BMW Forums : BimmerForums banner

Błąd czujnika wałka rozrządu 27BB

22K views 46 replies 3 participants last post by  mojojojo  
#1 ·
Miałem błąd 27BB i wymieniłem czujnik wałka rozrządu wydechowego na część zamienną, oryginalną część BMW, ale błąd pozostaje.

Zauważyłem, że po wyjęciu starego czujnika nie było obecnego O-ringu, więc kupiłem zupełnie nowy do nowego czujnika.

Przetestowałem również rezystancję na starym czujniku i stwierdziłem, że mieści się ona w oczekiwanych parametrach.

Od czasu wymiany czujnika nie było żadnych zmian w silniku. Nierówna praca na biegu jałowym i dymek podczas obciążenia.

Znalazłem małe pęknięcie w gumowej rurze między przepływomierzem a zaworem regulacji biegu jałowego, więc zostanie to naprawione w ten weekend.

Czy jest coś jeszcze, na co powinienem uważać, czy może coś pomijam?
 
#2 ·
27BB odnosi się do sterowania wydechem vanos, sprawdziłbym zawory elektromagnetyczne pod kątem wycieków oleju (zużyte uszczelki typu o-ring). Sprawdź również, czy masz ulepszony napinacz łańcucha rozrządu, jest film na YouTube pokazujący różnicę, jeśli nie jesteś pewien, zatytułowany Napinacz łańcucha rozrządu N42 lub coś w tym stylu.
Nawet najmniejszy wyciek powietrza w tych miejscach spowoduje problemy!
 
#4 ·
Usunąłem cewki i wymieniłem pierścienie, ponieważ były kruche i bardzo łatwo pękały. Cewki były pokryte szlamem, więc je wyczyściłem i włożyłem z powrotem.

Wcześniej były oznaki wycieku oleju z przodu silnika, ale już ich nie ma.

Wciąż pracuje nierówno jak borsuk...

Następnie przyjrzę się napinaczowi.
 
#6 ·
Brzmi jak kolejny zaniedbany N42. Spróbuj odłączyć czujnik MAF, powinno to pomóc z nierówną pracą na biegu jałowym, dopóki nie naprawisz wycieku powietrza/pękniętego węża.
Śmieszne jest to, że nie zmienia to obrotów biegu jałowego, gdy MAF jest odłączony. Przechodzi na milisekundę, ale kontynuuje przerywanie.
 
#10 ·
Oto kilka zdjęć lokalizacji

Serwomotor Valvetronic

View attachment 214634

Lokalizacja separatora oleju CCV, wąż, który przebiega nad kolektorem dolotowym, czasami zapada się, jeśli ccv jest zablokowany, można zdjąć wąż i sprawdzić, czy w środku nie ma oleju i szlamu.

View attachment 214642
Świetnie, dzięki za zdjęcia.

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#16 ·
Czy zmieniłeś napinacz?
Dostałem klucz i część, więc mam nadzieję zrobić to dzisiaj.

Z tego, co czytałem, nie chodzi tyle o czas, jaki to zajmuje, ile o to, żeby nie skrzyżować gwintu (co zauważyłeś) i się do niego dostać. Dam ci znać, jak pójdzie.

Jeśli więcej ode mnie nie usłyszysz, to dlatego, że schrzaniłem i kupiłem Suzuki Swift. [emoji12]

Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
#37 ·
Ok, brzmi jak plan. Planowałem podnieść ją i rzucić okiem na czujnik (mówi z przekonaniem), żeby upewnić się, że okablowanie/złącze jest w porządku, zanim pójdę dalej. Przeczytałem kilka postów, w których okablowanie czujnika zostało odłączone lub uszkodzone, więc przy odrobinie szczęścia mogę być w tej samej łódce.

Jeśli nie zobaczę nic oczywistego, przekażę to mechanikowi, ale lubiłem szukać usterek i naprawiać łatwiejsze rzeczy, takie jak napinacz i regulator szyby i silnik.

Ale czasami trzeba to po prostu zostawić profesjonalistom!

Dam ci znać, co znajdę.
 
#39 ·
Właśnie zdałem sobie sprawę, że raport o błędzie, który wysłałem, wskazuje na lambdę za katalizatorem. Sprawdziłem dziś wieczorem pod samochodem, odłączyłem złącze, wyczyściłem je i podłączyłem ponownie, bez rezultatu.

Czy uzyskałbym odczyt z multimetru z czujnika lambda, rezystancję itp.?
 
#40 ·
Czy masz system z 2 lub 4 czujnikami? Z tego co rozumiem, modele bez wtórnej pompy emisji powietrza mają tylko dwa czujniki... kontrolny i monitorujący.
Jeśli to system z 2 czujnikami (jak N46), to chyba miałem rację ignorując odczyty z banku 2. Kody błędów wskazują na bank 1. Spróbuj rozgrzać samochód do temperatury roboczej i sprawdź dane lambda na żywo, dodaj trochę gazu i zobacz, czy jakieś wartości się zmieniają.
 
#41 ·
Doprowadziłem samochód do temperatury roboczej i żaden z nich się zbytnio nie zmienił.

Chociaż ze wszystkich powiedziałbym, że ten za bankiem katalizatora 1 zmienił się najmniej.

Sądzę, że bank 2 jest przeznaczony do większych silników, liczących ponad 4 cylindry.

Myślę również, że jeśli czujniki nie były zmieniane od jakiegoś czasu, to mogły przekroczyć datę ważności.
 
#43 ·
Sądzę, że bank 2 jest dla większych silników, które mają więcej niż 4 cylindry.

Myślę również, że jeśli czujniki nie były zmieniane od jakiegoś czasu, to mogły przekroczyć datę ważności.
Wcześniejsze N42 były wyposażone w 4 czujniki tlenu i wtórną pompę powietrza do emisji spalin, zmieniono to w późniejszych wersjach na 2 czujniki tlenu i zrezygnowano z pompy powietrza, czy było to działanie oszczędnościowe, czy też osiągnięto takie same wyniki tylko z 2 czujnikami tlenu, nie wiem. Czy mógłbyś zamieścić zrzut ekranu z odczytami lambda i danymi cyfrowymi 1?

Czy próbowałeś wyczyścić kody i sprawdzić, czy wrócą? Jaki jest przebieg samochodu?
 
#42 ·
Po około 20 minutach pracy jedynym czujnikiem, który się nie poruszył, był 'Sonda lambda za katalizatorem bank 1', która cały czas utrzymywała się na poziomie 0,45, podczas gdy sonda lambda przed katem bank 1 i sonda lambda Int. bank 1 poruszały się stopniowo w górę lub w dół, w zależności od tego, czy przyspieszałem, czy nie.

Będąc pod samochodem, wydaje się, że ten czujnik jest jednym z łatwiejszych do wymiany!