Hallo allemaal... Ik heb een e90 lci 325i 3.0L N53 en heb een probleem met misfires/onregelmatig lopen bij een koude start. Hij geeft een misfire code voor cilinder 6 samen met het motorlampje, na een minuut draaien en het wissen van de code loopt de motor zo soepel als zijde en geeft hij geen misfires meer tot de volgende koude start.
Na veel tijd op het net te hebben gezocht en veel verschillende oplossingen te hebben geprobeerd, kan ik het probleem niet vinden (zonder naar een dealer te gaan voor een diagnose die me vertelt wat ik al weet met mijn eigen diagnose tools.) :confused
mijn vermoedens waren de injector, maar na 2 gloednieuwe injectoren met dezelfde resultaten en het probleem alleen bij koude starts.
Ok... dus hier is al het werk dat ik heb gedaan sinds ik hem 6 maanden geleden heb gekregen...
Bobines op 4,5 en 6
6 nieuwe bougies (ook de sockets schoongemaakt)
no.6 injector twee keer (incl. ontkoppelaar, coderen en aanpassingen resetten via inpa, index 11)
nieuwe ecu (ander defect, gelukkig gedekt door garantie)
NOx sensor
bank 1+2 pre-cat 02 sensoren
inlaatspruitstukdruksensor
MAF sensor
Hoge druk brandstofsensor
De inlaatkleppen zijn met walnootstralen gereinigd
3 olieverversingen, 1 inclusief het spoelen van het systeem
Nieuwe Vanos solenoĂŻden en afdichtingen
Ik heb een nieuwe lagedruk brandstofsensor klaar om ergens volgende week in te zetten, samen met inlaatspruitstukpakkingen.
Ik heb ook gelezen dat je mogelijk alle injectoren tegelijk moet vervangen, maar ook vele malen gelezen dat dat niet het geval is... ook erg duur!
Veel van het werk dat ik heb gedaan, was preventief onderhoud of goedkopere opties om mee te beginnen om de kern van dit probleem te achterhalen...
Ik waardeer alle ideeën of suggesties die mensen hebben om me te helpen dit op te lossen... :thumbsup geweldige auto als hij eenmaal loopt lol
Bedankt.
Na veel tijd op het net te hebben gezocht en veel verschillende oplossingen te hebben geprobeerd, kan ik het probleem niet vinden (zonder naar een dealer te gaan voor een diagnose die me vertelt wat ik al weet met mijn eigen diagnose tools.) :confused
mijn vermoedens waren de injector, maar na 2 gloednieuwe injectoren met dezelfde resultaten en het probleem alleen bij koude starts.
Ok... dus hier is al het werk dat ik heb gedaan sinds ik hem 6 maanden geleden heb gekregen...
Bobines op 4,5 en 6
6 nieuwe bougies (ook de sockets schoongemaakt)
no.6 injector twee keer (incl. ontkoppelaar, coderen en aanpassingen resetten via inpa, index 11)
nieuwe ecu (ander defect, gelukkig gedekt door garantie)
NOx sensor
bank 1+2 pre-cat 02 sensoren
inlaatspruitstukdruksensor
MAF sensor
Hoge druk brandstofsensor
De inlaatkleppen zijn met walnootstralen gereinigd
3 olieverversingen, 1 inclusief het spoelen van het systeem
Nieuwe Vanos solenoĂŻden en afdichtingen
Ik heb een nieuwe lagedruk brandstofsensor klaar om ergens volgende week in te zetten, samen met inlaatspruitstukpakkingen.
Ik heb ook gelezen dat je mogelijk alle injectoren tegelijk moet vervangen, maar ook vele malen gelezen dat dat niet het geval is... ook erg duur!
Veel van het werk dat ik heb gedaan, was preventief onderhoud of goedkopere opties om mee te beginnen om de kern van dit probleem te achterhalen...
Ik waardeer alle ideeën of suggesties die mensen hebben om me te helpen dit op te lossen... :thumbsup geweldige auto als hij eenmaal loopt lol
Bedankt.