BMW Forums : BimmerForums banner

BMW e46 320d dde światło tryb awaryjny

13K views 11 replies 2 participants last post by  Maryan88  
#1 · (Edited)
Cześć, zastanawiam się, czy ktoś miałby jakiś pomysł, co może być problemem z moim 320d e46 150KM

Obecnie otrzymuję kody;

4560 45A0 4600 Prawdopodobieństwo ciśnienia w szynie dostarczania sterowane

3F01 Sygnał czujnika ciśnienia doładowania

3FF1 Czujnik przepływu masy powietrza

Zmieniłem czujnik przepływu powietrza, czujnik MAP, regulator ciśnienia paliwa, czujnik szyny paliwowej i filtr paliwa. Jednak w większości przypadków użyłem części używanych, więc nie mogę zagwarantować, że będą w pełni sprawne.

Kiedy wciskam pedał gazu, zapala się kontrolka DDE i wchodzi w tryb awaryjny, zastanawiam się, czy wszystkie kody mogą wskazywać na jedną rzecz, czy też ktoś inny miał już wcześniej taki problem?

Dzięki, Alex

Edycja: samochód kilka razy zgasł podczas jazdy z zapalającą się kontrolką DDE, a następnie zgasł całkowicie i teraz nie chce się uruchomić, teraz otrzymuję kod błędu 4b90
Jakakolwiek pomoc?
 
#4 ·
Dzięki za aktualizację... U mnie zaczęły się pojawiać powyższe objawy (błędy niskiego ciśnienia na szynie) po wymianie filtra paliwa (fabrycznie nowy). Zamierzam ponownie wymienić filtr w przyszłym tygodniu (spróbuję innej marki, tym razem prawdopodobnie wybiorę OEM). Sprawdziłem czujniki szyny, wtyczki i przewody, w tym te od wtryskiwaczy - nic). Mechanik powiedział, że to może być brud w filtrach szyny, prawdopodobnie zebrany podczas wymiany filtra... zamierzam to sprawdzić, ponieważ zamierzamy usunąć wlot, aby zaślepić klapy wirowe i wymienić uszczelki. ECU przechowuje 3 błędy niskiego ciśnienia na szynie i wszystkie 4 błędy świec żarowych (zakładając, że to przekaźnik jest uszkodzony dla wszystkich 4 błędów świec żarowych i powinien wpływać tylko na rozruch) nie wyłącza się, uruchamia się dobrze, działa dobrze, ale jeśli wcisnę pedał gazu do oporu, przechodzi w tryb awaryjny... Mogę zasugerować test szczelności wtryskiwaczy, ponieważ już wymieniłeś czujniki szyny i pompy... mam nadzieję na najlepsze... Będę Cię informował na bieżąco.
 
#5 ·
Cześć, dzięki za odpowiedź, mój również ma kod błędu dla wszystkich 4 świec żarowych i modułu świec żarowych, ale nie pomyślałem, żeby to dodać, ponieważ nie sądziłem, że będzie to miało z tym coś wspólnego, ale mój również uruchamia się idealnie, może rozważę wymianę modułu świec żarowych jako następną i jeśli to nic nie da, zrobię test szczelności. W każdym razie będę Cię informował na bieżąco, dzięki.
 
