Hallo, ik heb een probleem met mijn 116i N13 m sport uit 2012.
Bij een koude start komt er een geratel uit het uitlaat turbo gebied, dit verdwijnt na ongeveer 30 seconden.
Meer zorgwekkend is echter rook bij het starten en bij stationair draaien of wegrijden bij verkeerslichten,
Bij normaal rijden rookt hij niet, zelfs niet bij hard accelereren.
Hij verbruikt wel wat olie. Ik heb het membraan in de carterventilatie vervangen en de ontluchtingsslang gecontroleerd en die ziet er goed uit.
Gisteren heb ik hem aangesloten met een Autel scanner en kreeg de code oliedrukventiel controle fout, maar ik heb nog nooit een melding op het dashboard gehad.
Alle hulp wordt gewaardeerd.
Net de foutcodes opnieuw uitgelezen na ze te hebben gewist
Ik heb 1C0101 intermitterende motoroliedrukregeling plausibiliteit statische druk te hoog
1C2001 intermitterende oliepomp druk te hoog
Bij een koude start komt er een geratel uit het uitlaat turbo gebied, dit verdwijnt na ongeveer 30 seconden.
Meer zorgwekkend is echter rook bij het starten en bij stationair draaien of wegrijden bij verkeerslichten,
Bij normaal rijden rookt hij niet, zelfs niet bij hard accelereren.
Hij verbruikt wel wat olie. Ik heb het membraan in de carterventilatie vervangen en de ontluchtingsslang gecontroleerd en die ziet er goed uit.
Gisteren heb ik hem aangesloten met een Autel scanner en kreeg de code oliedrukventiel controle fout, maar ik heb nog nooit een melding op het dashboard gehad.
Alle hulp wordt gewaardeerd.
Net de foutcodes opnieuw uitgelezen na ze te hebben gewist
Ik heb 1C0101 intermitterende motoroliedrukregeling plausibiliteit statische druk te hoog
1C2001 intermitterende oliepomp druk te hoog