontrolka silnika znika, ale wyświetla się usterka układu napędowego, a samochód nadal brzmi szorstko i jest w trybie awaryjnym?

Jak tylko wyłączę i włączę samochód, kontrolka silnika znika, podobnie jak usterka układu napędowego.

mogę uruchomić skaner obd tylko wtedy, gdy silnik jest włączony, ponieważ wtedy zapala się kontrolka z kodem...

Utknąłem teraz całkowicie. Zamówiłem droższy skaner obd w nadziei, że odczyta/wyświetli bardziej szczegółowy błąd...
 
#8 ·
Skaner przyszedł i to wszystko, co mówi... @Atyn lub @Johnnyroper

Zakładam więc, że te skanery obd są tak samo bezużyteczne jak inne, ale z wyższą ceną.

Jedną rzeczą, którą zauważyłem, było to, że temperatura katalizatora bank 1, czujnik 1 zwracała 315,32 stopnia F

Ciśnienie na szynie paliwowej przy 1001,95 psi z wejściem poziomu paliwa 34,118%

i temperatura płynu chłodzącego silnik przy 145,4 stopnia F.

Guma pompy wody wygląda na dość zużytą, więc czy to może być to? Chociaż nie jestem pewien, jak wpłynęłoby to na wałek rozrządu...

Image
 
#10 · (Edited)

Wyszukaj je. Ale 1339 odnosi się do wałka rozrządu wydechowego, więc wygląda na to, że Twoje problemy są związane z vanosem.
Może to być wadliwy czujnik.

Czujniki wałka rozrządu kosztują około 14 funtów za sztukę z Autodoc, więc nie są zbyt kosztowne, jeśli nie rozwiążą problemu.

Wprowadź swój numer rejestracyjny, aby znaleźć właściwą część.

P13C0 to dolotowy vanos, a powyższa strona sugeruje elektrozawór dolotowy, ale kliknij „zobacz”, aby uzyskać więcej informacji. Zwróć uwagę na komentarz dotyczący ciśnienia oleju - kiedy olej i filtr zostały wymienione?
Może warto użyć płukanki silnika, jeśli trzeba je wymienić.

Elektrozawór dolotowy znajduje się po stronie kierowcy z przodu pod ecu, ale na szczęście jest bardziej dostępny niż elektrozawór wydechowy po przeciwnej stronie.

Elektrozawory kosztują 36 funtów.

 
#12 ·
Dzięki za linki @Atyn Zamówię czujniki wałka rozrządu, jak sugeruje 'informacja o usterce'. Jeśli chodzi o elektrozawór, samochód przyjechał z nim uszkodzonym. (Dosłownie wyglądało to tak, jakby próbowali go wybić młotkiem. W końcu go wyjąłem i założyłem nowy i wsunął się idealnie, więc to już jest nowe... jednak wiązka przewodów ma za sobą lepsze czasy i być może będę potrzebował nowej wtyczki. Ale znowu, nie jestem pewien, jaki to może mieć wpływ, zwłaszcza jeśli nadal jest podłączony.

Olej i filtr zostały wymienione kilka dni temu. Z tego, co czytałem, ilość oleju wynosiła od 4,2 l do 4,7 l.

czekaj czekaj... są DWA elektrozawory dolotowe?! Czy masz może schemat, gdzie można znaleźć ten wydechowy?

Zauważając, że elektrozawór dolotowy (pod ecu) został wymieniony na nowy, czy to może być tylko elektrozawór wydechowy powodujący problem, czy też nie działałoby to w ten sposób?


Poszukaj ich. Ale 1339 odnosi się do wałka rozrządu wydechowego, więc wygląda na to, że Twoje problemy są związane z vanosem.
Może to być wadliwy czujnik.

Czujniki wałka rozrządu kosztują około 14 funtów za sztukę z Autodoc, więc nie są zbyt kosztowne, jeśli nie rozwiązały problemu.


Wprowadź swój numer rejestracyjny, aby znaleźć odpowiednią część.

P13C0 to dolot vanos, a powyższa strona sugeruje elektrozawór dolotowy, ale kliknij 'zobacz', aby uzyskać więcej informacji. Zwróć uwagę na komentarz dotyczący ciśnienia oleju - kiedy olej i filtr zostały wymienione?
Może warto użyć płukania silnika, jeśli trzeba to zrobić.

Elektrozawór dolotowy znajduje się po stronie kierowcy z przodu pod ecu, ale na szczęście jest bardziej dostępny niż wydechowy po przeciwnej stronie.

Elektrozawory kosztują 36 funtów.

 
#11 ·
Dzięki za link :) @Atyn Sprawdziłem moje ecu pod kątem wariantu ecu, ale nie mam pojęcia, który to może być... Etykieta na ecu mówi DME, ale nie jestem pewien, czy ma to związek z którymkolwiek z wariantów ecu, które pokazuje strona internetowa... Zakładam, że ma to coś wspólnego z ustawieniem łańcucha rozrządu po przeczytaniu informacji o błędzie na tej stronie.
 