#6 ·
Cześć Alex, samochód był u mechanika w zeszłym tygodniu. Zostawiłem stary filtr paliwa na miejscu, samochód nie przechodził w tryb awaryjny przez ostatnie kilka dni (zakładając, że powietrze dostało się do szyny po wymianie filtra). Zaślepiłem klapy wirowe, dobrze wyczyściłem wlot i wymieniłem sterownik świec żarowych wraz z jedną świecą. Zgadzam się z Tobą, usterka modułu świec żarowych nie jest związana z naszym problemem i przydaje się tylko wtedy, gdy temperatura jest poniżej 0. Zdecydowałem się wymienić moduł i świecę, ponieważ zimą robi się u mnie naprawdę zimno (@ -25 C) i rano przez kilka sekund chodził nierówno (pierwszy rozruch, a temperatura na zewnątrz wynosiła @ 2 stopnie, nawet nie poniżej 0). Wymieniłem oba termostaty i płyn chłodniczy, ponieważ główny wykazywał oznaki awarii (spadek temperatury podczas jazdy lub zjazdu). Podczas wymiany tych części sprawdziłem przewody podciśnieniowe i robiąc to, odłączyłem czujnik HPFP/regulator paliwa - wewnątrz tej wtyczki znajdowało się paliwo diesla, zakładając, że czujnik ulegnie awarii w pewnym momencie, ale zdecydowałem się wyczyścić wtyczkę/złącze sprayem kontaktowym do tego czasu, najwyraźniej ten czujnik generował błąd niskiego ciśnienia na szynie w moim samochodzie w losowych momentach, w zależności od obciążenia. Pozostałe 2 czujniki na szynie wyglądają dobrze, a okablowanie/połączenia są w porządku. Kolejną sugestią jest sprawdzenie tego czujnika znajdującego się na HPFP, na innych forach czytałem, że jest podatny na awarie, podobnie jak te na szynie. Łatwa praca, widoczna z prawej strony poniżej zaworu EGR. Jeśli masz INPA, możesz zrobić odczyt na żywo na wtryskiwaczach, da ci to punkt wyjścia lub pomysł, czy są uszkodzone lub za bardzo przeciekają. Mam nadzieję, że wkrótce to naprawisz!
 
#8 ·
Przepraszam za późną odpowiedź, nie przeszedłem w tryb awaryjny po czyszczeniu czujnika znajdującego się na HPFP, zdarzyło się to dwa razy w ostatnim miesiącu w losowych sytuacjach podczas przyspieszania. Nadal stawiam na czujnik HPFP w moim... ale ogólnie jest teraz dobrze... daj znać, czy uda Ci się naprawić swój.
 
#9 ·
Cześć, dzięki za aktualizację. Zrobiłem wszystko, co zrobiłeś i wydawało się to bardzo pomóc, ale nadal wszedł w tryb awaryjny z kontrolką DDE przy wysokich obrotach. Właśnie wymieniłem ponownie czujnik MAP, ponieważ ten, który wymieniłem ostatnio, nie był fabrycznie nowy i od tego czasu nie wszedł w tryb awaryjny. Nadal czuję jednak lekką utratę mocy, czasami wydaje się znacznie szybszy niż innym razem, więc próbuję teraz ustalić, jaka jest tego przyczyna.
 
#10 ·
Dzięki i mam nadzieję, że naprawiłeś problem DDE/trybu awaryjnego. Aktualizacja u mnie: DDE nadal się włącza... więc mam nadzieję naprawić mój, wymieniając czujnik pompy wysokiego ciśnienia... Czy przypadkiem pozbyłeś się trybu DDE/awaryjnego przy wysokich obrotach, wymieniając czujnik MAP?
 
#12 ·
U mnie to samo, ale w końcu udało mi się naprawić mój... w końcu... Przeszedł w tryb awaryjny z powodu wadliwej pompy wstępnej, była na wyjściu i nie udało jej się utrzymać ciśnienia 4 barów w razie potrzeby pod obciążeniem... bardzo frustrujące i trudne do zdiagnozowania, ponieważ pompa buczała po przekręceniu kluczyka przy uruchamianiu (normalny dźwięk buczenia, nic niezwykłego) > błędy niskiego ciśnienia paliwa na szynie pojawiają się z powodu wielu czynników: czujniki szyny, czujnik HP, zatkany/zły filtr paliwa, pompa wstępna (pod samochodem), pompa pick-up (w zbiorniku), nieszczelny wtryskiwacz lub w najgorszym przypadku pompa HP... Wymieniłem swój na pompę wstępną OEM SH i problem zniknął :D, szkoda, że zawiodła i zostawiła mnie na środku drogi, zmuszonego do zadzwonienia do przyjaciela i odholowania go do domu. Przykro mi słyszeć, że nadal zmagasz się ze swoim... możesz spróbować przetestować/wyczyścić zawory elektromagnetyczne (podciśnieniowe) i sprawdzić połączenia podciśnieniowe, jeśli siłownik turbosprężarki jest sterowany podciśnieniem. Jeśli jest elektroniczny jak mój, znowu trudno zdiagnozować, ponieważ części elektroniczne są podatne na grę@. Nie sądzę, żeby zmienna geometria tak łatwo psuła się w tych modelach... więc nadal myślę, że masz prosty problem z wyciekiem elektronicznym/podciśnieniowym, gdy turbo się wyłącza...