#13 ·
Znalazłem jego obraz na pliku PDF. Myślę, że to ten, z którym poprzedni właściciel miał problemy, ale nie miał pojęcia, gdzie się znajdował. Trudno było znaleźć obraz dla jego lokalizacji, a po zobaczeniu, jaką pracę wykonali przy poprzednim, jestem pewien, że nie mieli pojęcia, gdzie ten się znajdował.

Więc zamówię kolejny zawór elektromagnetyczny, dwa czujniki i zobaczę, jak pójdzie. Zamówiłem również nowy skaner obd, taki, który może współpracować z Bimmerlink, aby móc znaleźć konkretny kod. Mam tylko nadzieję, że nie ma to nic wspólnego z rozrządem wałka rozrządu, ponieważ nie mam pojęcia, jak miałbym w ogóle zacząć taką pracę.
 
#14 ·
Nie powinno być 2 elektrozaworów dolotowych, jest jeden na wałek rozrządu, więc jeden na wydechu i jeden na dolocie.
Myślę, że w tym momencie należy sprawdzić mechaniczne ustawienie rozrządu, zanim zacznie się wymieniać części, wraz z diagnostyką BMW.
 
#16 ·
Nie zawracaj sobie głowy ponownym ustawianiem czasu, jeśli jest on nieprawidłowy, to znaczy, że tak ma być. Najprawdopodobniej rozciągnięty lub prowadnice pękają.
Zrób kompletny zestaw łańcucha wraz z demontażem miski olejowej i wyczyść miskę olejową/odbiornik oleju, aby upewnić się, że nie ma żadnych zanieczyszczeń.
 
#17 ·
Nie zawracaj sobie głowy ponownym ustawianiem rozrządu, jeśli jest przestawiony, to z jakiegoś powodu. Najprawdopodobniej rozciągnięty lub prowadnice się rozpadają.
Zrób kompletny zestaw łańcucha wraz z demontażem miski olejowej i wyczyść miskę olejową/odbiór oleju, aby upewnić się, że nie ma zanieczyszczeń.
Zestawy łańcucha rozrządu z nowymi kołami zębatymi lub bez nich oraz potrzebne narzędzia są w rozsądnej cenie na eBayu, a filmy są na Youtube.

Łańcuch, w komplecie z prowadnicami, po prostu wpada od góry, więc nie ma większego demontażu.

Planuję zrobić swój latem.
 
#26 ·
Kupiłem to, mam to teraz, ale i przepraszam, jeśli to głupie pytanie, rozumiem, że blokuje wałek rozrządu na miejscu, ale wałek rozrządu może być źle ustawiony, prawda? Więc jak wyrównuje zarówno wałek ssący, jak i wałek rozrządu, aby były we właściwej pozycji, jeśli są poza czasem / wyrównaniem?

Z tego, co rozumiem, 'Przesunięcie kątowe względem wału korbowego poza tolerancją' oznacza, że jest poza wyrównaniem, prawda? Czy nie muszę go wyrównać podczas wymiany łańcucha i wałka rozrządu/ssącego? @Johnnyroper

Dzięki :)
 
#27 ·
Musisz zablokować wał korbowy w GMP za pomocą kołka blokującego, upewnij się, że wałki rozrządu są w pozycji, w której zawory numer 1 są całkowicie zamknięte, krzywki powinny być skierowane do góry, ale nie całkowicie pionowo. Ponieważ jest to silnik 4-suwowy, wałki rozrządu mogą być przesunięte o 180 stopni, więc musisz potwierdzić, że krzywki są skierowane do góry. Jeśli narzędzie blokujące nie pasuje, ponieważ wałki rozrządu są nieco przestawione, musisz poluzować śruby wałka rozrządu i przesunąć wałki rozrządu za pomocą klucza, aż narzędzie się nasunie i je zablokuje.
 
#28 · (Edited)
Ok, krzywki wałka rozrządu skierowane w górę. Zestaw, który kupiłem, zawiera koła zębate dolotowe i wylotowe (dwa koła zębate, na które wchodzi łańcuch). Kiedy je zdejmuję, aby wymienić, czy wkładam je w to samo położenie, w którym były, czy też nie ma to znaczenia, ponieważ zablokowałem wałek rozrządu i ustawiłem krzywki wałka rozrządu w górę? @Johnnyroper Jeszcze raz dziękuję :))
 
#29 ·
Piasty vanos mogą być umieszczone w dowolnej orientacji, wystarczy upewnić się, że dopasowujesz wlot do wlotu i wylot do wylotu. Element, który musi być prawidłowo umieszczony, to czujnik położenia wałka rozrządu, w zestawie powinno znajdować się narzędzie blokujące do ich wyrównania.